elektronische problemen ceed sw
0

6 berichten in deze discussie

Na vele jaren zeer tevreden in een Soul te hebben rondgereden hebben we eind 2015 een demo Kia Ceed SW gekocht bij een dealer.

In eerste instantie beviel deze Ceed ons prima. Maar de storingen lopen op.

Afgelopen winter een barst in de voorruit, ontstaan door kortsluiting in de voorruitverwarming, een nieuwe ruit erin, alleen de dealer had moeite om de sensoren op de ruit goed vast te krijgen, 4x voor terug moeten komen. Afgelopen weekend na autowassen zag ik weer dat er kortsluiting in de ruit was, vanmorgen naar de dealer en er komt weer een nieuwe voorruit in.

Verder klaag ik al sinds dag 1 over een weigerende cruise control, dan doet het ding het wel dan totaal niet, na veel aandringen gaf de dealer toe dat dit vaker voorkomt en is er vanmorgen een nieuwe unit geplaatst, hopelijk is het probleem dan nu over.

Verder weigert af en toe de centrale deurvergrendeling van binnenuit, usb aansluiting die soms weigert, beeld van de achteruitrijcamera dat niet klopt, laten we het maar niet hebben over het waardeloze niet werkende ISG systeem, spiegels die niet uitklappen.

De dealer kan geen foutmeldingen vinden in het systeem dus gebeurt er niets, dit is dan dus de service van Kia, waardeloos.

Met de Soul nooit problemen en met dit hok op wielen alleen maar gezeik, ik wilde dat we dit hok nooit waren tegen gekomen, rampenbak.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei jos16:

Na vele jaren zeer tevreden in een Soul te hebben rondgereden hebben we eind 2015 een demo Kia Ceed SW gekocht bij een dealer.

In eerste instantie beviel deze Ceed ons prima. Maar de storingen lopen op.

Afgelopen winter een barst in de voorruit, ontstaan door kortsluiting in de voorruitverwarming, een nieuwe ruit erin, alleen de dealer had moeite om de sensoren op de ruit goed vast te krijgen, 4x voor terug moeten komen. Afgelopen weekend na autowassen zag ik weer dat er kortsluiting in de ruit was, vanmorgen naar de dealer en er komt weer een nieuwe voorruit in.

Verder klaag ik al sinds dag 1 over een weigerende cruise control, dan doet het ding het wel dan totaal niet, na veel aandringen gaf de dealer toe dat dit vaker voorkomt en is er vanmorgen een nieuwe unit geplaatst, hopelijk is het probleem dan nu over.

Verder weigert af en toe de centrale deurvergrendeling van binnenuit, usb aansluiting die soms weigert, beeld van de achteruitrijcamera dat niet klopt, laten we het maar niet hebben over het waardeloze niet werkende ISG systeem, spiegels die niet uitklappen.

De dealer kan geen foutmeldingen vinden in het systeem dus gebeurt er niets, dit is dan dus de service van Kia, waardeloos.

Met de Soul nooit problemen en met dit hok op wielen alleen maar gezeik, ik wilde dat we dit hok nooit waren tegen gekomen, rampenbak.

Heel jammer dat je zoveel problemen hebt met deze auto. Alleen kunnen wij niet zoveel met je klachten uiteraard behalve aanhoren.

De dealer moet zich met verkoop van een demo auto als deze toch ook wel beetje schamen. Geen optie om in een goed gesprek en overleg eens te hebben over vervanging van de auto..? Lijkt me echt een maandagmorgen auto als ik het zo lees. Hoe lang moet de ergernis nog duren....

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De ergernis inzake deze Kia ceed en de dealer is mega aan het worden. De dealer EN kia nederland laten me gewoon stikken. Van kia nederland hoor je helemaal niets, elke week vul ik contactformulier in, er word zo spoedig mogelijk contact opgenomen staat er dan. Dus niet, ze kunnen ze telefoonkosten natuurlijk niet betalen. En over de dealer maar te zwijgen, die weten ineens nergens meer van, oplichters lijken het wel.

Ik heb nog nooit van mijn leven zo slechte service van een merk meegemaakt als bij de Kia, ik rij al ruim 35 jaar auto, heb er heel wat gehad, maar dit merk heeft de slechtste service uit de geschiedenis. Nooit maar dan ook nooit zal ik nog een Kia kopen of reclame maken voor dit merk en al zeker niet voor de dealer.

Ik zal andere kanalen moeten gaan aanspreken om de problemen opgelost te krijgen, jammer dat het zo moet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Jos,

Ook ik heb heel veel problemen gehad met de electronica van de Ceed.

Zoals inklappende spiegels als ze niet moeten inklappen en spiegels die niet uitklappen als het wel moet.

Niet meer kunnen starten omdat de sleutel niet wordt herkend.

Achterramen die spontaan open gingen.

De auto ging spontaan op slot en konden er niet meer uit.

In 2014, tijdens onze vakantie, het buitenland met een lege accu komen te staan na 4000km gereden te hebben.

Een display dat een flipperkast leek.

Auto sloeg telkens af en wilde niet meer starten, zelfs een keer gehad op een druk kruispunt. Pas nadat ik alles uit had gezet (airco enz.) kon ik weer starten. dit is zeker geen pretje als er auto's op je komen afstormen.

Het ISG-systeem werkte al niet vanaf de eerste dag.

Ben de eerste 2 jaar elke week wel bij de dealer geweest, en alles wat vervangen kon worden werd vervangen, maar er kwam geen eind aan.

Op een gegeven moment was ik het zo zat, dat ik mijn rechtsbijstand heb ingeschakeld en toen waren de problemen heel snel opgelost.

Iemand van Kia Nederland heeft de auto een week mee gehad en kwam er zeer snel achter dat ik ze niet zag vliegen. De auto werd nagekeken en het bleek te gaan om een loszittende stekker, die voor alle ellende zorgde.

Heb een  jaar lang geen problemen gehad en zijn vorig jaar (2016) naar Portugal geweest zonder problemen, maar tijdens onze vakantie in zuid-Frankrijk dit jaar (2017), kreeg ik opeens weer de melding dat de sleutel niet aanwezig was, terwijl ik met de sleutel in de auto zat. Starten kon alleen met de sleutel van mijn vrouw.

Vanaf dat moment ging het linker achterraam niet meer open. Bij thuiskomst heeft de dealer er een nieuw mechaniek ingezet, maar wat betreft het niet herkennen van de sleutel, staat de dealer voor een raadsel? 

Er moet echter heel wat gebeuren, voordat wij opnieuw een KIA zullen kopen, terwijl wij over onze eerdere KIA's (Sephia, Carens) heel tevreden waren en nooit problemen hadden.

Ik zou, (als je die hebt afgesloten) een beroep gaan doen op je rechtsbijstand, want alleen redt je het niet.

Veel succes en ik hoop dat de storingen opgelost zullen worden.

bewerkt door Hobby2014
aanvulling

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beetje jammer dat het zo schijnt te lopen maar als ik het verhaal zo hoor ligt het meer aan de dealer dan aan KIA, de dealer moet contact opnemen met KIA en alles in z'n werk zetten.

Persoonlijk heb ik nog nooit een probleem gehad met KIA enkel alleen met de dealer waar ik dit voorjaar m'n derde nieuwe Cee'd kocht, maar dan ga ik naar een andere dealer, heel simpel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
0