john1000 Posted June 10, 2009 Share Posted June 10, 2009 Hallo Ik ben in het bezit van een Kia rio uit 2005 (nog wel het oude model) Het probleem is dat hij niet meer in z,n vijf en in z,n achteruit wil. Nu ben ik bij de dealer geweest en die zij gelijk dat de versnellingsbak kapot was,helaas heb ik geen garantie meer en coulace daar gingen ze ook niet mee accoord. De auto is net twee weken geleden APK gekeurd , toen was er nog niets aan de hand. Er is op dit moment 69000 km mee gereden dus dan behoort de versnellingsbak volgens mij nog niet versleten te zijn. Heb net voor de APK een grote beurt laten uitvoeren en de distributie riem + rollers laten vervangen (wat ook al een flinke uitgave was) Kortom wat adviseren jullie mij ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted June 10, 2009 Share Posted June 10, 2009 Bij mij was bij 40.000 de koppelingsplaat en de drukgroep al vervangen. De Rio heeft geen geweldige versnellingsbak en koppeling. Echter het wegvallen van versnellingen heb ik nog niet meegemaakt. Ook nog niet gelezen of gehoord overigens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted June 11, 2009 Share Posted June 11, 2009 Dat is tamelijk absurd bij 69.000km Ik heb een Corsa afgereden van 8-188.000 km en een 3e hands Xantia TD van 155.000-260.00km. Er ging van alles stuk maar echt geen bak of koppeling. Heb nu een Sportage en heb bij bak en koppeling niet zo'n degelijk gevoel. Bij de 7 jr garantie weer wel Spreek je dealer er op aan, en probeer er samen uit te komen. Succes Frank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin1 Posted June 25, 2009 Share Posted June 25, 2009 zijn het niet de synchromessen? dit is zelf te doen (als de rio niet ingebouwt in elkaar zit en je niet bij je bak kan komen) duidt erop dat de vorige eigenaar geen goed schakelaar was helaas bij japanners word hier rekening meegehouden door de bak zwaarder uit te voeren de koreanen dus weer niet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dutchdragon Posted June 25, 2009 Share Posted June 25, 2009 Ik heb ook eerder het gevoel dat je synchromeshringen niet goed meer zijn, waardoor hij niet lekker in elkaar valt. Heb het zelf 1x gehad met een toyota MR2 sw20 waarbij de synchromessen niet lekker meer waren en gewoon uit de versnelling slibte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john1000 Posted August 3, 2009 Author Share Posted August 3, 2009 Hallo ben ik weer Heb in Amsterdam op de sloop een andere bak gekocht voor 300 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcoV Posted August 19, 2009 Share Posted August 19, 2009 Mooi dat de auto weer voor elkaar is, alleen jammer om te horen dat de bakken niet altijd van een goede kwaliteit zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts