Jump to content

Weet iemand hoe spraak herkenning uit te zetten bij een kia picanto van juli 2014, worldcup edition, krijg het niet uit 1e eigenaar heeft het aangezet.

Recommended Posts

Posted

Weet iemand hoe spraak herkenning uit te zetten bij een kia picanto van juli 2014, worldcup edition, krijg het niet uit 1e eigenaar heeft het aangezet.

En zie hierdoor ook geen telefoonboek, elke keer vraagt een stem om een naam of nummer maar dat werkt voor geen meter, dus uit die rommel, heb nog 2 kia's en heb het nooit geaktiveerd want dat werd afgeraden op dit forum en eil het nu uitzetten op de 3e aanschaf alleen ik kan er niets over vinden en de dealer weet het ook niet.

Wie o wie weet het????

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Posted

Ik weet niet hoe het uit moet.
Als dat al kan; watvoor radio heb je?

Ik weet wel dat je de fabrieksradio omslachtig moet toespreken;

- Druk op het groene hoorntje en "ze" zegt [bellen, zeg een nummer of een contact]
- nu moet je daadwerkelijk "nummer" of "contact" zeggen. Als voorbeeld gebruik ik "Contact".
- je hoort nu [de naam alstublieft]
- zeg nu (en dit is het verwarrende) "Achternaam, Voornaam".
- als er meer nummers zijn opgeslagen volgen de labels (voorbeeld is thuis, werk, mobiel)
- [op welk nummer wilt u bellen? Thuis, op werk, op mobiel]
-"mobiel" is mijn keus.
-nu herhaalt ze je keuzes: [bellen, Achternaam, Voornaam, op mobiel. Zeg ja om door te gaan of zeg nee of annuleren]
-"ja"
-Je hoort nu piepjes terwijl het nummer gekozen wordt.

Op de display komt gespreks-info te staan.

Bovenstaand is overigens een copy-paste van dit;
https://www.kiaclub.nl/topic/20633-carkit-herkent-namen-en-nummers-niet/?do=findComment&comment=190578

Posted

Misschien met een volgende software update, tot dan jammer maar helaas, je kunt wel gebeld worden en als je stilstaat dan een tel.nummer aanklikken op je gsm en dan kun je wel bellen handsfree, alleen dat stomme stemherkenning luisterd niet goed.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

• 4 weeks later...