Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

En bijgaand nog wat foto's wat je dashbord aangeeft als je de adaptieve cruise control gebruikt.

Je ziet twee foto's.

De een is louter het dashbord. Wat je ziet is een oranje rond lopende balk, net boven de kilometerteller; deze geeft aan op welke snelheid ik de adap. cruise control heb ingesteld (83km p/u). Ook zie je dat ik op dat moment net onder de 50 rij.

Ook zie je in het midden bovenaan twee autootjes met daartussen 1 oranje blokje; en daarnaast zie ook de snelheid die ik heb ingesteld (83 km). Dat ene blokje geeft aan aan dat hij 25 meter afstand zal aanhouden; des te langzamer we gaan rijden, des te dichter zal hij op de voor je rijdende auto gaan rijden. Mocht die auto gaan stoppen stopt hij op  of 2 meter afstand.

De tweede foto laat zien wat er gebeurt als je de afstand groter instelt (100 meter = 4 blokjes). Op dat moment had ik de snelheid op 73 km p/u ingesteld; omdat de vrachtauto die voor me reed ongeveer 60 km p/u reed reed ik dat dus ook.

Wat je ook op de foto's kunt zien is hoe hij het momentele brandstofverbruik weergeeft, en wel middels een balk die al naar gelang het verbruik meer of minder oranje kleurt. Op de ene foto verbruik ik ongeveer 3 liter per 100 km en op de ander 15 liter per 100 km. Hij reageert vrij nauwkeurig en eenmaal een constante snelheid rijdend geeft hij ook een constante waarde aan. In mijn vorige auto (Kia Sportage) schommelde die grafische voorstelling van het verbruik voortdurend, ook als ik een constante snelheid reed.

post-3160-0-98844300-1479313511_thumb.jpg

post-3160-0-65726700-1479313519_thumb.jpg

Geplaatst

Ja, eens.

Als er geen auto voor je rijdt zie je je 'eigen' auto volledig en daarvóór zie je dan de blokjes (1, 2, 3 of 4 stuks, afhankelijk wat je zelf als aan te houden afstand hebt ingesteld). En zodra hij een auto in het vizier krijgt laat hij dat tweede autootje zien en schuift jouw auto naar achteren en zie hem maar gedeeltelijk als er 4 blokjes afstand (100 meter) aangehouden moet worden. Als er 1 blokje afstand (25 meter) gehouden moet worden kan hij beiden helemaal laten zien.

W

Als ze ze de andere kant op hadden laten rijden dan was de auto die voor je rijdt maar gedeeltelijk in beeld gebracht in het geval van 100 meter afstand. En nu laten ze die auto in elk geval helemaal zien. Het zal dus wel met de grafische (on)mogelijkheden van het lcd scherm te maken hebben.

Als ze het grafische deel op dat plekje 1 of 2 cm hadden kunnen oprekken dan hadden ze te allen tijde (dus ook bij 100 meter afstand) twee autos in beeld kunnen brengen en hadden ze ze ook naar rechts kunnen laten rijden. Iets voor de Sorento 2017/2018.

Verstuurd vanaf mijn SGP311 met Tapatalk

• Like 1
Geplaatst

Mooie uitleg.

Persoonlijk denk ik eerder dat het met de "leesrichting" te maken heeft. Wij lezen vlnr, dus rechts is "in de toekomst", daarom ook het verbruik naar rechts rijdend.

Bij de adaptieve autootjes komt eerst je voorganger en dan jij pas.

Voor mij is dat de logica, ook al vind ik 'm niet mooi :wink:

Bij mijn Picanto heb ik alleen een verbruiks-autootje en die gaat naar rechts, maar in de iconografie voor bijv. de lampen gaan ze ook uit van een naar links rijdende auto, zodat je in leesrichting eerst de voor- en dan de achterkant ziet...

Geplaatst

En het camerasysteem. Je kunt met name in het (kleinere) rechter gedeelte aangeven wat je wilt zien (in de D-stand): alles om je heen (van bovenaf gezien), òf alleen linksvoor, òf alleen rechtsvoor (daar zijn de foto's van bijgevoegd).

De camera's voor de linkerzijkant en rechterzijkant bevinden zich in de buitenspiegels.

Dat kan natuurlijk ook als je hem in de R-stand hebt gezet waarbij hij dan in het linkergedeelte laat ziet wat zich achter je bevindt; en in het (kleinere) rechterdeel wat zich òf linksachter, òf rechtsachter, òf alles om je heen bevindt.

Wat een mooi systeem :tt1:

Echter is wel je Platium Sor ineens een witte............. ;)

Geplaatst

Ja, eens.

Als er geen auto voor je rijdt zie je je 'eigen' auto volledig en daarvóór zie je dan de blokjes (1, 2, 3 of 4 stuks, afhankelijk wat je zelf als aan te houden afstand hebt ingesteld). En zodra hij een auto in het vizier krijgt laat hij dat tweede autootje zien en schuift jouw auto naar achteren en zie hem maar gedeeltelijk als er 4 blokjes afstand (100 meter) aangehouden moet worden. Als er 1 blokje afstand (25 meter) gehouden moet worden kan hij beiden helemaal laten zien.

Als er een motor voor je rijd is het ook een auto :ninja:

Geplaatst

Als er een motor voor je rijd is het ook een auto :ninja:

Dan heeft Kia nog heel wat werk te verzetten voor de volgende versie (kleuraanpassing, voertuigaanpassing).

Ik ben wel blij dat ze hem niet in zwart afbeelden. Want dan zou je hem niet zien ...........................

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...