Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

ONDERHOUD SPORTAGE 4 1.6GDI

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Onlangs heeft mijn Sportage 1.6 GDI zijn eerste beurt gehad en daar ben ik niet helemaal tevreden over. De ruitensproeiervloeistof had ik tot aan de dop gevuld en toch staat er een of ander goedje op de rekening. Daar kon ik het geld van terugkrijgen. Wat ik erger vind is dat de olie niet op Max. is gezet en dat er Rode Renault koelvloeistof ( men is ook renault dealer)is bijgevuld, terwijl er groen/blauw spul in zit. Iedere monteur behoort te weten dat je niet zomaar verschillende koelvloeistoffen kunt mengen. Dat kan motorschade opleveren.

Toen ik vroeg wat er dan voor olie in zit kreeg ik te horen dat het half-synthetische 5w40 van Total zou zijn.  Dat is olie van een paar euro per liter en die voldoet niet aan de specificaties die Kia eist namelijk 5w30 ACEA5 en die is vol-synthetisch. Af fabriek zit er keurig Shell Helix Ultra 5w30 in.

Vraag1 : moet ik deze olie vervangen?

Vraag 2: welke koelvloeistof hoort erin en dan bedoel ik de type aanduiding zoals bijv. G11 of G12 of G13+ of G48 glysantin?

De dealer weet het gewoon niet. 

Groet Bert

Geplaatst

Nou ,ik zou dit per aangetekend schrijven bij kia melden en horen wat zij hier van vinden.

Zo heb je dan toch iets achter de hand als het fout gaat.

Het zal de relatie tussen U en uw dealer wel op de proef stellen.

• 6 maanden later...
Geplaatst

1e beurt is een olie-beurt, dwz olie vervangen + oliefilter.

Lijkt mij erg dure olie.

Even terug naar de dealer voor specificatie werkzaamheden en leg die even naast het oh schema van Kia.

Geplaatst

Hoi,

Bedankt voor de reactie.

De officiële prijs van KIA is 184 euro voor een olie beurt.

Heb mijn dealer in kennis gebracht hierover en hij gaat mij maandag terug contacteren.

Zelfs een grote beurt kost maar 262 euro, een kleine 211 euro.

Prijzen all in, olie, werkuren enz.....

Bij mij hebben ze ALLES aangerekend: werkuren, olie, remolie, carterring enz.....

Groetjes,

Rudy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...