Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo sinds kort ben ik ook een Sorento rijden en man wat rijdt dat lekker met de sneeuw. Nu zag ik dat de sierlijsten van mijn achterpoertier aan de binnenkant aan het doorroesten zijn. Hebben hier meer mensen last van en wat is jullie oplossing hiervoor.

Geplaatst

Sierlijst of wielkast ? Dat laatste is bij mij bij het achterportier totaal doorgerot en is een bekend zwak punt, is op dit forum ook eerder vor gewaarschuwd. 

Ik zag eerst roestbubbels en dacht dat dat wel even kon blijven zitten tot ik met een haakse slijter dat kon afschuren. Te lang mee gewacht en toen werd het een scheur. Toen ik die scheur laatst open maakte bleek het een gat van 5 cm die doorgaat tot de binnenkant van de wielkast die van ander materiaal is gemaakt ( kunststof waarschijnlijk ) 

Nu is het goed dat de Sorento wordt gedragen door het ladderframe en dit niet zomaar tot APK afkeuring zal leiden. Maar aan de andere kant moet er wel wat aan gebeuren want het is een groot gat en het ging voor mijn gevoel erg hard van bubbels tot 5 cm gat ( en waarschijlijk groter ) 

De juiste methode is dat materiaal uitzagen met een slijper en een vervangend stuk terug laten lassen, anders gaat het roesten toch weer door.  Maar ik denk gezien de leeftijd van de auto en het feit dat hij een dragend ladderframe heeft dat ik de roest wegslijp, bewerken met zinkspray als ik dat kan krijgen, dichtmaken met glasvezel/epoxy en verder afwerken met plamuur en lak enz.  Hopelijk blijft het  het dan ook langere tijd weg maar het is natuurlijk wel een verzwakking. 

Vreemd is wel dat ik dat aan 1 kant van de auto heb en de andere kant volkoemn gaaf is. 

Geplaatst

Het zijn echt de sierlijsten die op de deur zitten en een klein stukje op je achterscherm doorlopen. Het gekke is dat er maar een klein stukje metaal op zit en de rest plastic is. 

Geplaatst

Zo, dat ziet er inderdaad beroerd uit. Ik heb van schrik meteen mijn deurlijsten uitgebreid gecontroleerd, maar kan gelukkig niks van roest vinden.

Geplaatst

Oww dit is erg :( De mijne had dit niet. Wel zat er aan de bestuurderskant onder de sierdorpel een lilluke roestplek, die ik nooit gevonden had als ik niet eens voor jan doedel die dorpel eraf geschroeft had.

Geplaatst

Ondanks dat het geen dragend chassis is laat ik het maar uitslijpen en met nieuw materiaal lassen.  Dat is de enige manier om het te stoppen en de auto bevalt erg goed voor het trekken van een 1500 kg caravan. Ik heb er ook geen geld voor over nu alweer een andere auto te kopen en weinig voor deze terug te krijgen. 

Ik ben alleen bang dat het onder de plastic kappen nog wel een stukje erger kan zijn en er veel meer werk aan is. De andere kant lijkt overigens niet aangedaan. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...