Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste mensen,

Keuze is gemaakt en het wordt de Niro. Wil echter gaan private leasen en dan zijn er tig mogelijkheden. 

Kwam vandaag private lease via consumentenbond tegen:  https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl/wizard

Opvallend is dat als je zelfde voorwaarden intypt bij het lease bedrijf war je uiteindelijk terecht komt, je via de Consumentenbond collectief goedkoper uitkomt en met betere voorwaarden; zoals na 1 jaar zonder boete of opgaaf redenen opzeggen (nog wel 3 maanden uitloop).

Heeft iemand van “ ons” ervaring met de lease constructie via de consumenten bond?

Voorlopig bieden ze overigens alleen de dynamic line nog maar aan, maar wie weet in de toekomt.......

Any way, doe je je voordeel mee als ook jij op zoek bent naar de mogelijkheden om de Niro te private leasen.

Gr Ozzie.

• Thanks 1
Posted

Ik kan het je absoluut aanraden, wij hebben gebruik gemaakt van het autocollectief en rijden sinds eind februari in een schitterende niro.

grote voordeel is dat je na een jaar, zonder opgaaf van reden, kunt opzeggen maar wel een lagere maandlast hebt aangezien je een termijn van 5 jaar aangaat.

je leased de auto niet via de bond, maar via bv privatelease.com met aantrekkelijke voorwaarden.

Andere uitvoeringen zijn ook mogelijk, gewoon even contacten met de leasemaatschappij zelf en kijken wat ze hebben staan.

we hebben voor de first edition gekozen in platinum graphite en zijn zeer, zeer tevreden echt een dijk van een auto met een laag verbruik.

gewoon doen!

• Thanks 1
  • 3 weeks later...
Posted

Dankjewel. Ik rij per jaar ongeveer 25.000KM. Voor mij kwam de consumentenbond er ook als voordeligste uit.
Wanneer ik daadwerkelijk een verbruik haal van 1/20 zou ik per maand niet veel meer kwijt zijn dan mijn huidige (oude) met een 1/10.5 verbruik en benzineprijs van 1,60.

Ik wil alleen nog even langs de Kiadealer, om even de achterbank achter mij de testen qua benen. Ik keek ook naar een Auris TS hybrid. Kofferbak prima, maar beenruimte om te huilen. Ook ik zal gaan voor 1 jaar, met een opzegtermijn van 3 maanden (dus effectief ben je er na 15 maanden vanaf). Ik vroeg nog als je hem na een jaar inlevert of je dan bent uitgesloten van een nieuw aanbod. Maar dat was ECHT niet zo. Ik was niet de eerste met die vraag. Dus voor 14 euro*15 rij je elke 15 maanden nieuw. (vooralsnog)

Ze hebben nu aanbod voor 25.000KM/j jaarlijks opzegbaar Dynamic line 464 euro.
Denk modeljaar 2018. KAn ik nog even navragen. Jammer dat ze PHEV niet te leasen is, ivm gratis laden op werk. (mits de meerprijs van de lease de brandstofkosten besparing niet overstijgt)

Posted
1 hour ago, nirodre said:

Ik wil alleen nog even langs de Kiadealer, om even de achterbank achter mij de testen qua benen. Ik keek ook naar een Auris TS hybrid. Kofferbak prima, maar beenruimte om te huilen. Ook ik zal gaan voor 1 jaar, met een opzegtermijn van 3 maanden (dus effectief ben je er na 15 maanden vanaf). Ik vroeg nog als je hem na een jaar inlevert of je dan bent uitgesloten van een nieuw aanbod. Maar dat was ECHT niet zo. Ik was niet de eerste met die vraag. Dus voor 14 euro*15 rij je elke 15 maanden nieuw. (vooralsnog)

Ik had zo'n Auris TS voor ik de Niro had. Beenruimte achter in de Niro is spectaculair vergeleken met de Toyota. De koffer ook, maar dan in negatieve zin...

Eigenlijk hadden ze in de Niro een verschuifbare achterbank moeten voorzien, maar dat is tegenwoordig zo niet meer in de mode. Kost waarschijnlijk 1,5 gram CO2 uitstoot...

Posted
Ik had zo'n Auris TS voor ik de Niro had. Beenruimte achter in de Niro is spectaculair vergeleken met de Toyota. De koffer ook, maar dan in negatieve zin...

Eigenlijk hadden ze in de Niro een verschuifbare achterbank moeten voorzien, maar dat is tegenwoordig zo niet meer in de mode. Kost waarschijnlijk 1,5 gram CO2 uitstoot...

Kon de achterbank maar verschoven worden. De kofferbak is naar mijn mening ook net iets te klein.

Wat betreft privatelease; sinds mei rij ik ook in een Niro icm flex contract en heb een 2018 uitvoering meegekregen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Posted

Het eerste wat je kunt doen om de kofferbak te vergroten is die achterlijke organiser eruit los schroeven. Die "handige" bak slaat echt nergens op. 

Posted

Tsja, ik vind hem wel handig, dan kan ik tenminste alle andere zooi die normaal in de kofferbak zit uit het zicht opruimen. Vestjes reservelampen en zo, reserve plaat, sjorbanden..

En de vloer is redelijk glad naar de drempel. En ik mis vooral vloeroppervlak en dat wordt niet groter door de plank dieper te leggen.

• Like 1
Posted
Op 18-6-2018 om 20:56 zei nirodre:

Dankjewel. Ik rij per jaar ongeveer 25.000KM. Voor mij kwam de consumentenbond er ook als voordeligste uit.
Wanneer ik daadwerkelijk een verbruik haal van 1/20 zou ik per maand niet veel meer kwijt zijn dan mijn huidige (oude) met een 1/10.5 verbruik en benzineprijs van 1,60.

Ze hebben nu aanbod voor 25.000KM/j jaarlijks opzegbaar Dynamic line 464 euro.
Denk modeljaar 2018. KAn ik nog even navragen. Jammer dat ze PHEV niet te leasen is, ivm gratis laden op werk. (mits de meerprijs van de lease de brandstofkosten besparing niet overstijgt)

Posted

Als je 1:20 wilt halen, zou ik gaan voor de 16 inch velgen.

ik haal met 18 inch gemiddeld 1:18, rijd dagelijks ongeveer 35 km heen en ook weer terug.

op korte stukjes haal je die score ws niet.

over ruimte absoluut geen geklaag, vooral de achterbank is erg ruim, kofferbak iets minder.

ik denk zomaar dat je over 2 jaar nog in je niro rijd;)