Mella7 Posted July 7, 2018 Posted July 7, 2018 Beste Kia leden, Ik heb reeds een rio 3 uit 2012 aangeschaft met Plus Pack. Hier zit een standaard radio in en tot mijn verbazing kon ik helemaal geen nummers skippen via bluetooth. Ik kan pauzeren/afspelen en opnemen/ophangen, Maar kwa nummers wijzigen werkt het op mijn stuur en mijn radio beide niet helaas. Als ik mijn iPhone aansluit via usb krijg ik heel mooi allemaal informatie van de nummers te zien en kan ik prima mijn nummers skippen. Ik hoor graag terug van jullie! Met vriendelijke groet, Mella7 Quote
Murcielaygo Posted July 7, 2018 Posted July 7, 2018 Ik heb een Picanto TA uit 2011/2012 en die heeft hetzelfde; de BT-verbinding is niet meer dan een draadloze AUX. Dat je kunt pauzeren is al een luxe, want dat kan ik niet eens...Latere Picanto's waarin ik reed als leenauto hadden een andere radio die WEL AVRCP ondersteunden, dus ik denk dat jij (en ik) gewoon pech hebt...Voor mij 1 vd redenen een iPod in de auto te hebben voor muziek; DIE is wel fatsoenlijk te bedienen... Quote
Mella7 Posted July 9, 2018 Author Posted July 9, 2018 Inderdaad heel erg zonde. Ik gebruik puur Spotify voor mijn muziek dus is een iPod geen optie voor mij. In ieder geval bedankt voor je antwoord! Quote
Murcielaygo Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 Er IS misschien nog een optie; die heb ik zelf nog noet kunnen testen, maar het zou kunnen werken; een iPod-kabel inpluggen op de AUX/USB-combi-ingang en dan op de 30-pin Dock-connector een BT-dongle prikken die wel AVRCP ondersteunt.Je zou de radio dan op iPod moeten zetten, de telefoon koppelen met de BT-reciever en dan streamen. Maar ik weet niet 100% zeker of dit werkt EN of je iPhone dan ondertussen ook nog kan connecten met de BT van de radio voor de telefoon... Quote
Intersec Posted July 22, 2018 Posted July 22, 2018 (edited) Op 7-7-2018 om 11:11, Mella7 zei: Beste Kia leden, Ik heb reeds een rio 3 uit 2012 aangeschaft met Plus Pack. Hier zit een standaard radio in en tot mijn verbazing kon ik helemaal geen nummers skippen via bluetooth. Ik kan pauzeren/afspelen en opnemen/ophangen, Maar kwa nummers wijzigen werkt het op mijn stuur en mijn radio beide niet helaas. Als ik mijn iPhone aansluit via usb krijg ik heel mooi allemaal informatie van de nummers te zien en kan ik prima mijn nummers skippen. Ik hoor graag terug van jullie! Met vriendelijke groet, Mella7 Als het goed is heb je in je Rio een aux ingang. daarvoor zijn oplaadbare Blue tooth apparaatjes te krijgen die wel direct contact kunnen maken met je Radio. misschien omdat je je Iphone toestemming geeft in de connection met Blue Tooth, dat je hierna wel door je muziekbestanden kan scrollen ?? zie afbeelding. Te verkrijgen op Groupon.nl (15 euro) of Aliexpress. Edited July 22, 2018 by Intersec Quote
Murcielaygo Posted July 22, 2018 Posted July 22, 2018 Ik kan je verzekeren dat dit niet gaat werken, maar hetzelfde resultaat zal geven als de ingebouwde BT.Alles wat dit doet is een "draadloze AUX" maken tussen radio en telefoon. Via AUX kan de radio geen commando's geven aan de bron, dus ook niet via zo'n ontvangertje.Het probleem ligt echt bij de radio, waarbij deze wel A2DP ondersteunt, maar geen AVRCP, dus geen bediening... Quote
Recommended Posts