Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Spontaan uitvallen Sportage 2.0 crdi

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedenavond allemaal. Vorige week hebben we een Kia Sportage gekocht voor mijn ouders, een 2.0 crdi automaat. Vanavond is deze auto spontaan uitgevallen en wilde niet meer starten. Mijn vermoeden gaat uit naar de brandstofpomp, maar dit kan ik niet met zekerheid zeggen (m'n vader belde zojuist, dus heb nog niet kunnen kijken).

Nu willen we de auto graag naar huis hebben, maar is het mogelijk de 2.0 automaat te slepen? Indien ja, hoe het beste te werk gaan?

mijn dank is groot! 

Geplaatst

automaat zou ik niet zo maar een heel stuk gaan slepen 

maar even hele domme vraag is er niet verongeluk benzine getankt ??

gebeurt bij ons regelmatig en dan valt de auto ook zo maar uit en slaat niet meer aan 

zou toch even ruiken aan de tank 

Geplaatst

Zojuist nog even contact met m'n ouders gehad. Ze zijn naar de auto toegereden om er wat spullen uit te halen, maar toch nog even proberen te starten. En ja hoor, start ineens wel.... 

wel gaf m'n vader aan dat de aanjager ook een eigen leven lijdt... zelf heb ik jammer genoeg (nog) geen ervaring met Kia (rijdt zelf BMW). Ik ben een verwant forumbezoeker, dus ik hoop met jullie hulp wat verder te komen :)

Geplaatst
Zojuist nog even contact met m'n ouders gehad. Ze zijn naar de auto toegereden om er wat spullen uit te halen, maar toch nog even proberen te starten. En ja hoor, start ineens wel.... 
wel gaf m'n vader aan dat de aanjager ook een eigen leven lijdt... zelf heb ik jammer genoeg (nog) geen ervaring met Kia (rijdt zelf BMW). Ik ben een verwant forumbezoeker, dus ik hoop met jullie hulp wat verder te komen
En nu snel naar huis gereden of bij de dealer voor de deur gezet zo dat die hem kunnen uitlezen
Neem aan dat er wel een motor lampje ging branden ??

Verstuurd vanaf mijn Debielen Mobiele Telefoon met Tapatalk 🤣🤣

Geplaatst

De auto staat thuis, niet bij een garage.. Mede om het feit dat mijn vader afgelopen mei een zwaar motorongeluk heeft gehad en eigenlijk niet ver kan en mag rijden. En m'n moeder kan niet met 2 auto's tegelijk rijden uiteraard ;) (ik was niet in de buurt). 

Het niet willen starten na de uitval komt zeer waarschijnlijk van de startonderbreker. Op het moment dat de auto geopend wordt heb je een bepaalde tijd hem te starten (extra veiligheid). Wanneer dit te lang duurt zal de auto niet starten. Nu is het wel zo, dat het uitvallen absoluut niet hoort. Zoals ik al eerder zei valt de aanjager zo nu en dan ook spontaan uit en springt dan weer. Mijn gedachten gaan dus uit naar electronica, alleen is de vraag waar. Zullen het uitvallen en de aanjager verband met elkaar hebben?

Overigens, er brand verder GEEN motorlampje!

Vanmiddag wil ik met de auto naar de garage om hem uit te laten lezen om te kijken wat daar uit komt... Toch maar eens kijken of ik software kan bemachtigen om het in de toekomst zelf uit te lezen.

Geplaatst

moet je eens op allieexpress of ebay zoeken op snooper 

deze heb ik voor me zelf laatst gekocht niet als te duur en je kunt toch alles uitlezen en resetten 

s-l500.jpg

Geplaatst

Dit komt door startonderbreker sleutel word uit gelezen op het moment dat je hem in het slot steekt als je te snel bent start hij niet dan sleutel er geheel uit nemen en weer op nieuw dan zal hij het wel doen zo niet kan het zijn dat de antenne ( is de ring rond het contactslot ) de draad los of beschadigd is
Hoop dat je wat kan met deze info

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Ziet er prima uit inderdaad. Ik vond zelf de Autel MD802 DS ook wel erg mooi.

Even terugkomende op het probleem. Weet je wellicht waar het massa punt zich bevindt van een Sportage? 

Geplaatst
11 minuten geleden zei CJAvHam:

Dit komt door startonderbreker sleutel word uit gelezen op het moment dat je hem in het slot steekt als je te snel bent start hij niet dan sleutel er geheel uit nemen en weer op nieuw dan zal hij het wel doen zo niet kan het zijn dat de antenne ( is de ring rond het contactslot ) de draad los of beschadigd is
Hoop dat je wat kan met deze info

Starten doet hij wel gewoon na het op slot doen en daarna van slot. Echter zit ik meer in m'n maag met het uitvallen.... Zelf heb ik het gevoel dat het een massa probleem oid is. Maar waar zit het gezamenlijke massa punt?

Geplaatst
3 minuten geleden zei M.arco:

Ziet er prima uit inderdaad. Ik vond zelf de Autel MD802 DS ook wel erg mooi.

Even terugkomende op het probleem. Weet je wellicht waar het massa punt zich bevindt van een Sportage? 

hmm autel hebben we op het werk ook voor de vreemde merken veel te duur voor mij :wink:

massa punten zitten overal en nergens begint onder de motor kap maar binnen in de auto zitten er ook een paar 

Geplaatst

haal ook even de accu polen los dat hier geen aanslag tussen zit 

de kia accu klemmen zitten niet zo vast dus daar kan ook nog wel eens wat aanslag tussen zitten

Geplaatst

Heb wat eerder vrij genomen van mijn werk, dus ik ga even wat massapunten proberen op te sporen , schoon te schuren en opnieuw vast zetten... Kan me niet voorstellen dat het een groot probleem is aangezien ik er maar bar weinig over kan vinden (bij een Sportage)

Geplaatst
3 minuten geleden zei xtra40:

hmm autel hebben we op het werk ook voor de vreemde merken veel te duur voor mij :wink:

massa punten zitten overal en nergens begint onder de motor kap maar binnen in de auto zitten er ook een paar 

Ok! Het liefste zou ik een scannertje hebben met scherm... leek me wel handig ;) 

Geplaatst

Welk bouwjaar is deze auto kan ik eff kijk of er een elek schema van deze staat in mijn werkplaats handboek zo ja dan stuur ik die eff naar je mail

Geplaatst

Nog bedankt CJAvHam! :) 

Inmiddels de auto laten uit lezen, geen enkele fout natuurlijk. Hij zei dat het natuurlijk kon zijn dat de krukassensor net eventjes de positie kwijt is geraakt, maar dat dit niet direct een foutmelding hoeft te genereren. 

Wel zit er een achteraf SCM startonderbreker ingebouwd. Nou ja, ingebouwd.... ingebeund. Of dit het euvel kan zijn weet ik niet, maar zou hem er graag uit halen. Iemand een adresje hier voor? Liefst in omgeving van emmen ;) 

Geplaatst

Ben weer een beetje verder wezen neuzen.. er blijkt een Texalarm 2980 ingebouwd te zijn, met startblokkering. Nu zou ik deze er graag tussen weg hebben, of doorverbinden. 

Iemand ervaring met een dergelijk systeem??

Geplaatst

Heb ik naar gezocht, helemaal niks over te vinden helaas. 

Ik ben zelf niet heel thuis in Kia, maar wil het wel worden haha. Heeft een Sportage uit 2006 normaal standaard CV met afstandsbediening? Of alleen een sleutel met CV....

Geplaatst

Cv met afstandsbediening.

Maar wanneer is het brandstoffilter voor t laatst vervangen, al geregelt meegemaakt dat de auto stilvalt hierop. Na even laten staan start de auto weer wel gewoon.

Geplaatst

Dat durf ik niet te zeggen. Als de auto stil valt, je de auto op slot doet en weer van slot, dan start hij weer.. 

brandstoffilter zou een eventuele optie zijn. 

Puntjes waar ik aan denk:

startblokkering

krukassensor

en dus de brandstoffilter

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...