Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi mensen ff een klein vraagje. Kennissen van ons hebben een optie genomen op een zo goed als nieuwe kia sportage 1.6 gdi.

Wie van jullie rijdt hiermee en wat zijn jullie ervaringen ermee? Hoe diet die het om een vrij grote aanhangwagen mee te trekken? Zelf lees ik dat de motor nogal vrij pover zou zijn.

Helaas hebben zij met het voertuig of een soorgelijk geen testrit kunnen doen omdat deze niet in de vestiging aanwezig was.

Bedankt alvast voor jullie reacties.

Geplaatst

Hey, Sandra zelf mag ik deze week ook mijn sportage gaan afhalen.
Ik heb zelf wel voor de 1.7 diesel gekozen omdat ik toch wel wat kilometers doe,maar tijdens het lezen over de sportage heb ik toch ook vaak gelezen dat de 1.6gdi nogal zwak is voor de sportage en daardoor nogal dorstig is , hij zou vooral een turbo missen .
Hier op klantbeoordelingen
http://mark.reevoo.com/reevoomark/nl-BE/product.html?page=1&sku=series%3AQL_Sportage&trkref=KIB kom je de opmerking ook vaak tegen .
Dus om dan nog een grote aanhangwagen mee te sleuren ?

• Like 1
Geplaatst

Nou bedankt voor het verhelderend antwoord.

Mijn kenissen rijden momenteel met een hyundai ix 35 1.7crdi maar omdat de partner dit jaar stopt met werken en de andere al gestopt is, en ondanks de ongustige maatregelen dat de regering in België voor dieselrijders heeft genomen, en omdat er blijkbaar ook al in bepaalde gemeentes een lage emissiezone blijkt te zijn, willen ze overschakelen op een benzine, maar willen ze enkel een wagen kopen met max 10.000km op de teller om daar toch iets ofwat financieel voordeel uit te halen.

Ze schakelen ook over naar Kia omwille van de 7j garantie, want bij Hyundai was het kennelijk 1x iets vervangen of werden ze telkens voorgelogen door de betreffende dealer.

Zelf heb ik ook even zitten kijken en lijkt mij de t-gdi een betere oplossing, alleen moet deze dan weer beschikbaar zijn in een wagen met max 10.000km op de teller.

Bedankt alvast voor het meedenken.

Geplaatst

Hallo Sandra DB,

Dit is wel de meest populaire motor bij bijn weten. Maar een krachtpatser is het zeker niet. Ik rijd zelf ook in een 1.6GDI maar dan het vorig model. Het is best een fijne motor maar zeker geen snelheidsmonster en zoals ik net schreef ook geen krachtpatser. Ik heb wel eens in de SP4 met een 1.6 gereden en voor mijn gevoel was er niet heel veel verbeterd. Als ik regelmatig een flinke/ zware aanhanger zou moeten trekken, zou ik zeker niet voor deze motor kiezen maar eerder een diesel nemen.

Verder is de 1.6 GDI verre van zuinig. tot 100 - 110 km/uur is het verbruik prima. Maar daarboven zuipt ie behoorlijk.

Geplaatst

Deze motor had ik in mijn vorige auto , een Hyundai IX35 , motor is te zwak voor deze auto's en het verbruik ligt rond de 1 op 9 à 10 zoals eerder genoemd deze motor mist de turbo.

Geplaatst

@Stief : Wat noem jij regelmatig? Als ze er misschien eens op een jaar 6x een aanhanger er achter zullen hebben is het veel.

Mijn kennis begint nu wel wat te twijfelen en gaat zo snel als mogelijk een testrit proberen klaar te krijgen. Hopelijk kunnen ze hun reservatie ( die al getekend is ) dan nog afzeggen als het zou tegenslagen de testrit.

Geplaatst

Tja regelmatig.... 6x per jaar vind ik niet veel.
Het is ook niet dat de auto het helemaal niet aan kan. Als je rekening houd met de beperkingen van de auto en je past je eraan aan is het niet zo'n probleem. Maar als je er vrijwel elk weekend mee op pad moet zul je je flink ergeren denk ik.
Er zal toch wel een garage zijn die een 1.6gdi heeft staan? Desnoods in nl?

Geplaatst

Onze kennis woont minstens een uurtje rijden van nl dus dat is geen optie.

Ze gaan morgen naar de betreffende dealer informeren.

Geplaatst

Vandaag zijn ze een testrit gaan doen met de wagen en de zoon van onze kennis was mee gaan testrijden en heeft de motor afgeraden.

Nu overwegen ze terug een diesel te nemen.

Geplaatst
7 uur geleden zei Sandra DB:

Vandaag zijn ze een testrit gaan doen met de wagen en de zoon van onze kennis was mee gaan testrijden en heeft de motor afgeraden.

Nu overwegen ze terug een diesel te nemen.

Gelukkig nog op tijd,zo zie je maar hoe belangrijk testrijden is.:dup:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...