iyyna Posted August 10, 2018 Posted August 10, 2018 heeft er iemand ervaring met het chiptunen van de sorento model 2017 200pk awd (diesel) ben aan het overwegen om het te laten doen van wege het veel reizen met caravan (soms het gevoel dat ik wat te kort kom in het klimmen ) onze totaale gewicht is om en bij de 4600kg alles samen graag jullie mening Quote
der Rudi Posted August 11, 2018 Posted August 11, 2018 Ik denk dat er maar weinigen zijn die de 7 jaar garantie in de waagschaal willen leggen teneinde meer vermogen en/of koppel te kunnen realiseren. Maar op het Duitstalige www.sorentofoum.net kun je er wel het een en ander over lezen. Over het algemeen wordt dit daar afgeraden. En hoewel je om ervaringen vraagt en niet om een persoonlijke mening wil ik je toch de mijne niet onthouden. Juist omdat je daarmee meer vermogen en koppel wilt genereren teneinde een caravan makkelijker te trekken waarmee je aan/over de limiet zit van de specificaties lijkt het mij erg onverstandig. Overigens begrijp ik niet helemaal dat je het iver een totaalgewicht van rond de 4600 kg spreekt. Volgens mij zit je daarmee zelfs over het maximaal totaalgewicht (auto 2510 kg en caravan 2000 kg). Ik hoop dat het Duitse Sorentoforum je die info heeft die je zoekt. Het forum is opgedeeld in de de diverse types (JC, XM en UM) maar heeft wel een wat lastige menustructuur. Quote
Recommended Posts