Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kia ceed sporty wagon met hoge km kopen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben al een tijdje op zoek naar een kia ceed 1 van na de facelift. Bouwjaar rond 2010, 2011. Nu.kom ik verschillende van deze auto's tegen, sommige met km standen rond de 250.000- 300.000. Is het verstandig zo'n auto te kopen? Of zijn die echt 'af' 

Zijn er bekende / veel voorkomende gebreken bij dit type en evt km stand?

Geplaatst

Mits goed onderhouden goede auto's

ketting problemen (juiste onderhouds intervallen en type olie gebruikt niets mee aan de hand)
koppakking
Roest bovenin de achterdeuren (bij goede dealers niets aan de hand)
Subframe, draag armen roest. Op het oog oke maar als je met een schroevendraaier of bandijzer prikt, prik je er zo door heen. 

Geplaatst

Dit zijn mooie tips! Hoe kan ik erachter komen of de auto ketting probleem  heeft? Kan ik dat horen? 

En hoe kan ik het subframe en de draagarmen controleren?

Geplaatst (aangepast)

Ketting hoor je schaven, of slecht lopen inhouden (van tijd af)

Subframe en draagarmen op de brug zetten en letterlijk tegen aan stoten/prikken.

Maar voordat je überhaupt start, onderhouds historie er bij pakken, indien niet volledig laten staan. En uiteraard alle beurten tot de garantie bij de dealer (3 jaar, onbeperkt of 7 jaar tot 150.000km)
dan is de kans het kleinst. Immers een dealer vervangt, doet software updates en de klant gunt de dealer het geld.

edit: kijk goed of je zweet zie bij het kleppendeksel ivm koppakking.

aangepast door V3yro
  • 3 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...