Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

TPMS sensoren nieuwe Picanto

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heb nu sinds de aankoop in augustus al bijna elke week de melding op het dashboard gekregen dat de bandenspanning niet goed is , banden gecontroleerd , niets aan de hand , weer gereset , en dan ca een week later weer de melding , heeft iemand dit ook al meegemaakt?

Geplaatst

Volgens mijn kia dealer heeft de nieuwe picanto geen tpms sensoren. Dit kwam ter sprake omdat ik informeerde naar winterbanden.

De bandenspanning schijnt gecontroleerd te worden dmv het abs systeem. Ik heb vooralsnog geen valse meldingen gehad.

• Like 1
Geplaatst

Staat wel omschreven in de folder , TPMS sensoren , maar via het ABS systeem is gewoon onnauwkeurig 

• 1 maand later...
Geplaatst

Via het abs systeem is juist veel nauwkeuriger, omdat je drukverandering door temperatuurschommeling uitsluit. Heel veel merken gebruiken deze techniek.

• Like 1
Geplaatst

Hoi GekkeGerrit

wel raar dat ik de melding vaak krijg , bandenspanning is oké , dit systeem lijkt mij heel gevoelig voor temperatuurwisselingen en drempels en oneffenheden in de weg , dat valt mij op?

Geplaatst

Systeem in de Rio is best wel gevoelig idd, vandaar ook de tip om de bandenspanning iets hoger aan te houden dan voorgeschreven. Zitten de originele sensoren erin?

Geplaatst

Ik heb het over het systeem in mijn nieuwe Picanto GT line , auto is nu 5 maand oud , deed het vanaf het begin , eerste keer bij de dealer geweest en die gaven ook aan dat het wel gevoelig is.

• 1 jaar later...
Geplaatst

Ik heb vandaag nieuwe velgen en winterbanden met universeel TPMS sensoren laten monteren op mijn Picanto uit 2016. Na ongeveer 10 km begon de TPMS indicatie op het dashboard te knipperen en blijft vervolgens constant branden. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze universeel TPMS sensoren kan inlezen of hoe ik het TPMS systeem kan resetten?

thanks in advance

Geplaatst

Ik heb het ook op mijn rio dat dat de melding heel vaak komt

de banden druk staat op 2,8 

De auto,gaat 18 feb heen voor deze klacht

• Sad 1
Geplaatst

Ik heb het nu 1 keer gehad naar de dealer gegaan die heeft de banden gecontroleerd en er was idd niets aan de hand nu geen melding meer gehad. Afgelopen woensdag sneeuwde het toen kreeg ik wel de melding dat de sensor die de afstand met de voorganger meet buiten werking was.

Geplaatst
40 minuten geleden, biancaa zei:

Ik heb het nu 1 keer gehad naar de dealer gegaan die heeft de banden gecontroleerd en er was idd niets aan de hand nu geen melding meer gehad. Afgelopen woensdag sneeuwde het toen kreeg ik wel de melding dat de sensor die de afstand met de voorganger meet buiten werking was.

Ik kreeg afgelopen woendag ook die melding.

Die melding van de bandenspanning sensoren heb ik ook een aantal keren gehad. De dealee heeft dit opgelost. Wat hij gedaan heeft weet ik eigenl9jk niet. Het was wel steeds mijn linker achterband.

Ik had vandaag wel bijna een aanrijding. De afstandssensor greep niet in, of gaf mij geen hulp. Gelukkig stond ik net op tijd stil. Dus in de afstandssensor heb ik ook geen vertrouwen meer.

Geplaatst
Op 2-2-2019 om 18:46, Goldy zei:

Ik kreeg afgelopen woendag ook die melding.

Die melding van de bandenspanning sensoren heb ik ook een aantal keren gehad. De dealee heeft dit opgelost. Wat hij gedaan heeft weet ik eigenl9jk niet. Het was wel steeds mijn linker achterband.

Ik had vandaag wel bijna een aanrijding. De afstandssensor greep niet in, of gaf mij geen hulp. Gelukkig stond ik net op tijd stil. Dus in de afstandssensor heb ik ook geen vertrouwen meer.

De afstandssensor greep bij mij in toen er een vogel voor de auto voorbij vloog dan schrik je ook even

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...