Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sorry, maar wij zijn afhankelijk van de productielijn. Dit antwoord krijg je als je belt met de importeur. De brief van Kia Nederland (juni 2005) heeft nu elke importeursmedewerkers op het hoofdkantoor bereikt en dit stuk word je dan voorgelezen als er vragen zijn over de levering van de Sportage.

Begin dit jaar een Kia Sportage Executive besteld welke al in de backorder stond van de dealer. Vermoedelijke levering: eind mei begin juni(2005), net voor de zomervakantie. Maaaaaaar tot op heden nog geen enkel stukje hoop dat het nog gaat lukken voor wij op vakantie gaan(16 juli). Heb wel de dealer wekelijks aan de telefoon maar dat helpt niks, Vriens(Breda) doet z'n uiterste best maar is in deze afhankelijk van Koreaanse krachten. Niet dat ik nu in een juichstemming ben maar wil wel aangeven dat het de moeite waard is om te wachten. En dat gaan we volhouden want ik vind het een pracht auto!

Pratende mensen zijn te helpen.

Positieve bijdrage is de soepele medewerking van de dealer die ook meedenkt als het gaat om mijn huidige auto vakantieklaar te maken. Dit gebeurt nu tegen een fatsoenlijk bedrag en maakt het wachten een stuk dragelijker. Compensatie voor de wachttijd kan dus nog bij Kia.

wordt vervolgt... :arrow:

• Administrators
Geplaatst

misschien kijken of de V6 iets voor je is misschien? het schijnt toch dat die sneller leverbaar is?

Geplaatst

Als je het prijsverschil bekijkt dan is wachten een betere optie.

ps. Jouw Sportage ziet er heel goed uit!

ik w8 nog ff

groeten

Geplaatst

Zeg Bent-it,

Wat heb jij afgesproken met de inruil, nu de levering later gaat plaatsvinden dan gepland?

Vindt er vanmf januari al een afschrijving plaats op jouw 'oude" auto, of blijft de indertijd afgesproken inruilprijs gelden? :roll:

Geplaatst

De afgesproken inruilwaarde blijft staan. Praten hier wel over een Opel Astra met bouwjaar 1994, economischewaarde zal niet zo snel meer afnemen.

groeten

:cool:

Geplaatst

Wij ruilen een Seat Ibiza van net 2 jaar in, mocht de levering langer duren dan blijft de afgesproken inruilprijs staan. De verkoper zag dit als probleem van de dealer en niet van ons wanneer de sportage langer op zich laat wachten.

Groetjes

Geplaatst

Goed geregeld toch?!

Heb het idee dat bij KIa, over het algemeen, goed wordt meegedacht.

Klantvriendelijk noemen ze dat en laten we eerlijk zijn dat doen ze niet overal!

Succes en we w888 nog even.

Aad

• 1 maand later...
Geplaatst

Eindelijk!! Vandaag door de dealer gebeld dat onze Sportage op de boot staat. We hebben deze eind mei besteld en mag deze de 1e week van oktober ophalen.

Mijn Sportage staat natuurlijk niet alleen op de boot dus dikke kans dat de jouwe er ook op staat! (als deze voor oktober gepland staat natuurlijk)

Ben benieuwd wie er nog meer gebeld is, groetjes Rodi

• 2 weken later...
Geplaatst

Begin dit jaar Sportage besteld :P (feb)zou geleverd worden in september, dus vol verwachting vandaag naar de dealer misschien dat hij wat wist? Dus nop, nog niets bekend. Was hier al een beetje bang voor, wordt er een beetje weemoedig en :evil: van.

Bestelde sportage: 2.0 CVVT Comfort 2WD Grayish Silver

Hoop dat ik snel wat hoor :roll:

Groet, Peter. :cool:

Geplaatst

Hoi,

Mijn Sportage staat gelukkig ook op de boot. :lol: na een beetje geluk want er heeft iemand zijn auto gecanceld en nu wordt ik naar voren geschoven.(wacht ook al vanaf febr.)

Heb gekozen voor een zwarte 2.0 cvvt executive.

Als hij binnen is wordt eerst de bumper aangepast,want ik wil de dubbele uitlaat er onder hebben(van de 2.7 v6)deze wordt ook gelijk geplaatst.

Ook wordt gelijk mijn navigatie in gebouwd(pioneer avic-x1r).

Als dat is gebeurt gaat de auto gelijk door naar de spuiter voor het laten spuiten van de bumpers.

Daarna nog even door naar de velgenboer voor een paar ander"velgjes"(zal niet iedereen mooi vinden maar het wordt 20 inch :shock: ).

zit nog te twijfelen over de side-bars,maar die kunnen er ook later op gezet worden.

En dan eindelijk tuffen.

Groetjes H.J.Voss

Geplaatst
Eindelijk!! Vandaag door de dealer gebeld dat onze Sportage op de boot staat. We hebben deze eind mei besteld en mag deze de 1e week van oktober ophalen.

Mijn Sportage staat natuurlijk niet alleen op de boot dus dikke kans dat de jouwe er ook op staat! (als deze voor oktober gepland staat natuurlijk)

Ben benieuwd wie er nog meer gebeld is, groetjes Rodi

:arrow: Nou wat denk je????

Vandaag een belletje van de dealer.... hij staat ook op de boot.

Staat misschien wel op dezelfde boot.

Groeten

Aad

Geplaatst
Begin dit jaar Sportage besteld :P (feb)zou geleverd worden in september, dus vol verwachting vandaag naar de dealer misschien dat hij wat wist? Dus nop, nog niets bekend. Was hier al een beetje bang voor, wordt er een beetje weemoedig en :evil: van.

Peter,

Vandaag van de dealer vernomen dat de mijne op de boot staat.

Ja, weet dat je pas mag juichen als de auto binnen is maar het is weer een stapje dichterbij.

Groet en never give up!

Aad

Geplaatst
Hoi,

Mijn Sportage staat gelukkig ook op de boot. :lol: na een beetje geluk want er heeft iemand zijn auto gecanceld en nu wordt ik naar voren geschoven.(wacht ook al vanaf febr.)

Heb gekozen voor een zwarte 2.0 cvvt executive.

Als hij binnen is wordt eerst de bumper aangepast,want ik wil de dubbele uitlaat er onder hebben(van de 2.7 v6)deze wordt ook gelijk geplaatst.

Ook wordt gelijk mijn navigatie in gebouwd(pioneer avic-x1r).

Als dat is gebeurt gaat de auto gelijk door naar de spuiter voor het laten spuiten van de bumpers.

Daarna nog even door naar de velgenboer voor een paar ander"velgjes"(zal niet iedereen mooi vinden maar het wordt 20 inch :shock: ).

zit nog te twijfelen over de side-bars,maar die kunnen er ook later op gezet worden.

En dan eindelijk tuffen.

Groetjes H.J.Voss

Je hebt altijd mensen die mazzel hebben.

Maar wel leuk voor je hoor!

:idea: Kijk ff op deze site: http://www.fun4cars.nl

Sidebars e.d. voor een betere prijs dan bij de KIA dealer.

Groet,

Aad

Geplaatst

Ik heb ook een Sportage besteld op 18 februari.

Levertijd oktober.

Nog niets gehoord, van de week ff gebeld maar niks nog.

Wat betreft die side bars op die sit die je gaf.

Er zit weldegelijk verschil in, namelijk de kleur,

De verkoper bij mijn dealer vond dit ook en zei dat na mijn opmerking hierover dat de cobra toch het mooiste waren.

Mooi wit RVS.

Frans

Geplaatst

Peter,

Vandaag van de dealer vernomen dat de mijne op de boot staat.

Ja, weet dat je pas mag juichen als de auto binnen is maar het is weer een stapje dichterbij.

Groet en never give up!

Aad

We geven het ook niet op :D maar het duurt wel lang nu.

Geplaatst

Bent-it bedankt voor het meedenken,maar ik heb dus al vanaf febr.bijna alle site's gezien over onderdelen.

De dealers zijn trouwens altijd duurder dan derden.

om maar ff een voorbeeld te noemen het spuiten van de bumpers kost bij de dealer 1000,- euro :shock: ben daarna naar een fokwa schade bedrijf geweest en die rekenen dus 200,-(ex btw) per bumper.

Dit is dus echt zakken vullen voor de dealer.

Dus lang leve het internet!!!!!! als je vroeger iets wilde hebben ging je naar de winkel/dealer en kocht je het .. nu ga je eerst zoeken op het internet en gaat vergelijken.dit scheeld je soms honderden euro's.

groeten H.J.Voss

Geplaatst

:o Dan mogen jullie niet klagen!

In december 2004 besteld, levering zou mei zijn. Nu oktober blijft alles stil en de dealer weet niets. :shock:

Kunnen jullie achterhalen wanneer jullie auto's aankomen en in welke haven? Natuurlijk is dit niet zo belangrijk als je weet wanneer de auto geleverd gaat worden maar ik vind het wel interessant.

Moe van het wachten, bellen en schrijven was ik al, maar nu begin ik ook nog achterdochtig te worden.

Ik wacht op een 2.0 2wd grayisch silver.

Alvast bedankt,

Berry Bakker

Geplaatst

Heb je jouw auto bij een Kia dealer gekocht?

de auto komt 2 oktober met de boot aan in rotterdam/rozenburg.

hier worden trouwens bijna alle auto's afgeleverd

dan duurt het nog ongeveer 2 weken voordat de auto naar de dealer wordt vervoerd.

Geplaatst

Bij een sub-dealer. De hoofddealer is onlangs het dealerschap ontnomen en mijn sub-dealer zegt dat hij de auto's nu bij ander hoofddealer, zonder vertraging, heeft aangemeld. Ook KIA Nederland zegt desgevraagd dat eea niet zal leiden tot (nog) langere levertijden.

Dit zou dus betekenen dat ook mijn auto op deze boot staat....

gr.

bb

Geplaatst

Hoi Berry,

Ook ik wacht al vanaf half december.

Wordt het niet eens tijd om Nederland te laten weten van de puinhoop bij Kies Iets Anders net als bij de Sorento?

Als er minder nieuwe bestellingen binnen komen kunnen ze eerst hun oude bestellingen wegwerken.

Er komen 300 Sportages per maand naar Nederland. Er zijn zo'n 100 dealers. Afhankelijk van het verzorgingsgebied van de dealer krijgt men de auto's toegewezen. Hierdoor zou ook te verklaren zijn dat iemand die in april heeft besteld deze in oktober krijgt geleverd.

Men zegt ook problemen met levering van onderdelen te hebben. Is dat zo? ik geloof er niets van. Men wil vooral aan Amerika leveren omdat daar de afzetmarkt groot is.

Oftewel het wordt tijd dat de rest van Nederland komt te weten dat ze maar beter iets anders kunnen kopen.

Geplaatst

LiuWei,

de afzetmarkt lijkt wel groter in Amerika, maar als ik rondkijk op het amerikaanse forum dan worden er voornamelijk Rio's en Cerato's verkocht.

Hoewel de benzine daar naar Nederlandse maatstaven laag is letten zij heel erg op het verbruik en kiezen eerder voor sportiviteit en laag verbruik als voor een 4WD met een hoger verbruik.

Bovendien houden de amerikanen ook wel van tuning en dat is zowel optisch als prestatiegericht en dat gaat minder met een sportage.

Geplaatst
Hoi Berry,

Ook ik wacht al vanaf half december.quote]

Hallo allemaal.

Ik wacht ook vanaf december 2004 op een sportage 2wd executive zwart. Nog niets gehoord van de dealer.

gr doktor :oops:

Geplaatst
Wordt het niet eens tijd om Nederland te laten weten van de puinhoop bij Kies Iets Anders net als bij de Sorento?

Naar mijn mening wordt dat inderdaad tijd, consumentenbond, kieskeurig e.d. zou allemaal kunnen. Gemengde gevoelens heb ik hier overigens wel over. Nieuwe kopers krijgen nu namelijk een toch wat andere boodschap te horen dan wij indertijd.

Ik wil de auto ook gewoon hebben. Prijs/kwaliteit verhouding is dik in orde. En dit weet KIA zelf natuurlijk ook wel. Ik heb geen idee of er veel annuleringen zijn. Wel weet ik dat de lange leverijden de dealers handen vol geld kost, de inruilprijs staat veelal vast en dit is in het nadeel van de dealer.

Tevens vind ik dat de dealer/importeur kopers van 'het eerste uur' tegemoet zouden moeten komen. Prijsverhogingen (uitgezonderd de belasting gebaseerde) worden al niet doorberekend aan de kopers, maar er zou om klanttevredenheid terug te winnen best eens een 'goodwill' actie in de vorm van bijvoorbeeld een accesoirepakket /korting geintroduceerd kunnen worden.

KIA Nederland geeft als reactie op mijn gelijkstrekkende suggestie aan dat zij dit pas in overweging nemen als meerdere dealers deze wens melden bij KIA Nederland.

Aan ons als kopers dus de taak om onze dealers zodanig te bewerken dat ze een dergelijke voorstel aan KIA Nederland willen doen.

vr. gr

Berry Bakker

Geplaatst
Aan ons als kopers dus de taak om onze dealers zodanig te bewerken dat ze een dergelijke voorstel aan KIA Nederland willen doen.

Enige tijd volg ik met belangstelling de berichten over de levering van de Sportage; en ook de mijne. Onder het mom ?Gedeelde smart? hierbij mijn verhaal dan wel mijn aandeel in het drama.

Wat is het geval: begin februari heb ik met veel enthousiasme een Sportage Adventure besteld in de kleur Grayish Silver. Omdat ik in mei mijn leasewagen om ging wisselen voor een eigen auto moest ik snel beslissen en deze wagen stond sinds 16 december 2005 in backorder. De dealer verwachte medio maart/april te kunnen leveren maar voor alle zekerheid stelde we als leverdatum: eind mei 2005.

Het zal duidelijk zijn: in mei geen KIA voor mij. Omdat ik in de problemen kwam bood de dealer mij een leenwagen aan die ik mocht gebruiken tot de Sportage zou worden geleverd. Dit was erg coulant maar met de vakantie voor de deur, voor mij niet geschikt. Ook hier kon een mouw aan gepast worden; tijdelijk zou ik dan over een 4wd kunnen beschikken.

Omdat ik het te riskant vond om vlak voor de vakantie en met 10.000 km voor de boeg, onder mogelijk zware omstandigheden, af te moeten wachten wat voor wagen er beschikbaar zou zijn heb ik een andere deal gemaakt. In de showroom stond een 4wd Mitsubishi Outlander van 8 maanden oud. Deze heb ik gekocht onder de voorwaarde dat ik maximaal 3 maanden een vast bedrag af zou schrijven. Bij latere levering van de KIA is er dan sprake van een vaste inruil waarde.

Nu ruim drie maanden verder zou ik eigenlijk rustig af kunnen wachten; de inruilprijs staat vast en de prijsstijgingen van de KIA hoef ik niet te betalen.

Keurig geregeld zou je denken maar niet in mijn geval. Tot op heden is er geen enkel zicht op wanneer mijn Sportage geleverd gaat worden; op de boot van 20 september staat hij in ieder geval niet en wanneer wel kan niemand zeggen. Toch moet ik uiterlijk half december zekerheid hebben anders kom ik weer in de problemen.

Zoals ieder jaar gaan we direct na de kerst onze zoon in Finland voor een paar weken bezoeken. Door eerdere ervaringen wijs geworden heb ik daar enige jaren terug een motorblokverwarming (220V) in laten bouwen. Bij ?40 graden doet een auto echt niets meer. Dus dat moet ook nu weer en naar ik dacht kon dat mooi in de laatste zomervakantie; de afspraak met de Finse KIA-dealer was al gemaakt.

Maar dat ging dus niet door en nu zal het hier moeten gebeuren. Op zich geen probleem, maar in welke auto dan (eenmaal gemonteerd kan de verwarming niet overgezet worden in een ander merk/type auto) en onder welke auto laat ik dan de winterbanden monteren; de KIA of toch maar Mitsubishi.

Wat wil ik met dit verhaal zeggen; niet dat de problemen onoverkomelijk zijn maar dat is een verdienste van mijn dealer (Zoetermeer) die denkt mee en probeert er alles aan te doen om mijn problemen zo klein mogelijk te houden. Nee waar ik stevig van baal is de importeur waar je niets van hoort en vindt dat de dealer bij hem moet aankloppen om de klanten tevreden te houden.

Het is dat wij de Sportage nog altijd een schitterende auto blijven vinden en de dealer ons niet laat zaken, dat wij met toenemend ongeduld afwachten. (of komt het omdat we de Mitsubishi foeilelijk vinden).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...