Wero Geplaatst 6 December, 2017 Geplaatst 6 December, 2017 Heb nu sinds de aankoop in augustus al bijna elke week de melding op het dashboard gekregen dat de bandenspanning niet goed is , banden gecontroleerd , niets aan de hand , weer gereset , en dan ca een week later weer de melding , heeft iemand dit ook al meegemaakt? Quote
Jack_z Geplaatst 6 December, 2017 Geplaatst 6 December, 2017 Zelf niet meegemaakt maar wel al regelmatig de klacht gehoord 1 Quote
Goldy Geplaatst 6 December, 2017 Geplaatst 6 December, 2017 Volgens mijn kia dealer heeft de nieuwe picanto geen tpms sensoren. Dit kwam ter sprake omdat ik informeerde naar winterbanden. De bandenspanning schijnt gecontroleerd te worden dmv het abs systeem. Ik heb vooralsnog geen valse meldingen gehad. 1 Quote
Wero Geplaatst 8 December, 2017 Topic Starter Geplaatst 8 December, 2017 Staat wel omschreven in de folder , TPMS sensoren , maar via het ABS systeem is gewoon onnauwkeurig Quote
GekkeGerrit Geplaatst 26 Januari, 2018 Geplaatst 26 Januari, 2018 Via het abs systeem is juist veel nauwkeuriger, omdat je drukverandering door temperatuurschommeling uitsluit. Heel veel merken gebruiken deze techniek. 1 Quote
Wero Geplaatst 26 Januari, 2018 Topic Starter Geplaatst 26 Januari, 2018 Hoi GekkeGerrit wel raar dat ik de melding vaak krijg , bandenspanning is oké , dit systeem lijkt mij heel gevoelig voor temperatuurwisselingen en drempels en oneffenheden in de weg , dat valt mij op? Quote
GekkeGerrit Geplaatst 26 Januari, 2018 Geplaatst 26 Januari, 2018 Systeem in de Rio is best wel gevoelig idd, vandaar ook de tip om de bandenspanning iets hoger aan te houden dan voorgeschreven. Zitten de originele sensoren erin? Quote
Wero Geplaatst 27 Januari, 2018 Topic Starter Geplaatst 27 Januari, 2018 Ik heb het over het systeem in mijn nieuwe Picanto GT line , auto is nu 5 maand oud , deed het vanaf het begin , eerste keer bij de dealer geweest en die gaven ook aan dat het wel gevoelig is. Quote
biancaa Geplaatst 27 Januari, 2018 Geplaatst 27 Januari, 2018 Ik heb ook een Picanto gt line maar nog geen melding gehad van dat de bandenspanning te laag is. Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 28 Januari, 2018 Geplaatst 28 Januari, 2018 Één keer een melding gehad. En die melding was correct. Één van de banden had inderdaad een lagere spanning. Wolter Quote
Franciscus Geplaatst 1 Februari, 2019 Geplaatst 1 Februari, 2019 Ik heb vandaag nieuwe velgen en winterbanden met universeel TPMS sensoren laten monteren op mijn Picanto uit 2016. Na ongeveer 10 km begon de TPMS indicatie op het dashboard te knipperen en blijft vervolgens constant branden. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze universeel TPMS sensoren kan inlezen of hoe ik het TPMS systeem kan resetten? thanks in advance Quote
Marcel20vt Geplaatst 1 Februari, 2019 Geplaatst 1 Februari, 2019 Ik heb het ook op mijn rio dat dat de melding heel vaak komt de banden druk staat op 2,8 De auto,gaat 18 feb heen voor deze klacht 1 Quote
biancaa Geplaatst 2 Februari, 2019 Geplaatst 2 Februari, 2019 Ik heb het nu 1 keer gehad naar de dealer gegaan die heeft de banden gecontroleerd en er was idd niets aan de hand nu geen melding meer gehad. Afgelopen woensdag sneeuwde het toen kreeg ik wel de melding dat de sensor die de afstand met de voorganger meet buiten werking was. Quote
Goldy Geplaatst 2 Februari, 2019 Geplaatst 2 Februari, 2019 40 minuten geleden, biancaa zei: Ik heb het nu 1 keer gehad naar de dealer gegaan die heeft de banden gecontroleerd en er was idd niets aan de hand nu geen melding meer gehad. Afgelopen woensdag sneeuwde het toen kreeg ik wel de melding dat de sensor die de afstand met de voorganger meet buiten werking was. Ik kreeg afgelopen woendag ook die melding. Die melding van de bandenspanning sensoren heb ik ook een aantal keren gehad. De dealee heeft dit opgelost. Wat hij gedaan heeft weet ik eigenl9jk niet. Het was wel steeds mijn linker achterband. Ik had vandaag wel bijna een aanrijding. De afstandssensor greep niet in, of gaf mij geen hulp. Gelukkig stond ik net op tijd stil. Dus in de afstandssensor heb ik ook geen vertrouwen meer. Quote
biancaa Geplaatst 5 Februari, 2019 Geplaatst 5 Februari, 2019 Op 2-2-2019 om 18:46, Goldy zei: Ik kreeg afgelopen woendag ook die melding. Die melding van de bandenspanning sensoren heb ik ook een aantal keren gehad. De dealee heeft dit opgelost. Wat hij gedaan heeft weet ik eigenl9jk niet. Het was wel steeds mijn linker achterband. Ik had vandaag wel bijna een aanrijding. De afstandssensor greep niet in, of gaf mij geen hulp. Gelukkig stond ik net op tijd stil. Dus in de afstandssensor heb ik ook geen vertrouwen meer. De afstandssensor greep bij mij in toen er een vogel voor de auto voorbij vloog dan schrik je ook even Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.