Jump to content

Brodit Proclip krijg ik niet gemonteerd

Recommended Posts

Posted

Ik heb sinds zaterdag mijn nieuwe Niro. In het merendeel van mijn auto's, en dan praat je al vanaf 1999 denk ik) had ik altijd wel een Brodit Proclip om een GSM/smartphone te kunnen plaatsen. Die dingen zijn normaal in een paar minuten gemonteerd.

Gisteren ben ik echter 30min aan het kl@!#en geweest maar krijg het bij de Niro gewoon niet voor elkaar :( Het gaat om de bovenkant van de clip die ik niet vast krijg. Deze zou achter het plaatje van het luchtrooster aan de linkerkant van het 4,2" scherm in de middenconsole moeten clippen, maar ik krijg daar domweg niet genoeg ruimte....zelfs niet als ik 2 spacers gebruik om wat ruimte te maken! En als ik doorduw krijg ik beschadigingen in het dashboard waar ik niet op zit te wachten.

Ik weet niet of er iets is veranderd in het dashboard tov modellen die in 2017 zijn geproduceerd (mijne is ècht bj2018).

Heeft één van jullie ook die proclip en lukte het daar wel?

BroditNL  geeft geen hulp behalve 'wij herkennen het probleem niet. Vraag het de dealer. Stuur anders een foto:no:

Posted

Hallo, ik heb de Broditclip ook gemonteerd bij aanschaf van mijn Niro(apr 2017). Het was idd wat wrikken en hij zit niet zo vast als bij andere merken.....maar hij zit wel goed genoeg vast. Ik heb er nooit problemen mee gehad sinds hij is gemonteerd.:dup:

Posted

@Haida Mij lukt het dit keer gewoon echt niet. En ik merk dat als ik teveel ga 'wrikken', ik dat randje van het dashboard vlak boven het rooster indruk en beschadig (na wat masseren is dat wel weer weggetrokken, maar toch...)

Posted

Bij de dealer geweest. Ook een monteur gaf aan dat er amper ruimte was. Aangezien er toch nog wat kleine zaken moeten gebeuren mbt kabeltjes en de led lampen, volgt er een afspraak waarbij ze dit in 1x oppakken. Dashboard zal mogelijk toch beetje los moeten voor die brodit. Waarom is onbekend...misschien dat kia toch iets heeft veranderd in de auto’s die in 2018 worden gebouwd.

Hoe dan ook komt ook dit wel weer goed. Alleen omslachtig dit keer helaas.

• 3 months later...
Posted

Ik heb zelf ook de proclip gekocht en moet zeggen ging makkelijk vast (model 2018)

was niet zo blij met het model van de clip en heb deze toch maar wat verbouwd. Ik heb het plaatje er af gezaagd en mijn iphone houder er anders opgemaakt zodar deze wat meer naar voren kwam en meer naar links. Nu zit deze mooi achter het stuur en niet voor het navigatiescherm. Ook heb ik hem een stuk smaller gemaakt zodat de lucht uitstroom ook nog redelijk zijn werk kan doen. Wat ook fijn is dat carplay gewoon werkt via de brodit lader :yes: . 

Hieronder wat foto,s  de foto met de rode circel is het orginele proclip  de andere foto,s van die ik heb verbouwd  

CB2F0A87-7AF1-4464-A8A1-A97111CC0518.jpeg

F11B1FB1-3FCC-41A1-9315-8A4FE44B31B3.jpeg

66B42282-8F01-4330-A8E5-AD659164B58C.jpeg

42C825AB-60C9-41B9-AC8D-04558CF098ED.jpeg

Posted

@casper Bij mij heeft de dealer het dus moeten doen, want het lukte de monteur ook niet op een normale manier. Ook MY2018 trouwens.