Ozzie Posted May 12, 2018 Posted May 12, 2018 Ja ja.... de zomer is nog niet eens begonnen en er is alweer een sneeuwvraag Maar er zullen zeker Niro rijders met wintersport zijn geweest en ben erg nieuwsgierig naar het rijgedrag van de Niro in winterse omstandigheden. Dit omdat ik zoveel mogelijk naar sneeuwrijke gebieden reis. Gaat me niet om type winterbanden, maar dus om rijgedrag. Graag uwer ervaringen en alvast bedankt. Gr Ozzie. Quote
Specialmade Posted May 12, 2018 Posted May 12, 2018 Ja ja.... de zomer is nog niet eens begonnen en er is alweer een sneeuwvraag Maar er zullen zeker Niro rijders met wintersport zijn geweest en ben erg nieuwsgierig naar het rijgedrag van de Niro in winterse omstandigheden. Dit omdat ik zoveel mogelijk naar sneeuwrijke gebieden reis. Gaat me niet om type winterbanden, maar dus om rijgedrag. Graag uwer ervaringen en alvast bedankt. Gr Ozzie. Rijgedrag van de Niro is in winterse omstandigheden uitstekend te noemen. Als het echt nodig is grijp de esp in mar doet dat zodanig dat het niet storend is. Overigens gaat de Niro niet snel in de slip. 1 Quote
Brat Pit Posted May 13, 2018 Posted May 13, 2018 Ik ben in maart naar de Franse Alpen gereden, van daaruit dwars door Zwitserland naar Oostenrijk. Een behoorlijk deel ging over een besneeuwde route op circa 1300/1500m hoogte bij -5 graden. De navigatie gaf deze route aan, het verbaasde me dat de col niet gesloten was en ik heb de route gewoon gevolgd. Had ik van te voren geweten dat het zo besneeuwd was, dan had ik het niet gedaan. Veel besneeuwde haarspeldbochten. We komen al tientallen jaren in de Alpen en kom eigenlijk nooit besneeuwde wegen tegen, alles wordt doorgaans goed geveegd. Ik heb me geen moment onveilig gevoeld, al was het voor mij een nieuwe ervaring om met een automaat door de sneeuw te rijden. Eén keer kwam ik bij het optrekken vast te zitten op een stukje ijs, hier kwam ik bijna niet weg. Uiteindelijk kon ik achteruit rijden en met een aanloopje de weg oversteken. Dan merk je toch dat de Niro een zware auto is. Op hellingen en ook op snelwegen als het omhoog gaat, merk je dat er fors wordt teruggeschakeld. Het benzineverbruik viel me overigens heel erg mee. Na honderden kilometers door de Alpen bleef het verbruik rond de 1/20, ondanks dat het redelijk koud was. 1 Quote
Recommended Posts