Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste mensen,

Ik ben sinds vorige week de eigenaar van een Niro.  Heb best getwijfeld over de te kiezen uitvoering maar ben tevreden over wat ik nu heb.

De Niro rijdt prima en heeft niet de bekende cc bug. Graag zou ik weten wat jullie ervaringen met de cc zijn.  Mijn excuses voor vragen die ook eventueel in de handleiding staan, die ben ik aan het lezen maar ben er nog niet helemaal door.

 

Wat mij opvalt is:

1. Elke keer als ik de auto start moet ik de cc opnieuw aanzetten , dit vind ik erg onhandig (mijn vw liet hem gewoon aanstaan)

2. Bij Resume heb ik een te heftige reactie

3. Bij Resume wordt er afgeremd als je sneller rijdt dan de ingestelde snelheid (mijn vw rolde uit tot de ingestelde snelheid en pakte daarna de snelheid op)

4. De ingestelde snelheid is nergens zichtbaar (ik heb gelezen dat mensen met acc het wel kunnen zien)

Zijn voor bovenstaande zaken oplossingen of workarounds of moet ik hier mee leren leven?

Guest Stief
Posted

1,2 en 3 zijn by design zo dus moet je mee leren leven.
Over 4 geen idee

Posted

1. Zelfs op mijn vorige auto's Merc, BMW & Volvo moest deze na nieuwe start ingeschakeld worden.

2 & 3. Heb je wel de laatste update van half juli? Ik had een zeer slecht werkende CC waarbij ook uw klacht van resume van toepassing was.
Verleden week de nieuwe update laten uitvoeren en alles blijft rustig, snelheid loskoppelen en daarna op Resume gaat zonder horten/stoten.
Vragen kost niets. Zou toch ff bij dealer informeren. 5 min werk voor hun om te kijken of laatste update is verwerkt.

Alsnog hele fijne en veilige km's met uw Niro.

Posted
Op 27-7-2017 om 22:51 zei Nir00tje:

Beste mensen,

Ik ben sinds vorige week de eigenaar van een Niro.  Heb best getwijfeld over de te kiezen uitvoering maar ben tevreden over wat ik nu heb.

De Niro rijdt prima en heeft niet de bekende cc bug. Graag zou ik weten wat jullie ervaringen met de cc zijn.  Mijn excuses voor vragen die ook eventueel in de handleiding staan, die ben ik aan het lezen maar ben er nog niet helemaal door.

 

Wat mij opvalt is:

1. Elke keer als ik de auto start moet ik de cc opnieuw aanzetten , dit vind ik erg onhandig (mijn vw liet hem gewoon aanstaan)

2. Bij Resume heb ik een te heftige reactie

3. Bij Resume wordt er afgeremd als je sneller rijdt dan de ingestelde snelheid (mijn vw rolde uit tot de ingestelde snelheid en pakte daarna de snelheid op)

4. De ingestelde snelheid is nergens zichtbaar (ik heb gelezen dat mensen met acc het wel kunnen zien)

Zijn voor bovenstaande zaken oplossingen of workarounds of moet ik hier mee leren leven?

1. Ik heb verschillende auto’s gehad maar geen een onthield de ingestelde snelheid na het uitzetten van de auto. Ook mijn VW passat niet, maar dat is alweer een tijdje geleden.

2. Sinds de update heb ik die heftige reactie niet meer. Weet je zeker dat je de laatste update hebt?

3. Dat afremmen lijkt misschien zo, ik denk dat het meer is dat de elektromotor omgekeerd werkt om je accu pack bij te laden. Dat is wat je ervaart als afremmen.

4. Klopt de ingestelde snelheid is nergens te zien. Ik zelf gebruik eigenlijk resumé erg weinig. Breng de auto naar de snelheid die ik wil en selecteer set en klaar is de niro om lekker te cruisen op de ingestelde snelheid.

Posted

Bedankt voor jullie reacties.

Met 1. bedoelde ik trouwens dat je de CC steeds weer moet aanzetten. Dat de snelheid van de vorige rit niet onthouden wordt, vind ik best wel logisch.

Ik zal inderdaad eens vragen op welke update mijn Niro nu zit. Kan ik dat zelf ergens zien of worden updates standaard in het onderhoudsboekje genoteerd?

Bij mijn VW had ik een VCDS-kabel waar ik de auto mee kon uitlezen (oa versie motormanagement) en wijzigen, bestaat zoiets voor KIA trouwens ook?

Posted

De versie van de gewone updates (motormanagement, navigatie e.d.) kunnen gewoon bekeken worden in het scherm, maar de extra update van cc kan alleen de via computer bij dealer bekeken worden.

Dus, gewoon ff langs of afspraak maken.

Guest Stief
Posted

Voor Kia is er geen alternatief voor VagCom/ VCDS..
Bij je Kia kun je VCDS alleen gebruiken voor de standaard ODB2 zaken.
Er bestaat wel software genaamd HiCom voor Kia/Hyundai. Maar dat gaat lang niet zo ver als VagCom.

Verder werkt Kia nog niet zoveel met modules en gateway's zoals VAG. Hierdoor kun je dia ook minder softwarematig aanpassen aan de auto.
Overigens komen ze met de Niro een heel stuk dichterbij de VAG methode vergeleken met andere Kia modellen

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...