Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kia sportage  2.0 crdi awd 2012

Ik moet mijn accu verwijderen maar dan zit ik daarna met mijn radio code denk ik ,de Kia heb ik 2e hands zonder radio code.

mijn vraag hoe doe ik dit 

Posted

Weet je zeker dat de radio een code heeft (watvoor radio heb je?)?
En waarom moet de accu er uit?
Toen mijn accu versleten was heeft de accu-man een kleine accu met klemmen op mijn poolklemmen gezet, zodat die kleine accu de ECU en radio onder spanning kon houden terwijl de startaccu er uit was...

Posted
1 uur geleden zei Murcielaygo:

Weet je zeker dat de radio een code heeft (watvoor radio heb je?)?
En waarom moet de accu er uit?
Toen mijn accu versleten was heeft de accu-man een kleine accu met klemmen op mijn poolklemmen gezet, zodat die kleine accu de ECU en radio onder spanning kon houden terwijl de startaccu er uit was...

Ik moet de diesel filter vervangen en dan moet de accu eruit om bij de filter te komen ,dat idee met klemmen en een ander accu zat ik ook aan te denken.

dat de radio een code heeft weet ik niet zeker maar ga er wel vanuit.

deze radio zit erin

Screenshot_3.jpg

Posted
18 minuten geleden zei Murcielaygo:

Op basis van mijn Picanto gok ik dat de radio GEEN code heeft, net zoals de meeste fabrieksradio's tegenwoordig...

dat zou mooi zijn, ik had een ford C-Max van 2008 ook met fabr. radio die had wel een code

Posted

Volgens mij geen code hoor.
Ik heb destijds in mijn SP3 de radio een keer een paar uur uit gehad. Toen ik m later weer aansluitte werkte alles gewoon weer. Ik had trouwens de standaard radio/cd/mp3 speler.

Posted
10 uur geleden zei Stief:

Volgens mij geen code hoor.
Ik heb destijds in mijn SP3 de radio een keer een paar uur uit gehad. Toen ik m later weer aansluitte werkte alles gewoon weer. Ik had trouwens de standaard radio/cd/mp3 speler.

oke,dat lijkt dus goed.

Posted

De radio van mijn vw had vroeger ook een code maar je mocht de radio er zo dikwijls uithalen als je wou je moest nooit een code geven.

maar als je de radio in een ander voertuig wou plaatsen moest de code wel ingegeven worden.

De radio herkende de wagen waar hij bijhoorde.

• Like 1
Posted
6 uur geleden zei Toby:

De radio van mijn vw had vroeger ook een code maar je mocht de radio er zo dikwijls uithalen als je wou je moest nooit een code geven.

maar als je de radio in een ander voertuig wou plaatsen moest de code wel ingegeven worden.

De radio herkende de wagen waar hij bijhoorde.

goeiedag zeg dat heb nooit geweten,

Posted

Bij VAG wordt via canbus het boordned herkend. Dat is bij de SP3 zeker niet het geval.
Overigens is VAG tegenwoordig overgestapt op Component Protection. Hiermee is de radio gekoppeld aan de VIN van de auto. Dit is gedaan om diefstal terug te dringen. Maar goed, dat is hier allemaal niet van toepassing.