Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Toen ik mijn Joice kocht en deze nog in bij de dealer stond zag ik dat de antenne geknikt was. Uiteraard heb ik een nieuwe antenne erin mee onderhandeld, zo'n standaard draadantenne.

Als ik nu een parkeergarage in rij tikt de antenne overal tegenaan (totaal hoger dan 190cm). En dat bij bijna iedere garage waar ik in rij.

Ik verwacht dat als ik in een garage achteruit zal rijden deze vast ergens achter blijft haken en breekt. Ik hou hier nu continue rekening mee bij het rijden in garages.

Zijn er andere antennes verkrijgbaar die veel korter zijn die op mijn Joice zouden passen? Het liefst die kunnen blijven zitten als ik een dakkoffer zou plaatsen, als ik de carwash in rij, maar wel met een goede kwaliteit ontvangst?

Weet iemand ook waar dit verkrijgbaar is en hoeveel zoiets kost?

Geplaatst

Bij diverse auto-onderdelen zaken zijn dit soort antennes te koop. Ik denk bijvoorbeeld aande 'haaienvin' waar veel BMW en Mercedes mee rijden. Wel moet je dan goed in de gaten houden of deze antenne een versterking nodig heeft. Kleinere antennes moeten, in het gunstigste geval, enigszins zijn aangeplast, bijvoorbeeld met extra wendingen in de antenne.

Suc6

Geplaatst

ik heb dus een vin op mijn auto !

mooi

maaaar

ik heb dit ook gedaan omdat ik in de parkeer garages telkens vast loop

ik had dus veel storing met mijn spriet

nu ik die vin heb is de storing er nog?????

mijn antenne kabel vervangen en ???nog storing?

nieuwe radio erin en ?? nog storing??????????????

weet iemand hoe dit kan?

Geplaatst

Zoals eerder aangehaald is het gebruikelijk dat deze antenne een versterking ingebouwd heeft. Hierdoor wordt het signaal versterkt. Als je geen voeding naar deze antenne hebt lopen, is deze versterking er dus niet...

Even nakijken dus, of aanleggen.

Suc6

Rob

Geplaatst
ik heb dus een vin op mijn auto !

mooi

maaaar

ik heb dit ook gedaan omdat ik in de parkeer garages telkens vast loop

ik had dus veel storing met mijn spriet

nu ik die vin heb is de storing er nog?????

mijn antenne kabel vervangen en ???nog storing?

nieuwe radio erin en ?? nog storing??????????????

weet iemand hoe dit kan?

Dat moet een draadbreuk zijn.

Heb het ook ooit gehad na inbouw van een andere radio bij een "PRO" centre.

Als ik nu vergeet mijn antenne er weer op te draaien na de wasstraat met mijn Sportage merk ik geen verschil (Utrecht en omgeving) in ontvangst.

Laat die kabel maar eens doormeten.

Geplaatst

Heb je al gecontroleerd of je radio ingesteld staat op ontvangst van alleen locale zenders? Da's een stand waarin hij wat ongevoeliger is voor zwakkere signalen. Functie heeft meestal een naam als loc/dist of zoiets.

Heb ik ergens een keer gelezen op een forum.

Relena

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...