Gast viper1967 Geplaatst 23 Oktober, 2018 Geplaatst 23 Oktober, 2018 Voor mijn picanto uit 2018 wil ik een setje(lampje , schakelaar , kabeltje) met handschoenkastje verlichting inbouwen. Hier zit een kabeltje met een witte stekker , echter waar moet deze op aangesloten worden? heb het kastje uitgebouwd maar kan nergens een aansluiting vinden. Anders zou ik 1 draad moeten aarden en de andere + op zek.kast moeten aansluiten maar heb het liever natuurlijk plug & play. Quote
Gast Nyther Geplaatst 25 Oktober, 2018 Geplaatst 25 Oktober, 2018 Deze optie zegt mij helemaal niets. Is het OEM? Wel vreemd dat er een handmatige schakelaar aanzit. Quote
Gast viper1967 Geplaatst 25 Oktober, 2018 Geplaatst 25 Oktober, 2018 Schakelaar is een wieltje wat wordt ingedrukt als je het kastje weer dicht doet. De maten van de schakelaar als het lampje zelf komen overeen met de gaten die in de picanto zitten dus erin klikken en klaar. Men zegt dat dit setje voor een picanto 2011-2016 is maar wel gek dat het standaard ook in mijn picanto van 2018 past . Ik zit enkel met de witte stekker waar deze aan te sluiten want ik zie niet zo gauw een stekker achter het kastje zitten. Quote
Murcielaygo Geplaatst 25 Oktober, 2018 Geplaatst 25 Oktober, 2018 Deze set KAN haast niet voor die jaren zijn; ik heb een Picanto TA, MY2011, gekocht in 2012 en die heeft GEEN voorbereiding.Daarom heb ik het zelf gemaakt.Ik heb de voeding afgetapt achter de radio. Quote
Gast viper1967 Geplaatst 25 Oktober, 2018 Geplaatst 25 Oktober, 2018 Ik kreeg via ebay te horen dat dit niet geschikt is voor mijn 2018 picanto (vreemd omdat de maten wel hetzelfde zijn maar goed) Ik denk dat de kia dealer de hoofdprijs zal rekenen om dit erin te zetten. hier de link picanto 2004-2016 https://www.ebay.com/itm/Genuine-DIY-Glove-Box-Lamp-Switch-Cable-For-KIA-Picanto-2004-2016-/121775215433 Quote
Gast viper1967 Geplaatst 21 December, 2018 Geplaatst 21 December, 2018 gelukt lijkt wel fabrieksaf aansluiten op 2 manieren via sigaretten plug of................ zekeringdiefje + zekeringkast en de - naar aardepunt Quote
MB1 Geplaatst 16 Maart, 2019 Geplaatst 16 Maart, 2019 Ik zie dit draadje over de verlichting van het dashboardkastje... In onze Picanto 2 (sportsline) zit dit standaard. In onze huidige Picanto 3 (GT-line) niet..... Weet iemand hoe dit zit? In de manual wordt dit lampje gewoon beschreven op bladzijde 8-107 hoe je het lampje moet vervangen. Ik kan mij best voorstellen dat dit lampje in een instapmodel niet aanwezig is, maar in de GT-line..... Graag hoor ik de reactie van andere forumleden. Quote
Gast viper1967 Geplaatst 16 Maart, 2019 Geplaatst 16 Maart, 2019 dit zit niet meer in de picanto, dus zelf aan de slag gaan. Ik heb het zo weten te maken dat het net lijkt of dit fabrieksaf is. Quote
GT-line Geplaatst 1 Juli, 2019 Geplaatst 1 Juli, 2019 Beste, Ik ben in bezit van hetzelfde setje maar heb totaal geen verstand van aansluiten e.d. dus laat dit liever aan iemand over die wel weet wat hij/zij doet... Zou u deze voor mij kunnen/willen aansluiten misschien? (hoeft uiteraard niet voor niets...). Hoor graag. Mvg. Quote
Viper1967 Geplaatst 3 Juli, 2019 Geplaatst 3 Juli, 2019 Beste Koop onderstaande 12v sigarettenplug. Knip de witte stekker van de kabelboom , sluit de rode draad op de + en de zwarte op de - van de 12v plug. Stop de schakelaar in de uitsparing (rechts in je dashboard kastje) en de lamphouder boven in het kastje (druk het plaatje wat er zit er eerst uit). Doe de 12v plug in je sigaretten aansteker en voila (werk je kabel even netjes weg). Inbouwen op eigen risico en ben je het lampje zat of verkoop auto kan je het er weer zo uithalen. Quote
Murcielaygo Geplaatst 3 Juli, 2019 Geplaatst 3 Juli, 2019 Creatief idee, maar wat als je de 12V nodig hebt om te laden of voor bijv. een compressortje ofzo?Een vaste aansluiting is netter en praktischer.Misschien als TO even aangeeft in welke omgeving hij/zij zit, dan kan evt. iemand hulp bieden... Quote
Viper1967 Geplaatst 3 Juli, 2019 Geplaatst 3 Juli, 2019 12 volt splitter kopen (HEB ER ZELF OOK 1) en je kan ook nog eens opladen via de usb. Vaste aansluiting raad ik af omdat duidelijk in het Kia boekje staat dat je garantie verliest als je gaat rommelen in je zekeringenkast. Quote
Murcielaygo Geplaatst 3 Juli, 2019 Geplaatst 3 Juli, 2019 Mag ik een letterlijke tekst uit dat boekje?Want Kia kan zoveel roepen, verlies van garantie voor iets dergelijks is dikke KUL. Ik heb in mijn Picanto tijdens de garantieperiode aanpassingen gedaan, ook aan de bedrading op diverse plekken.EN garantieclaims gehad, welke zijn gehonoreerd.Dus ik zie graag de letterlijke tekst van Kia die dit zegt en dan nog is het kul. Want als jouw wiellager het begeeft moet Kia maar eens hard maken dat dat komt door een lampje in het dashboardkastje.Een lampje dat ze nota bene ZELF ook plaatsen of plaatsten... Quote
Viper1967 Geplaatst 4 Juli, 2019 Geplaatst 4 Juli, 2019 Rommelen in de bedrading en zek.kast kan je natuurlijk nooit garantie claimen - lijkt me nogal logisch. Wiellager verhaal kul het gaat hier om elec.verbindingen die je zelf gaat aanbrengen. Je wilt de letterlijke tekst ? Zie bijlage Ik heb juist de 12v plug ertussen gezet omdat je dan een dubbele beveiliging (2 zekeringen) hebt i.v.m. eventueel doorbranden. er staat ook duidelijk dat dit op eigen risico betreft. In jouw TA zat het fabrieks af maar de JA niet meer. Verder ga ik hier niet een discussie over hebben , ik help de vraagsteller en geef daar zo duidelijk mogelijk antwoord op, en aangezien de vraagsteller en ik een nieuwe Picanto/met garantie hebben kan je beter via de 12v plug werken dan in je zek. kast aftakkingen maken. Ligt aan de vraagsteller zelf wat hij met de info doet. Kia Picanto garantie zekeringkast04072019.pdf Quote
Murcielaygo Geplaatst 4 Juli, 2019 Geplaatst 4 Juli, 2019 Ik wil ook niet discussiëren, maar wil wel dat dit forum duidelijke, kloppende informatie bevat.Kia kan en mag stellen in hun boekje dat dat illegaal is, maar in de Europese wetgeving mag ik met mijn bezit doen wat ik wil, ook extra dingen aansluiten.OOK tijdens de garantieperiode. Mocht er later een storing zijn, dan is het aan Kia om te bewijzen (dus niet enkel verwijzen naar voorwaarden) dat jouw aanpassing de oorzaak is. Vandaar mijn referentie aan het wiellager; daarop zou je na een "verbouwing" dan immers ook geen garantie meer hebben!?De oplossing met de 12V plug conformeert dan misschien wel aan jouw interpretatie van de voorwaarden, maar wat is dan het nut van een OEM licht-setje? Een zaklampje is dan veel goedkoper.Of je gebruikt een Add-a-Circuit, dan is het ook demontabel, maar zit alles tenminste uit het zicht.En als je jezelf hiermee niet vertrouwt; LAAT het dan doen. Daarom ook mijn vraag uit welke omgeving TO komt... Quote
Viper1967 Geplaatst 6 Juli, 2019 Geplaatst 6 Juli, 2019 maar wat is dan het nut van een OEM licht-setje? Dit staat toch een stuk netter dan met een zaklampje erin schijnen. Bij mij zit er een sig.plug met LED voltaanduiding die de tunnelconsole inloopt , hierop kan ik verschillende 12v en usb apparaten aansluiten , alles uit het zicht en er zot een overbeveiliging op (dus ook b.v. een webcam aansluiten geen probleem). Tuurlijk mag je dingen aansluiten , (dan wel op de 12v en usb aansluitingen) maar als je auto in de fik vliegt door te pielen bij de zek.kast is het niet de verantwoordelijkheid van Kia , daarom dekken zij zich ook in met de tekst in het boekje en gelijk hebben ze. Dat je dit doet met een auto die buiten de garantie valt is een ander verhaal, dan is het op eigen risico. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.