zoef40 Geplaatst 9 Augustus, 2017 Geplaatst 9 Augustus, 2017 Goedenavond, Wellicht nog niet in deze zomertijd op jullie netvlies, maar als trotse bezitter van een Niro Executive Line ben ik toch al bezig met winterbanden. Ik heb onder deze bak in de zomer de 225/45R18 banden liggen. Nu had ik nog mijn winterbanden set van de Ceed liggen van 205/55R16 met stalen velgen. Die heb ik eerst laten passen op de Niro, en dat past volgens de dealer, echter als ik de omtrek uitreken zie ik het volgende: Ik heb dan een afwijking van ruim 4%. Mijn voorstel is dan ook om 205/60R16 banden te monteren. Dan wordt het zo: Waarbij ik nog maar 1% afwijking heb. Volgens mijn dealer maakt dat allemaal niet zoveel uit, maar ik heb gelezen dat er maar 2% afwijking mag zijn, omdat hogere afwijkingen gevolgen hebben voor de werking van ESP/ABS en rijgedrag. Verder lees ik wel welke winterbanden jullie prefereren, maar niet welke velgenmaat jullie gebruiken voor de Niro winterbandenset. Ik wil geen Lichtmetalen velgen omdat die laklaag wordt aangevreten door de pekel. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en ideeën. En ik wil niet een all-season band zoals de cross-climate (voordat iemand daar weer over begint). Dus graag to-the-point. groet, Henk Quote
Dudeljo Geplaatst 9 Augustus, 2017 Geplaatst 9 Augustus, 2017 Er zijn L.M. velgen te koop met een speciale coating welke geschikt in voor winterbanden en pekelbestendig is.Op mijn vorige auto heb ik deze 6 jaar gebruikt en het resultaat was dat de velgen Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Quote
Dudeljo Geplaatst 9 Augustus, 2017 Geplaatst 9 Augustus, 2017 er bij de verkoop nog goed uitzagen.Ik weet het merk even niet meer.Het prijsverschil met normale coating was te verwaarlozen.Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Quote
Gast Stief Geplaatst 9 Augustus, 2017 Geplaatst 9 Augustus, 2017 Alle volledig gecoate lm wielen zijn geschikt. Gewoon iets vaker wassen en vooraf goed voorzien van een beachermlaag.Gepolijste velgen zijn niet geschikt.Wat de bandenmast betreft. Volgens mij is een afwijking tot 9% naar beneden nog toegestaan. Naar boven mag absoluut niet. Je ABS sensoren detecteren je omwentelingen, acceleratie en blokkade. Bij deze afwijkingen mag dat geen gevolgen hebben voor de werking.Maar als het ff kan zou ik voor de grotere banden gaan ivm geringete afwijking. Quote
Specialmade Geplaatst 10 Augustus, 2017 Geplaatst 10 Augustus, 2017 13 uur geleden zei zoef40: Goedenavond, Wellicht nog niet in deze zomertijd op jullie netvlies, maar als trotse bezitter van een Niro Executive Line ben ik toch al bezig met winterbanden. Ik heb onder deze bak in de zomer de 225/45R18 banden liggen. Nu had ik nog mijn winterbanden set van de Ceed liggen van 205/55R16 met stalen velgen. Die heb ik eerst laten passen op de Niro, en dat past volgens de dealer, echter als ik de omtrek uitreken zie ik het volgende: Ik heb dan een afwijking van ruim 4%. Mijn voorstel is dan ook om 205/60R16 banden te monteren. Dan wordt het zo: Waarbij ik nog maar 1% afwijking heb. Volgens mijn dealer maakt dat allemaal niet zoveel uit, maar ik heb gelezen dat er maar 2% afwijking mag zijn, omdat hogere afwijkingen gevolgen hebben voor de werking van ESP/ABS en rijgedrag. Verder lees ik wel welke winterbanden jullie prefereren, maar niet welke velgenmaat jullie gebruiken voor de Niro winterbandenset. Ik wil geen Lichtmetalen velgen omdat die laklaag wordt aangevreten door de pekel. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en ideeën. En ik wil niet een all-season band zoals de cross-climate (voordat iemand daar weer over begint). Dus graag to-the-point. groet, Henk De eerste optie zou ik je niet aanraden i.v.m. e grote (snelheid) en omwentelings verschillen. Als je voor optie 2 gaat heb je exact dezelfde maat banden als op de originele Niro (16 inch) versie. Deze verschillen zijn te verwaarlozen. Voor de velgmaat gebruik je dan: 16 inch, velgbreedte 6,5 J en steekpartij 5x114, de ET waarde is +/- 40 en naafband 67,10. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.