Sorento 3
2015->heden
Discussies, Vragen en Weetjes over de Sorento 3 vind of plaatst u hier
24 topics in this forum
-
- 2 replies
- 148 views
Enkele dagen geleden een Sorento III gekocht met bouwjaar mei 2015 In de wagen zijn zowel het instructieboekje voor de auto als het boekje voor het audiosysteem aanwezig. Echter toont het boekje voor het audiosysteem niet het systeem wat er in de auto zit (?) Voor een deel komen de functies wel overeen, maar echt duuidelijk is dit niet, ook door zelf uitproberen kom je natuurlijk een heel eind maar ik vraag mij toch af hoe dit kan en of iemand weet welk type systeem er nu eigenlijk in mijn wagen zit, zie foto. Tevens wat verbaasd dat er geen CD-speler in zit, wel de ruimte ervoor maar afgedicht, en waarvoor dan de niet bewegende rechterknop "map" dient…
Last reply by JacB, -
- 0 replies
- 34 views
Enkele dagen terug een Sorento III gekocht uit 2015 (mei) en ik kan uit het instructieboekje niet goed begrijpen hoe de bedieningsknop voor het panoramadak nu precies werkt (boekje is nogal vaag hierin) Met wat proberen werkt er wel een en ander, maar blijft nogal onduidelijk wat nu de bedoeling is van de verschillende standen van de knop. En meteen de vraag of het voorste glazen paneel helemaal open kan, tot over de achterste paneel, of dat het normaal is dat het paneel stopt ongeveer 20 cm voor de rand van het achterste paneel? In de veronderstelling dat het paneel volledig open moet kunnen dacht ik om alles te resetten, maar ook hierin is het boekje beho…
Last reply by JacB, -
- 1 reply
- 6.3k views
Een dezer dagen kwam ik via een post op een Duits forum achter dat de beide buitenspiegels automatisch ietsje naar beneden draaien als je achteruit wilt gaan rijden. Zodra je hem uit de R-stand haalt draaien de beide spiegels weer in de normale stand. Dit doen ze echter alleen als je één van de knoppen voor het verstellen van de linker- òf rechterbuitenspiegel geactiveerd hebt. Normaliter heb ik deze niet geactiveerd omdat de spiegels goed staan ingesteld en ze dus niet gaan verdraaien als ik per ongeluk op het ronde bedieningspaneeltje druk. Dus òf het ledje bij de L òf bij de R moet branden, anders draaien ze bij het achteruitrijden niet mee. Wellich…
Last reply by Brumpie, -
- 0 replies
- 884 views
Hallo, ik ben Curd en woonachtig in Belgie, sinds mei 2016 heb ik een Kia Sorento en tot voor kort vond ik dat een zalige wagen, met voldoende comfort en een goeie trekker voor onze grote caravan. ik rij al 37 jaar met de wagen en heb nog nooit langs de kant van de weg gestaan, maar recent zijn we op weekend geweest naar de Ardennen (zonder caravan) en ben met problemen langs de kant van de weg komen te staan, na enig onderzoek had ik blijkbaar problemen met het sperdifferentieel, kapot gedraaid en einde verhaal op 150 km van ons bestemming en 100 km van huis, leuk is anders... Ik kreeg na 12 dagen mijn wagen terug, alles is goed verlopen met de Kia garage, garantie, verv…
Last reply by Curd, -
- 13 replies
- 2.1k views
Hoi heb een vraagje waar ik niet uitkom Zelf rij ik met een kia sorento gt line model 2019 ( 7 zitplatsen ) nu ik trek daar mee een caravan van 1700kg Wij zelf zijn met ons 6 personen . (2 vol en 4 kids pubers) dus ik begin te rekenen auto leeg 2112kg ( inc. Volle tank en 1 pers van 80kg +_) het max geladen auto is 2620kg dus 508 kg laden Op de trek haak komt 100kg ( mag max 150 kg)dus nog 408 kg over 3 pers van 60kg =180 is nog 224 kg over 1 pers van 80kg = 148 kg over nog een kind van 25 kg =123kg over een skibox op dak ( +de dragers) 80kg=43kg over en last but not least een frigobox leeg 17 kg ( Tristar Icecool KB-7245 45C koelbox) en mag 41l laden is dus…
Last reply by meeder, -
- 3 replies
- 1.7k views
beste mensen, Ik rij met een kia sorento 2017 en ben aan het proberen third party apps te installeren op mijn navigatiesysteem. hiervoor moet ik eerst in de engineering mode raken maar dit lukt me niet. Ik heb die al op andere modellen gedaan zoals sportage QL en picanto. dit is zeer simpel. naar instellingen gaan -> screensaver -> 7 keer op een bepaald punt klikken op het scherm, huidige tijd ingeven en je bent vertrokken. ook heb ik al op het internet gezien dat mensen naar instellingen gaan -> in het scherm van de softwareversie met 2 vingers dikwijls drukken op het scherm en dan krijgen ze ook een nieuw venster waar je de huidige tijd kan ingeven en klaa…
Last reply by Xmoo, -
- 0 replies
- 1k views
4 Mooie 17" Sorento 2009 RIAL velgen Passend voor vele KIA modellen zie: www.etwaarde.nl een met kleine beschadiging Banden zijn aan vervanging toe € 200,- https://www.marktplaats.nl/plaats/m1386480303/view?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller
Last reply by BdB, -
- 6 replies
- 2.7k views
heeft er iemand ervaring met carplay in fe kia sorento zo ja hier in belgie is de update niet te verkrijgen zelf heb ik een sorento model 2017 sens 7 zitter full option maar nu blijkt dat ik geen carplay hebben vind ik jammer want op de sportage en niro optima zit het wel wel jammer
Last reply by Toby, -
- 1 follower
- 6 replies
- 3.5k views
hallo ik heb in mei een nieuwe sorento gekocht lekker me op rijs geweest met de caravan naar roemenie geen problemen nu een paar maand later begint mijn auto te trillen bij elke snelheid we hebben al banden verwiseld (nieuwe van de garage ) en niets veranderd nu zijn er nog sorento rijders die daar last van hebben en en oplosing voor weten ik denk dat het de automaat is maar ben niet zeker
Last reply by iyyna, -
- 1 reply
- 1.9k views
heeft er iemand ervaring met het chiptunen van de sorento model 2017 200pk awd (diesel) ben aan het overwegen om het te laten doen van wege het veel reizen met caravan (soms het gevoel dat ik wat te kort kom in het klimmen ) onze totaale gewicht is om en bij de 4600kg alles samen graag jullie mening
Last reply by der Rudi, -
- 7 replies
- 3.7k views
Ik vroeg me laatst af of het gemiddelde verbruik dat wordt aangegeven op het dashbord eigenlijk wel (ongeveer) klopt. Eén van de displays waar we uit kunnen kiezen is het momentele verbruik inclusief het gemiddelde verbruik. Ik heb het daarbij bij mij zo ingesteld dat het gemiddelde verbruik telkens automatisch gereset wordt wanneer ik getankt heb. Wat bleek: na 692,3 km gereden te hebben gingen er 58,33 liter in de tank. Ik heb hem niet 'tot het randje' volgetankt maar heb hem de laatste paar keer zelf laten afslaan zodat ik ervan uit kan gaan dat hij praktisch volgetankt was. Belangrijkste is dat ik hem ook aan het begin van die meting op deze wijze volgetankt…
Last reply by iyyna, -
- 15 replies
- 4.3k views
Vandaag heb ik het nieuwste kaartmateriaal laten installeren op de auto. Tevens is er echter Android Auto geïnstalleerd. De vraag is of ik vanaf heden nog wel het originele navigatiesysteem ga gebruiken? Want het belangrijkste voordeel van Android Auto is dat je constant het meest geupdate kaartmateriaal tot je beschikking hebt. En datzelfde geldt voor verkeersinfo. Dat wat je normaal bij Google Maps ziet op je beeldscherm van je laptop, PC of telefoon, zie je nu ook in de auto. Het lijkt goed te werken en de integratie met het originele systeem lijkt geslaagd. Ik zal mijn verdere bevindingen later nog wel met jullie delen.
- 2 replies
- 2.2k views
Ik was vandaag even bij de dealer om wat folders van de Sorento mee te nemen voor een kennis. De verkoper vertelde me dat er vanaf augustus een modelwijziging zou plaatsvinden. Hij wist nog niet of het om kleine details zou gaan of om een grotere wijziging. Ook wisten ze de prijzen nog niet. Dit zou binnen 1 à 2 weken bekend gemaakt worden. Nieuwe bestellingen voor het huidige model zouden vanaf heden niet meer mogelijk zijn. Of ze daar nu mee bedoelen het model dat vanaf 1 januari in Duitsland leverbaar is? Het belangrijkste verschil van dat model met het 'oude' c.q. wat in Nederland (tot voor kort) leverbaar was is dat de beide mistlampunits nu uit vier k…
- 4 replies
- 2.3k views
Elke Sorento UM die over adaptieve cruise control beschikt tussen bouwjaar medio 2015 en september 2016 heeft een probleem indien er een aanhanger getrokken wordt en de auto automatisch afremt vanwege een ingeschakelde adaptieve cruise control. Het blijkt dat dan de remlichten van de aanhanger niet geaktiveerd worden. Vandaag is er een bepaalde module uitgewisseld en nu is het probleem verholpen. Als bewijs wordt er een sticker aan de bovenkant van de kofferklep geplakt.
- 1 follower
- 10 replies
- 3k views
Omdat ik zelf in Duitsland woon en in een Sorento rij in een Duitse uitvoering vraag ik me af of ook de Nederlandse uitvoering geen automatische niveauregeling heeft? Ik meen namelijk een keer gelezen te hebben dat in tegenstelling tot de Duitse uitvoering de Sorento in Nederland hier wèl over beschikt. Maar in de brochure of de prijslijst kan ik dit nergens uur terugvinden. In België wordt de Sorento wel met automatische niveauregeling geleverd (duurste uitvoering). In de Belgische brochure wordt dit althans expliciet vermeld.
- 2 replies
- 2.1k views
Vandaag had ik last van een stilstaand kaartbeeld terwijl de auto gewoon reed. Het begon al bij het starten van de auto toen ik thuis weg wilde rijden want hij gaf toen een melding dat het navigatiesysteem niet geïnitialiseerd (of iets dergelijks) kon worden. Vervolgens bleef het kaartbeeld 'stilstaan' ondanks dat ik wegreed. Het rare was dat hij wel contact had met diverse satellieten en hij in de buurt van kruisingen ineens automatisch begon in te zoomen terwijl het kaartbeeld ongewijzigd bleef (zoals hij dat normaal ook doet). Ook toen ik een route inplande liet hij alle aanwijzingen zien, inclusief detailkaarten van naderende rotondes etc; maar he…
- 3 replies
- 2.9k views
Hoewel ik niet zou weten wanneer ik dit zou prefereren boven de adaptieve modus las ik laatst in het Duitse forum dat er een mogelijkheid is de adaptieve (smart) cruise control modus (SCC) uit te schakelen en als gewone cruise control (CC) te gebruiken. Aktiveer de cruise control. Het woord cruise control licht groen op. Druk vervolgens op de afstandsselectieknop en houdt deze een paar seconden ingedrukt. Je kunt nu kiezen of je CC of SCC wilt gebruiken. Het wordt ook beschreven in de gebruiksaanwijzing. Maar ja, wie leest nu echt alle paar honderd bladzijden regel voor regel? Ruud
- 11 replies
- 3.3k views
Wie kan mij informeren over het jaartal van de kaartversie die in mijn 8" originele navigatie zit. Betreft Sorento van april 2015, ik vermoed dat de kaarten van 2011 zijn gezien de laatste cijfers bij de kaartversie. Ik mis toch wel veel wegen die al langere tijd bestaan. Hopelijk zijn er al nieuwe te krijgen bij de dealer Foto bijgevoegd
Velgen 18"
by BdB- 18 replies
- 3.6k views
Gisteren in Almelo bij http://originele-velgen.com/product-categorie/kia-velgen/ een set 18" gehaald met winterbanden, compleet nieuw. Doe uw voordeel
Last reply by BdB, -
- 1 follower
- 31 replies
- 10.8k views
Zijn er al ervaringen met de nieuwe Sorento?
- 2 replies
- 3.9k views
Hoe kan het dat je in Duitsland voor de meest dure uitvoering van een nieuwe Sorento minder dan 40.000 Euro hoeft te betalen? Algemeen bekend is dat in Nederland de auto's met name duurder dan in de omringende landen zijn vanwege de BPM. Voor degenen die in Nederland wonen heeft het desalniettemin geen zin daar een auto te kopen omdat men bij de invoer alsnog de BPM moet betalen. Maar voor degenen die niet in Nederland wonen ligt dat anders. Ik woon sinds een jaar of 15 in Duitsland in een klein dorpje vlak over de grens bij Sittard. Mijn vorige Kia (een nieuwe Sportage) kocht ik bij een Nederlandse dealer, ex BPM en ex BTW. Bij de invoer in Duitsland moest ik uiteraard…
- 1 follower
- 0 replies
- 2.2k views
Last reply by xtra40, -
Wat vinden jullie van de nieuwe Sorento? 1 2
by Guest GreyGriffin- 1 follower
- 31 replies
- 10k views
Zag vanochtend op het Buzz Blog de eerste foto's van de nieuwe Sorento. Wat vinden jullie ervan? Van mij mag-ie komen! Op de Autosalon van Parijs (4 - 19 oktober) kun je hem voor het eerst gaan bewonderen.
-
- 1 reply
- 3.4k views
http://www.autoweek.nl/nieuws/26435/voor-eerst-gespot-nieuwe-kia-sorento
Last reply by Lique,