Picanto2016 Geplaatst 12 December, 2017 Geplaatst 12 December, 2017 Hoi! Ik ben aan het kijken voor winterbanden en ik heb een vraagje. Er is mij verteld dat als ik winterbanden met velgen neem daar nog een ventiel/sensor (?) bijkomt a 300 euro. Dit omdat daarmee de bandenspanning wordt gemeten en anders het halve seizoen mijn bandenspanningslampje blijft branden. Nu vroeg ik mij af wat er gebeurt als ik alleen de banden laat wisselen. Blijf je dan gewoon gebruik maken van je sensor of doet hij het dan ook niet meer? Groetjes Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk Quote
Xinix Geplaatst 12 December, 2017 Geplaatst 12 December, 2017 Voor zover ik begrepen heb zit de sensor in het ventiel. Bij alleen banden wissel blijft het ventiel zitten en werkt dus de TPMS. Overigens heb ik gisteren een setje(tweedehands) wielen met winterbanden op de kop getikt (bij de dealer). Kreeg erbij de melding dat inderdaad de sensoren er niet op zaten, echter blijft er bij mij op het dashboard geen lampje branden. Waarschijnlijk heeft de vorige dus deze investering wel gedaan. Quote
Specialmade Geplaatst 12 December, 2017 Geplaatst 12 December, 2017 1 uur geleden zei Xinix: Voor zover ik begrepen heb zit de sensor in het ventiel. Bij alleen banden wissel blijft het ventiel zitten en werkt dus de TPMS. Overigens heb ik gisteren een setje(tweedehands) wielen met winterbanden op de kop getikt (bij de dealer). Kreeg erbij de melding dat inderdaad de sensoren er niet op zaten, echter blijft er bij mij op het dashboard geen lampje branden. Waarschijnlijk heeft de vorige dus deze investering wel gedaan. Als de TPMS sensoren wel aanwezig zijn kun je ook de bandenspanning aflezen. Quote
Xinix Geplaatst 12 December, 2017 Geplaatst 12 December, 2017 Zo geavanceerd is de Picanto niet daar is alleen het symbooltje van de lege band op het dashboard (zo ver ik weet) 1 Quote
Picanto2016 Geplaatst 12 December, 2017 Topic Starter Geplaatst 12 December, 2017 Bedankt voor jullie reacties! De klantenservice verteld mij net dat ik uberhaupt niet alleen de winterbanden kan wisselen maar er ook nieuwe velgen op MOETEN. Dat lijkt mij erg vreemd?Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk Quote
Xinix Geplaatst 13 December, 2017 Geplaatst 13 December, 2017 Dat is verkooppraat. Alleen houdt met alleen het wisselen van de band om de velg rekening met extra kosten. Overigens na een dag toch het lampje van de TPMS branden op het dashboard...waarschijnlijk heeft de auto er even over moeten nadenken Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.