Ga naar inhoud

Vreemd geluid tijdens rijden


Gast niro

Aanbevolen Berichten

Na aanschaf van een niro augustus 2016 zeer tevreden. Maar sinds enkele weken (heb het gevoel na de SW update) merk ik soms een vreemd geluid. Ik krijg er niet precies de vinger op gelegd wanneer het precies optreed. Het lijkt het meest voor te komen als de auto stil (koud) heeft gestaan en berg op moet rijden. De ene keer keer denk ik dat het hoorbaar is als verbranding en elektro motor draaien. De andere keer als alleen de verbrandingsmotor loopt.

het geluid en gevoel is vergelijkbaar alsof je over een wildrooster rijdt. Zo een wat gemaakt is van stalen buizen. Het is dan hoorbaar/voelbaar voor ca 1-2 seconden , gaat weg en komt in een vaste cyclus terug. 

Zijn er nog mensen die dit ondervinden? 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 5 maanden later...

Even een update over dit onderwerp. 

Ik kreeg opeens een ingeving dat er in Belgie waar ik normaal tank de brandstof is veranderd met het E10 verhaal. Dit is veranderd in dezelfde tijd dat ik ook de SW update heb gehad en dacht dat het daar ook wel eens aan kon liggen.Ik ben nu in NL aan het tanken en het geluid is weg..... 

Vreemd maar waar, er is ook een brandstof reinigingstoevoeging in de tank gedaan bij de beurt jl (niet voor gevraagd). Vond dit wel een beetje vreemd dat dit standaard gebeurt bij nieuwe auto's bij een eerste beurt.

 

Maar gelukkig het geluid/gevoel is weg. Hoop natuurlijk ook dat het weg blijft :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 jaar later...

Sinds kort heb ik hetzelfde probleem met mijn Kia Niro. Dreunend geluid hoor en voelbaar precies bij 58 tot 61 Km per uur. Soms drie tot vier keer achter elkaar en verdwijnt dan weer. Gewoon rijdend op een vlakke weg. Verdwijnt weer en komt na een week weer terug. Ik dacht eerst dat het de automatische versnelling was, maar het gebeurd ook als er niet geschakeld wordt. Vreemd ik kan hier geen verklaring voor vinden. Zijn er meer rijders van een Niro in onze club die hier ervaring mee hebben? Graag reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik tank al  lang met de Niro  E10 in Duitsland, nergens last van. Hij is van februari 2017, denk niet dat het daar aan ligt. Maar ik heb de wijsheid niet in pacht  !

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...