RobertKia83 Geplaatst 15 Augustus, 2017 Topic Starter Geplaatst 15 Augustus, 2017 De voedingskabel heb ik onder het tapijt laten lopen achter de middenconsole langs, onder de versnellingskabels gelegd en onder het tapijt van de bestuurderskant. !!Hou er wel rekening mee dat je de voedingskabel zo onder het tapijt legt dat deze vrij loopt onder de pedalen!! Om verder te kunnen moet je eerst weer de dorpelbescherming eraf halen, daarvoor eerst de motorkaphendel voorzichtig eraf trekken: Dan kan je de dorpelbescherming verwijderen: Deze voorzichtig omhoog trekken: En dan kan je hem verder omhoog trekken en met draaiende beweging uitnemen: Hierachter kom je een opening tegen waar de kabel doorheen kan, deze komt uit in de wielkast: Voordat je verder kan moet de modderkuip van het linkervoorwiel verwijderd worden (TIP: draai je stuur helemaal naar links dan kan je alles losdraaien, heb je meer ruimte nodig dan kan je hem ook nog iets opkrikken zodat je wiel lager komt te hangen) Je komt dan deze 3 schroeven tegen, iets verder naar binnen in de kuip een boutje en aan de onderzijde nog een soort van schroefplug: Deze schroeven kan je er zo uitdraaien alleen komt de kuip nog niet los, de schroeven zitten weer in een plug die door de modderkuip heen zit: Tijdens het verwijderen van de pluggen, heb ik het boutje alvast los gedraaid dat iets verder naar binnen zit: en de schroefplug aan de onderzijde: Dit schroefje moet je zo draaien dat het kopje eruit steekt en dan kan je hem eruit trekken. Nu kan je de kuip een stuk wegtrekken en zie je een rubberen stop zitten (lag ook nog laagje modder in, gelijk maar even leeggemaakt): Als je de stop eruit neemt zie je dit: En kan je kabel er nu doorheen: Even doorvoergaatje in de stop geboord: Met kabel nu: De kabel vanaf de doorvoer helemaal ingetaped tot in de motorruimte. De kabel loopt over de modderkuip naar het hoogste punt en vanuit daar steek je dwars over richting een opening naar de motorruimte: Dan komt je kabel aan de achterzijde van je accu de motorruimte binnen: En ben ik verder gegaan om de kabel te strippen en aan te sluiten op de zekeringhouder. De zekeringhouder heb ik ook met klittenband op de accu vastgeplakt. De kabel vanaf de zekeringhouder naar de pluspool van accu heb ik via de onderzijde van het afdekkapje naar binnen gemaakt door aan de onderzijde een gaatje te boren en aan de binnenkant een uitsparing heb gedremeld zodat de kabel netjes weggewerkt is: Aan de zijkant van de accu vastgezet met een tiewrap: Dan ziet het er uiteindelijk zo uit: De sub voorzien van klittenband strips zodat hij vast blijft zitten op de bekleding onder de stoel: En dan de sub nog afstellen: Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk Quote
2Swift Geplaatst 15 Augustus, 2017 Geplaatst 15 Augustus, 2017 3 uur geleden zei RobertKia83: Overigens stoor ik me nog steeds aan dat felle ledje, moet ik nog ff wat dimmen.. Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk Heb zelfde sub en ook vervelend licht. Heb er een stukje zwarte elektra tape op geplakt. Werkt prima. 1 Quote
capono Geplaatst 15 Augustus, 2017 Geplaatst 15 Augustus, 2017 4 uur geleden zei RobertKia83: Kun je bij de lifehammer als je op je kop in de gordels hangt? Ik heb hem vastgemaakt aan de gordelsteun. 1 Quote
RobertKia83 Geplaatst 15 Augustus, 2017 Topic Starter Geplaatst 15 Augustus, 2017 Kun je bij de lifehammer als je op je kop in de gordels hangt? Ik heb hem vastgemaakt aan de gordelsteun. Ohh nee die had ik daar ff ingegooid is niet de vaste plek hoor Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk Quote
xtra40 Geplaatst 15 Augustus, 2017 Geplaatst 15 Augustus, 2017 kijk je wel uit dat je de bedrading aan je gordel slot niet beschadigt geeft storing Quote
capono Geplaatst 15 Augustus, 2017 Geplaatst 15 Augustus, 2017 9 minuten geleden zei xtra40: kijk je wel uit dat je de bedrading aan je gordel slot niet beschadigt geeft storing Jazeker! Quote
Gast Stief Geplaatst 15 Augustus, 2017 Geplaatst 15 Augustus, 2017 Mooi uitgebreid inbouw/foto verslag.Hier kunnen anderen wel wat aan hebben.Persoonlijk zou ik een paar dingen anders doen.De remote, rca en volume zou ik gelijk van onder de stoel naar de middenconsole brengen.De voedingskabel buiten de auto zou ik in zo'n beschermende zwarte flexibele buisje doen.Maat goed zo zou ik het gedaan hebben. Wil natuurlijk niet zeggen, dat dat dan perse beter zou zijn .Maar in ieder geval een mooi verslag waar je ook echt tijd aan hebt besteed en anderem zeker wat aan zullen hebben. Quote
RobertKia83 Geplaatst 15 Augustus, 2017 Topic Starter Geplaatst 15 Augustus, 2017 Mooi uitgebreid inbouw/foto verslag.Hier kunnen anderen wel wat aan hebben.Persoonlijk zou ik een paar dingen anders doen.De remote, rca en volume zou ik gelijk van onder de stoel naar de middenconsole brengen.De voedingskabel buiten de auto zou ik in zo'n beschermende zwarte flexibele buisje doen.Maat goed zo zou ik het gedaan hebben. Wil natuurlijk niet zeggen, dat dat dan perse beter zou zijn .Maar in ieder geval een mooi verslag waar je ook echt tijd aan hebt besteed en anderem zeker wat aan zullen hebben.Dat van dat buisje is nog niet eens zo'n gek idee!! Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk Quote
Gast Stief Geplaatst 16 Augustus, 2017 Geplaatst 16 Augustus, 2017 Mocht je in de buurt van Groningen komen, dan heb ik nog wel een paar meter liggen die je mag hebben.Ik had het zelf destijds bij Conrad besteld in verschillende diktes.Had het bii mijn Sportage ook gebruikt voor de kabels onder de stoelen voor mijn versterker en sub. Hierdoor viel het totaal niet meer op. Standaard waren mijn kabels namelijk fel rood, paars en blauw.Maar ook alles wat ik aanpaste onder de motorkap ging als het even kom zo'n manteltje omheen. Zelf de monteurs zagen niet, dat er aftermarket Xenon is zat bijvoorbeeld. Toen ik hem erop wees zij hij "Nou dat hebben wij er zeer netjes ingebouwd" Ik heb hem maar in de waan gelaten met de gedachte, dat ik het door hun heb laten inbouwen. Quote
RobertKia83 Geplaatst 16 Augustus, 2017 Topic Starter Geplaatst 16 Augustus, 2017 Haha netjes gewerkt dan als zelfs een monteur het niet opvalt!!Ik zou graag van je aanbod gebruik maken alleen ik woon helaas in Zeeland dus niet bepaald naast de deur ik ga ook eens op conrad kijken want het zou wel fijn zijn als die kabel buitenom wat extra bescherming heeft Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk Quote
Ronaldus Geplaatst 16 December, 2017 Geplaatst 16 December, 2017 Hallo, op basis van de foto's eerder in dit draadje, heb ik besloten om zelf een paar Pioneer TS-E1002i in het dashboard in te bouwen. En dat ging eigenlijk best prima. Probleem is echter dat ik bij rustige muziek veel ruis / gekraak uit de speakers hoor. En dat met name bij afspelen van CD's. Met de radio aan hoor ik het niet. Ligt dat aan de speakers of de CD/radio unit ? Kan ik bij het inbouwen van de speakers de speakers beschadigd hebben ? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.