Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi,

Misschien dat iemand een tip heeft.......rijd nu drie weken rond in mijn Picanto uit juli 2014. Erg fijn autootje. Weinig op aan te merken eigenlijk........maar.......om toch even te zeuren :tt2:, een vraag mbt de koppeling.

Ik heb al gezocht op het forum maar daar gaat het vooral over een zware koppeling of lange slag. Niet echt mijn "probleem". Geen zware koppeling en slag is kort genoeg.

Als ik de koppeling echter in trap dan lijkt het net alsof de koppelingskabel (de binnenkabel?) heel stroef door de buitenkabel heen gaat. Je voelt de kabel echt bewegen in de koppelingspedaal. Is dit iets waar iets aan is te doen? Heb dit bij andere auto's nog nooit zo gevoeld vandaar mijn vraagtekens.......

marc

Posted
3 minuten geleden zei xtra40:

misschien zit de kabel niet juist gemonteerd dan zou dit kunnen 

? Dat zou dan in de fabriek moeten zijn gebeurd. Heeft net drie beurten gehad, geen zaken rondom de koppeling omschreven bij de beurten....

Maar ik hou het in gedachten!

Posted

ik had exact het zelfde bij mijn vorige rio bleek een beugeltje te zijn die daar af fabriek zat waardoor de kabel beetje onder spanning stond 

en zo lang je niets zegt of over klaagt doen ze der ook niks aan 

• Thanks 1
Posted
22 minuten geleden zei xtra40:

ik had exact het zelfde bij mijn vorige rio bleek een beugeltje te zijn die daar af fabriek zat waardoor de kabel beetje onder spanning stond 

en zo lang je niets zegt of over klaagt doen ze der ook niks aan 

Oké........dat klinkt concreter @xtra40

kun je toevallig nog iets specifieker zijn? Als ik naar de garage ga en ik heb het over een beugeltje welke de koppelingskabel onder spanning zet, dan weten ze daar voldoende? 

Ben zelf namelijk een grote nerd op dit gebied....:)

Posted
10 minuten geleden zei xtra40:

nee hoor gewoon jou klacht goed omschrijven en laten zij het maar opzoeken waar het probleem zit 

dit is de beste manier 

Oké, thnx.....vlg week eens navragen bij de garage!