M.arco Geplaatst 3 Januari, 2018 Geplaatst 3 Januari, 2018 Aangezien de kachelmotor van de Sportage (2006) het slecht tot helemaal niet deed ben ik op onderzoek uitgegaan. Als snel bleek, tot mijn verbazing, dat de connector die op de kachelweerstand komt geheel verbrand was. Dus mocht iemand een soortgelijk probleem hebben, of uit voorzorg, controleer deze connector eens! Onder het dashboard kastje (bijrijder) bevindt zich de kachelmotor. Links van deze kachelmotor zit een afschermkap, daar achter bevindt zich de connector voor de kachelweerstand. Deze is te vervangen voor een zelfde connector, of eventueel voor standaard steekstekkertjes (wel degelijk doorsolderen!). Quote
Murcielaygo Geplaatst 3 Januari, 2018 Geplaatst 3 Januari, 2018 Als de stekker er zo uit ziet is er waarschijnlijk slecht contact geweest. Daardoor hogere overgangsweerstand en dat geeft hitte. Een blowermotor kan al gauw rond de 20A of meer gebruiken en dan geeft een weerstand van 0,1 ohm al zo'n 40W aan vermogensverlies/warmte! Quote
M.arco Geplaatst 3 Januari, 2018 Topic Starter Geplaatst 3 Januari, 2018 Precies, dat is ook wat ik dacht! Trekt aardig wat amperage, en dan wil het wel warm worden... Quote
CJAvHam Geplaatst 3 Januari, 2018 Geplaatst 3 Januari, 2018 ja nieuwe stekkers en dan wel solderen en een krimphoes er over heen knallen Quote
M.arco Geplaatst 4 Januari, 2018 Topic Starter Geplaatst 4 Januari, 2018 Exact wat ik gedaan heb, zit ook goed stevig nu Quote
Leon van H Geplaatst 8 Mei, 2021 Geplaatst 8 Mei, 2021 Hey ik heb het zelfde probleem nu ben ik alleen opzoek naar een nieuwe stekker voor de kachel weerstand. weet of heeft iemand hier wat informatie van zodat ik hier een nieuwe van kan bestellen. groet Leon Quote
dindamore Geplaatst 12 Maart Geplaatst 12 Maart Op 8-5-2021 om 15:05, zei Leon van H: Hey ik heb het zelfde probleem nu ben ik alleen opzoek naar een nieuwe stekker voor de kachel weerstand. weet of heeft iemand hier wat informatie van zodat ik hier een nieuwe van kan bestellen. groet Leon Goedenavond? Ook ik heb ditzelfde probleem en geen idee waar ik die stekker vandaan kan halen, alsmede de stekker van de kachelmotor deze heeft ook een kuren. Wie o wie kan me hiermee verder helpen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.