jjo Posted July 10, 2017 Posted July 10, 2017 Beste forumleden. Allereerst excuus mocht het al gevraagd zijn. Ben sinds kort trotse bezitter van een Kia Picanto uit 2014. Nu is het alom bekend dat de standaard radio en speakers in het dashbord en achterdeuren van een drama kwaliteit zijn. Heb reeds nieuwe pioneer speakers aangeschaft. Maten overgenomen vanuit dit forum. Waarvoor dank. Vandaag enthousiast begonnen met de dashbord speakers te verwijderen. Echter stuit ik al op het eerste "probleem" en dat is de kleur codering van de speaker bedrading. Vind wel schemaatjes en uitleggen van anderen maar niet van de Kia die ik heb. De standaard Chinese prut speakers zijn zoals jullie weten bevestigd met speciale stekkers. Nu raad je t al. Wat is de + en wat de min? Op de speaker en de stekkers staat t niet vermeld. Helaas zal de fabrikant t ons niet makkelijk maken. Links voor heb ik bruin en wit en rechts voor geel en zwart. Achter heb ik nog niet los gehaald. En kan iemand mij vertellen hoe de actieve antenne (fm) gevoed wordt? Ligt er een losse voeding achter het dashboard? Heb namelijk een din frame en pioneer die ik er graag zou willen inbouwen. Maar las al her en der over een actieve antenne en geen signaal meer na plaatsen andere radio. De speakermaat voor is ook wat vreemd. De speaker die ik eruit heb gehaald is qua maat een 10" en de 10" pioneer die ik heb past. Alleen zijn de ijzeren beugeltjes aan de originele speakers langer dan die van de pioneer. Hoe ik die ga vastzetten moet ik nog even mee puzzelen. Alvast bedankt. Quote
Recommended Posts