Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nee, niet schrikken. Huidige dealer is prima, maar ivm verhuizing denk ik dat ik een andere Kia dealer moet zoeken. Afstand tussen nw woonplek en huidige gaat richting 50 km.

Misschien zijn er anderen die dit ook hebben meegemaakt, maar hoe kan ik switchen?

Heeft andere dealer de historie ook ter beschikking, kan je zonder problemen naar andere dealer gaan?

Over km stand, auto is nu al paar keer naar dealer geweest maar RDW geeft geen oordeel over km stand. Dacht dat dit ten aller tijde wordt doorgestuurd na bezoek aan garage.

Posted

RDW heeft niks met historie (van de KIA)
Alle dealers weten alles van die KIA van jouw.

Suc6 met de verhuizing :dup:

Posted (edited)

Dat dacht ik ook toen ik hoorde dat Ten Boekel en Bakker ophield in Beverwijk en overging naar Tinholt. Tinholt heeft iig geen enkele onhoudshistorie. Volgens mij had TBB zelfs geen info van de dealer ervoor Van Zantvliet. (ik heb heel wat dealers versleten -_-)

Edited by Rox
Posted

Kilometer, reparatiehistorie kunnen dealers alleen van elkaar zien als met het zelfde systeem werken.
Mazda bijvoorbeeld werkt met een digitale onderhoudshistorie waar alle Mazda dealers verplicht mee werken.
Kom je dan een keer bij een niet Mazda dealer dan zal de historie ook niet meer kloppen.

Wat betreft de kilometerstand registratie bij de RDW.
Er zijn vaste momenten dat de stand automatisch wordt geregistreerd. Bijvoorbeeld bij de APK en overschrijven.
In alle andere gevallen behoort dit gedaan te worden bij reparatie's boven de € 150,00 incl. BTW.
Helaas doen nog niet alle dealers / garage bedrijven dit consequent.

Zie voor een goede beschrijving de site van de R.D.W.

Posted
Op 14-7-2018 om 14:38 zei Willem58:

Kilometer, reparatiehistorie kunnen dealers alleen van elkaar zien als met het zelfde systeem werken.
Mazda bijvoorbeeld werkt met een digitale onderhoudshistorie waar alle Mazda dealers verplicht mee werken.
Kom je dan een keer bij een niet Mazda dealer dan zal de historie ook niet meer kloppen.

Wat betreft de kilometerstand registratie bij de RDW.
Er zijn vaste momenten dat de stand automatisch wordt geregistreerd. Bijvoorbeeld bij de APK en overschrijven.
In alle andere gevallen behoort dit gedaan te worden bij reparatie's boven de € 150,00 incl. BTW.
Helaas doen nog niet alle dealers / garage bedrijven dit consequent.

Zie voor een goede beschrijving de site van de R.D.W.

Bedankt voor je heldere uitleg betr. Km stand.

Zag ook nieuwe auto, 3 mnd oud, waarbij RDW zegt dat km stand logisch is.