Jump to content

Recommended Posts

Posted

Deze week viel me op dat er krasjes in de lak zitten aan de linkerkant van de automaathandle.

Het zwarte gedeelte is net of er met schuurpapier op gekrast is.

Je let er normaal niet op maar zat te wachten in de auto en toen viel mijn oog erop..

Naar de dealer geweest en die zou navragen of dit meer gebeurt en dan voor vervanging (garantie) aanmelden.

Dealer heeft nog proberen weg te poetsen maar geen succes..

Zijn er meer mensen met krasjes op de zwarte "pianolak"?

Guest Stief
Posted

Geen ervaring met de Niro, maar bij veel auto's is het zgn pianolak erg kwetsbaar. Wij hebben eem BMW en een VW met ook zwarte pianolak delen. Hier heb ik speciale beeldschermdoekjes. Vooral de kunststof delen zijn erg gevoelig. Mijn vrouw had in de bmw lekker met glassex en keukenrol gepoetst
Zeker een droge keukenrol kan al hele fijne krasjes maken. Normaal valt t niet zo op maar met de felle zon onder een bepaalde hoek zie je het duidelijker.

Guest Stief
Posted

Overigens werkt Poor Boys professional polish erg goed om deze fijne krasjes weg te poetsen. Bij de bekende auto materiaal zaken of car cleaning webshops te krijgen.
Spul werkt op ontzettend veel oppervlakken en prima met t handje te gebruiken. Heb daarmee zelfs t chroom op mn sleutels netjes gekregen.
Natuurlijk zijn genoeg alternatieven maar met deze van PB heb ik alleen ervaring.

Posted
11 uur geleden zei Stief:

Overigens werkt Poor Boys professional polish erg goed om deze fijne krasjes weg te poetsen. Bij de bekende auto materiaal zaken of car cleaning webshops te krijgen.
Spul werkt op ontzettend veel oppervlakken en prima met t handje te gebruiken. Heb daarmee zelfs t chroom op mn sleutels netjes gekregen.
Natuurlijk zijn genoeg alternatieven maar met deze van PB heb ik alleen ervaring.

ok zal het gaan halen en proberen..zal je het resultaat laten weten

Guest Stief
Posted

Gewoon de kleinste fles nemen. Spul is niet echt goedkoop. Maar wel erg zuinig in gebruik.

Guest Stief
Posted

Ik breng het zelf aan met een microvezel sponsje van maguires en poets het uit met zo'n gele microvezel poetsdoek van maguires. Maar daar kun je gerust iets anders voor gebruiken. Zolang het maar lange zachte vezels heeft.