Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Dreunen Kia Niro

Gast Slowfox

Aanbevolen Berichten

Gast CeedDriver
Geplaatst (aangepast)

Ik herken dit probleem als geen ander. Ik ben al een tijd met dit probleem bezig. Mijn Niro is al meerdere keren terug geweest voor onderanderen dit probleem. De eerste keer (20-03-2018) dat ik de Niro voor dit probleem bij de dealer bracht hebben ze de software opnieuw geïnstalleerd voor de versnellingsbak, toen was het probleem voor even weg en reed hij weer normaal. Het trillen/bibberen (hoe je het ook noemt) begon weer na een paar manden en heb de Niro toen weer naar de dealer gebracht (18-06-2018) Hij moest toen meteen zijn eerste beurt hebben en toen zijn er diversen software updates uitgevoerd waaronder ook weer voor de versnellingsbak. De Niro heeft toen nergens meer last van gehad tot nu toe. De Niro staat nu (18-02-2019) weer bij de dealer voor het zelfde probleem. Het probleem was er in januari al maar ik kon wegens extreme drukte bij mijn dealer nu pas terecht. Hij bibbert/trilt nu niet bij het overschakelen van 1 naar 2 maar wel als je 50km per uur rijd en wat gas bij geeft om te versnellen. Ook bij het verlaten van een rotonde of een weg die ligt omhoog gaat merk je het trillen/bibberen bij iets gas bij geven. Een paar keer voelde ik hem zelf heel ligt bibberen toen ik gewoon stabiel 50 reed, toen ik wat gas bij gaf werd het bibberen erger om na een seconden of 2 weer weg te zijn. 

Ik heb de monteur die naar de Niro gaat kijken gesproken, en deze wist meteen te vertellen nadat hij mijn verhaal had aangehoord dat het waarschijnlijk een hele nieuwe koppeling ging worden. Hij zij mij, Kia is al 2 types koppelingen verder voor de Niro omdat deze weer verbeterd zijn. Ze gaan vandaag een diagnose uitvoeren (geen idee wat of hoe maar het zal allemaal wel hahaha) Ze bellen als ze er naar gekeken hebben en dan zien we wel weer verder. 

Wel begin ik na diversen andere problemen gehad te hebben met de Niro ( Hybride systeem storing, nokkenaspositiesensor stuk, krukaspositiesensor stuk, diffuser van de achterbumper vervangen omdat de eerste ging vervormen) en nu voor de derde keer weer een koppeling die trilt/bibbert. En dan hadden we natuurlijk nog de terugroep actie voor de Hybride koppeling, die bij mij gelukkig nog goed was. Ik vind de Niro echt nog steeds een zalige auto om in te rijden, maar ben met al mijn Kia's die ik gehad heb, en ook de auto's van andere merken, nog nooit zo veel in de garage geweest met een probleem als met de Niro. Zo jammer! Want als hij goed rijd is het echt een geweldig lekkere auto om mee te rijden.

Het stomme is, is dat dit trillen/bibberen niet altijd is. Soms rijd de Niro ook gewoon goed en is er niks aan de hand. Van de zomer gaan we met de Niro naar Spanje toe, dus ik hoop dat het probleem dan wel is opgelost voor ik met problemen ergens in Frankrijk of Spanje stil kon te staan. Het installeren van een softwaredate helpt schijnbaar even voor een x aantal duizend kilometer, maar daarna komt het weer terug. Ook het resetten van de bak naar fabrieksinstellingen helpt maar even, maar ook dan komt het trillen/bibberen weer terug na een x aantal duizend kilometer.

Ik vind het er op lijken dat het net is alsof de koppeling niet goed vastgrijpt en trillend/bibberend slipt. Ik hoop dat ze nu eindelijk is iets vinden en het probleem wordt opgelost. Tot nu toe staan ze mij bij de receptie alleen aan te kijken als of ze water zien branden zo verbaast en hebben ze het (zoals bijna altijd) nog nooit eerder gehoord. Je bent altijd de eerste ;-) 

Wat mij wel opgevallen is, is dat toen ik geen problemen meer had met de Niro het zomer geworden was, en dus erg warm. Ik ben er zelf mee naar Spanje toe gereden en weer terug naar huis zonder enig probleem. Nu het weer kouder werd kwam het probleem van de koppeling weer terug. Het begint zo af en toe om door de tijd heen weer steeds erger te worden tot je bij je zelf denkt....sorry dit is geen rijden meer. Hij doet het nu aan de lopende band dat trillen/bibberen.

We wachten het belletje van de dealer maar weer af vandaag en dan horen we wel of ze wat gevonden hebben. Wat voor diagnose ze gaan doen weet ik niet, maar ga er vanuit dat de monteur die mijn klacht heeft aangehoord nu goed naar de auto gaat kijken. Wordt vervolgd......

aangepast door CeedDriver
Geplaatst

Toch klinkt het mij nog steeds dat hij te lang in een te hoge versnelling blijft hangen. Maar ik ben geen monteur.

ben benieuwd wat er uit komt.

Gast CeedDriver
Geplaatst

Update:

De dealer belde mij vanmorgen nog op. Ze hadden met de Niro gereden met de computer er aan, maar niets kunnen ontdekken. Ook gaf de computer niets geks aan. Ik ben toen samen met de chef werkplaats nog een keer wezen rijden en inderdaad kon ik het bibberen/trillen ook niet opwekken. Ze hebben toen de auto de rest van de dag laten staan om het later met een koude motor nog een keer te proberen met de computer er aan. Net belde ze en weer helemaal niets. Ook de computer gaf niets vreemds aan. Zo frustrerend dit. Gisteren had ik ook nergens last van toen ik er mee reed. Vandaag naar de dealer aan de lopende band en hun pakken hem er weer niets. Zal je zien dat als ik hem morgen weer pak dat hij wel weer bibbert/trilt. 

In alle redelijkheid kan ik de dealer niets kwalijk nemen, meer kunnen ze ook niet doen als hun niets kunnen vinden, horen of voelen. Dan is het maar gewoon doorrijden tot het weer zo erg is dat het geen rijden meer is en dan maar weer terug naar de dealer. Ik weet het anders ook niet meer. 

Mocht een van de andere meer geluk hebben bij de dealer die toevallig wel een oorzaak kan vinden dan lees ik het graag terug hier. 

Gast CeedDriver
Geplaatst
Op 14-2-2019 om 16:59, ceedje zei:

Gisteren is de monteur van de KIA dealer naar mijn huis gekomen. Zodat hij de auto in koude toestand (ongeveer 5 graden) kon onderzoeken. Er is meetapparatuur aangesloten om het gedrag van de auto tijdens het rijden te volgen. Samen dus een testrit gemaakt. Na ongeveer 1 km tijdens het versnellen van 50 naar 60 km/u was het vibreren erg duidelijk hoor- en voelbaar. Gedurende de rit kwam dit regelmatig terug. Het was koud maar niet vochtig. De Watertemperatuur was op dat moment rond de 60 graden. Er zijn tijdens de gehele rit geen ontstekingsfouten gedetecteerd. Vervolgens heeft de monteur nog wel het rijgeheugen gereset, maar had geen effect. Hij dacht dat het vermoedelijk een hardware probleem van de koppeling was. De meetgegevens worden doorgestuurd naar KIA Nederland.  Daar wordt bepaald welke vervolg acties er worden ondernomen.  Ik ben erg blij dat de monteur het geluid nu zelf heeft kunnen horen. Vandaag nog zelf een rit gemaakt bij een temperatuur van ongeveer 14 graden en geen enkele keer het probleem opgetreden. Het wachten is op KIA Nederland

Even een aanvulling op mijn laatste post. Heb net de Niro opgehaald bij de dealer en de chef werkplaats moest mij nog even spreken. Ik had hem verteld dat er op Kiaclub.nl meerdere gevallen waren en dat er ook op een Duits forum zo'n 27 pagina's staan met deze zelfde klacht. Heb verteld dat er iemand op het forum is die met de monteur gereden had en deze het wel gevoeld heeft, maar dat er uit de meetwaarde niet veel bijzonders kwam maar deze wel doorgestuurd zijn naar Kia Nederland. De chef werkplaats heeft vanmiddag Kia Nederland gebeld voor overleg en via Kia Nederland de dealer van Ceedje weten te achterhalen. Hij wist mij te vertellen dat ze bij de wagen van Ceedje de koppeling gaan vervangen. Hij wilde eerst afwachten of dit ook het probleem was en beide dealers houden contact met elkaar. Als er van de dealer van Ceedje meer nieuws is hoort hij het en laat het mij dan weten. Als de oorzaak gevonden is zal er bij mij de zelfde reparatie plaatsvinden. 

Hij wilde alleen wachten of het echt de koppeling was of dat er toch misschien iets anders gevonden zou worden. Hij vertelde mij, want anders blijven we sleutelen terwijl er al een dealer mee bezig is. Daar kunnen we beter op wachten zodat we in een keer de reparatie goed uitvoeren. 

Ik kan mij daar niet anders dan bij aansluiten. Er is vandaag 2x een diagnose uitgevoerd en mee gereden en heb gratis een leenwagen gekregen van ze. Heb ook voor vandaag geen rekening gekregen ondanks dat ze niets gevonden hebben en wel werk hebben verricht. Kan niet anders zeggen dat dit alles erg netjes is en ze de klacht zeker serieus nemen. Helaas hebben hun het nu niet zelf gevoeld. We wachten het dus even af en kijken of de dealer van Ceedje inderdaad gelijk heeft en het de koppeling is of misschien toch iets anders als de klacht toch blijft.

Wordt vervolgd!.....

Geplaatst

Hallo NiroDriver,

Hier ben ik weer. Goed dat je verhaal hebt gehaald bij KIA Nederland. Ik wist natuurlijk wel dat mijn dealer daar het probleem had aangemeld. Dat KIA Nederland de koppeling wil vervangen wist ik nog niet. Goed om te horen dat ze er serieus werk van maken.

Altijd vervelend dat de storing niet continue aanwezig is. Dat was bij mij ook zo en dan alleen tijdens de opwarmperiode. Fijn dat de chef monteur aanbood zelf bij mij thuis de auto in koude toestand te komen testen. Gelukkig kon hij zelf het trillen/schokken meerdere keren horen en voelen. Ik kan niet anders zeggen dan dat de dealer VDNS uit Helmond de zaak voortvarend heeft opgepakt. Erg klantgericht tot nu toe. Ik hoop dat ze het probleem hiermee snel oplossen. De Kia Niro is de fijnste auto die ik tot nu toe gereden heb. Als dit probleem is opgelost kan ik hem iedereen van harte aanbevelen.

Gast CeedDriver
Geplaatst

Hey Ceedje,

Ja de woorden van de chef werkplaats hier waren letterlijk ''bij die Niro gaan ze de koppeling vervangen'' Dat waren zijn woorden aan mij. Het ging om jou auto, want hij wist mij ook te vertellen dat ze de metingen die ze met de computer al rijdend hebben gemaakt bij jou Niro inderdaad naar Kia Nederland hebben gestuurd.. Ze hebben bij mij dealer vanmiddag contact gehad met jou dealer. We wachten het dus hier af tot ze bij jou het probleem gevonden en opgelost hebben en dat zullen ze dan doorgeven aan mijn dealer hier.

Bij mij is het ook bijna altijd met koude motor. Vooral na een nacht stil gestaan te hebben. Dan is het het best voel en hoorbaar. Al begint het zo nu en dan ook wel bij iets warme motor te komen. Het resetten en de updates hebben bij mij maar tijdelijk geholpen dus dat is de oplossing niet. Ik hoop dat ze het bij jou auto meteen goed hebben en dat het vervangen van de koppeling de oplossing is. We wachten het hier af wat de uitslag van jou dealer is.

Verder vind ik de Niro ook een heerlijke auto. Ik baal van het trillen/bibberen, maar als hij dit niet doet is het een geweldige auto om mee te rijden.

Geplaatst

Ik moet toch wel zeggen dat jullie beide dealers het serieus op pakken !! Dat vind ik best netjes.

Geplaatst

Net bericht gehad van de dealer. In overleg met KIA Nederland is besloten de koppeling te vervangen. Duur reparatie ongeveer 3 dagen. De koppeling is reeds besteld. 

Gast CeedDriver
Geplaatst
1 uur geleden, dropje zei:

Ik moet toch wel zeggen dat jullie beide dealers het serieus op pakken !! Dat vind ik best netjes.

Ben ik helemaal met je eens dropje. Tot nu toe wordt het keurig opgepakt door beide dealers. 

1 uur terug, ceedje zei:

Net bericht gehad van de dealer. In overleg met KIA Nederland is besloten de koppeling te vervangen. Duur reparatie ongeveer 3 dagen. De koppeling is reeds besteld. 

Goed nieuws Ceedje! Laten we hopen dat dit het probleem voor goed zal verhelpen en je straks weer heerlijk rond kan rijden in de Niro. We volgen het hier op de voet en wachten de uitslagen en conclusie af van jou dealer zodat mijn dealer ook aan de slag kan.

• 3 weken later...
Gast CeedDriver
Geplaatst
Op 19-2-2019 om 09:29, ceedje zei:

Hoi Ceedje,

Is de koppeling ondertussen bij jou Niro al vervangen, en zo ja, is het probleem opgelost? Zoals ik eerder schreef wilde mijn dealer wachten tot jou Niro gerepareerd was om te kijken of het probleem inderdaad is opgelost, en zou mij daarna op de hoogte stellen van de bevinden van jou dealer aangezien ze contact met elkaar onderhouden over jou reparatie. Mocht het probleem bij jou opgelost zijn dan zouden ze de zelfde reparatie bij mij doen. Ik heb na 3 weken helaas nog niets gehoord van mijn dealer, dus was benieuwd of jou Niro al gerepareerd was of dat ze er misschien nog niet aan begonnen waren.

Ik zal er vandaag ook even een mailtje uit gooien richting mijn dealer, maar was benieuwd wat de status van jou Niro is en of ze er al aan begonnen waren.

Hoop wat van je te horen.

Groet, NiroDriver

Geplaatst

Hallo Nirodriver,

De koppeling is besteld. Er staat een afspraak voo 18 maart. Hopelijk zijn de spullen dan binnen.

Het rare blijft dat ik op dit moment geen last heb. Hogere temperaturen is vermoedelijk daar de reden van. We wachten nog even af. Als er wat te melden valt zal ik dat hier zeker schrijven.

Gast CeedDriver
Geplaatst

Hoi Ceedje,

Bedankt voor je snelle reactie, dat waardeer ik! Ok dan heeft het voor mij nog niet zo veel zin om bij mijn dealer aan de bel te gaan hangen aangezien deze mij dan toch nog niet echt wat kan vertellen. Dan is het gewoon even afwachten tot na de 18e als ze bij jou de reparatie hebben gedaan en de uitslag hebben.

Het er minder last van hebben heb ik hier ook. Het lijkt er inderdaad op dat temperatuur een rol speelt. Het overschakelen gaat bij mij op dit moment zonder probleem. Ik heb het bibberen alleen nog als ik 50 rijd, hem helemaal laat opschakelen en dan een beetje gas bij geef om te versnellen. Dan voel je de bibber even. 

Afgelopen week heb ik de temperatuur ook in de gaten gehouden. Ik draai altijd nachtdiensten, en 's nachts is het altijd kouder dan overdag. Vooral de afgelopen week was het 's nachts een stukje kouder dan overdag. Dit merkte ik ook met het bibberen van de koppeling. Op weg naar mijn werk had ik er 's nachts meer last van als ik 50 reed en ik Gad wat gas bij om te versnellen dan overdag als ik weer naar huis ga. Ook is dit altijd met een echt koude motor.

We zullen het afwachten en mocht er van jou kant iets te melden vallen dan lees ik het graag. Mocht ik wat te melden hebben van mijn kant dan zal ik het hier ook laten weten.

Groet, NiroDriver.

• 2 weken later...
Geplaatst

Update:

Zoals ik hier op dit forum eerder al heb aangegeven hoorde ik bij het versnellen van 50 tot 60 km/u een trillend/dreunend geluid. Het was alsof je over een geribbelde weg reed. Dit alleen in de winter en tijdens de opwarmperiode van de motor. Mijn dealer VNDS Helmond heeft van het beging af mijn probleem zeer serieus genomen. Zo heeft de chef monteur zelf aangeboden de auto bij mij thuis in koude toestand te komen testen. We zijn samen gaan proef rijden en er is meetapparatuur aangesloten. Al zeer snel was het dreunen/trillen hoorbaar. De monteur dacht direct aan de koppeling (DCT). Tijdens de rit is het probleem meerdere keren voorgekomen. De bevindingen en de meetresultaten zijn gestuurd naar KIA Nederland. Vervolgens is er overleg geweest tussen KIA Nederland en de dealer. KIA Nederland heeft besloten de gehele koppeling door de dealer te laten vervangen. Dit om te bekijken of dit echt de grondoorzaak van het probleem is. Het blijft natuurlijk lastig om de oorzaak op te sporen, want de fout is niet altijd te reproduceren. Fijn dat ook KIA Nederland alles uit de kast haalt om dit probleem netjes op te lossen. Duidelijk is dat zowel de dealer als KIA Nederland er is voor de klant en de 7 jaar garantie geen holle kreet is.

Op 18 maart heb ik mijn KIA Niro voor de inbouw van de nieuwe koppeling naar de dealer gebracht. Vandaag 20 maart heb ik de auto weer opgehaald met een nieuwe koppeling. De auto krijgt volgende week nog een software-update, waar KIA Nederland nu hard aan werkt.

De komende weken ga ik zelf testen of het probleem is opgelost. Dat is niet gemakkelijk omdat bij de huidige hogere temperaturen het probleem zich zelden voordoet.

Het zou fijn zijn als het probleem hiermee definitief is opgelost, want de Kia Niro is een geweldig fijne auto.

Mijn bevindingen zal ik hier weer melden.        

Gast CeedDriver
Geplaatst

Hey Ceedje,

Ik heb vandaag ook contact gehad met mijn dealer, en die heeft jou dealer vandaag ook gesproken. Mijn dealer wist mij ook te verstellen dat ze er bij jou een nieuwe koppeling in hebben gezet en dat ''de klant'' (jij dus) gaat rijden om te kijken of het probleem is opgelost. Met +/- een week hebben mijn en jou dealer contact om te kijken hoe of wat en of het probleem is opgelost.(waarschijnlijk als jij hem gebracht hebt voor de software update) Hier zal ik mijn dealer ook nog even op weizen dat Kia Nederland hard met een update bezig is. Als het probleem bij jou is opgelost heb ik ook de toezegging dat ik een afspraak kan komen maken voor mijn Niro.

Ik ben heel erg benieuwd naar jou bevindingen en volg ze hier op de voet via het forum.

Voor nu al vast, top dat jij weer lekker kunt rijden en genieten van de Niro, die ondanks dit vervelende probleem een geweldige auto blijft. En ik hoop dat het probleem bij jou weg blijft en je lekker kunt blijven genieten van de Niro.

Als er bij mij ontwikkelingen zijn zal ik ook een update geven via het forum. Deze informatie kan altijd van pas komen en handig zijn voor de mensen die er ook last van hebben of in de toekomst last van krijgen.

Tot nu toe bibbert mijn Niro nog steeds bij het gas bij geven tussen de 50 en 60 km/h. Ook nu de temperaturen nu was hoger zijn. Al kan het ook zo maar niet voorkomen. Het is een verdomd lastig probleem dat maar moeilijk te traceren is. 

Geplaatst

Hallo NiroDriver,

Ja fijn dat er nu schot in de zaak zit en alle partijen hun uiterste best doen om dit probleem op te lossen. Vorige week kwam dit trillen/dreunen nog regelmatig terug laten we hopen dat dit nu tot het verleden behoort. Morgen ga ik in alle vroegte een flinke rit maken met de Niro. Ik weet echter niet wat die software update nog voor invloed heeft. Dus dat moeten we nog even afwachten. Weet jij wanneer jouw Niro gebouwd is? Mijn auto is afgeleverd in januari 2018, maar ik weet niet wanneer hij precies gebouwd is. Zou dat nog een aanknopingspunt zijn waarom niet alle Niro's dit probleem hebben?

We houden elkaar op de hoogte.  

Gast CeedDriver
Geplaatst

Hey Ceedje,

Op mijn VIN nummer staat op de 10e plaats de letter H, de H staat in dit geval voor bouwjaar 2017 (los van wanneer hij op naam gezet is. In jou geval 2018). Ik denk zeker dat het bouwjaar invloed kan hebben op dit probleem, al verdenk ik de software er ook van bij te dragen aan dit probleem. Mijn Niro is op naam gezet op 22-06-2017 maar we zouden dus alle twee het bouwjaar 2017 kunnen hebben als er bij jou ook een H staat op de 10e plaats van je VIN nummer.

Toen ik 2 maanden geleden weer langs ging bij de dealer toen heb ik met een monteur mijn probleem staan bespreken. Deze heeft mij aangehoord en zijn woorden waren meteen ''ik denk dat dit een nieuwe koppeling gaat worden als ik het zo hoor.'' Toen ik vroeg waarom hij dit dacht was zijn antwoord ''Kia is voor de Niro al 2 type koppelingen verder. Ze zijn gemoderniseerd en beter gemaakt.'' Toen schoot er meteen door mijn hooft, er rijden dus nieuwe Niro's rond met de nieuwste koppeling, en ook een lichting met de nog 1e koppeling en ook een lichting met de 2e koppeling. Dit zou dus een verklaring kunnen zijn waarom de ene Niro er wel last van heb en de andere niet.

Jou gedachten deel ik dus. 

Hieronder in de bijlage een afbeelding waar de letters van de VIN op staan met het bouwjaar er achter.

Schermafbeelding 2019-03-20 om 22.18.53.png

• 2 weken later...
Gast CeedDriver
Geplaatst
Op 20-3-2019 om 21:14, ceedje zei:

Hallo NiroDriver,

Ja fijn dat er nu schot in de zaak zit en alle partijen hun uiterste best doen om dit probleem op te lossen. Vorige week kwam dit trillen/dreunen nog regelmatig terug laten we hopen dat dit nu tot het verleden behoort. Morgen ga ik in alle vroegte een flinke rit maken met de Niro. Ik weet echter niet wat die software update nog voor invloed heeft. Dus dat moeten we nog even afwachten. Weet jij wanneer jouw Niro gebouwd is? Mijn auto is afgeleverd in januari 2018, maar ik weet niet wanneer hij precies gebouwd is. Zou dat nog een aanknopingspunt zijn waarom niet alle Niro's dit probleem hebben?

We houden elkaar op de hoogte.  

Hey Ceedje,

En hoe zijn je ervaringen tot nu toe met de nieuwe koppeling? Is het bibberen weg gebleven en heb je de software update die je nog moest hebben waar Kia mee bezig was al gekregen?

Geplaatst

Update:

Eindelijk was de automatische koppeling binnen bij mijn garage. Op 18 maart heb ik mijn Niro gebracht. Mijn garage VNDS Helmond heeft gratis een leenauto verstrekt. Op 20 maart kon ik de auto weer ophalen en proef gaan rijden. Er moest nog wel een nieuwe software update gemaakt worden door KIA Nederland. Dat kon nog enkele dagen duren. Heb vervolgens enkele dagen de auto stevig aan de tand gevoeld en kon ik het probleem niet meer reproduceren. Ik heb daarbij enkele dagen kunnen testen bij lagere temperaturen zo rond de 8 graden. Op 27 maart kwam de update en ook die heb ik een aantal dagen intensief getest. De Niro reed nog soepeler en het benzine verbruik ging nog verder naar beneden. Vandaag 1 april ben ik weer vroeg gaan rijden bij een temperatuur van rond de 4 graden. Opnieuw geen problemen meer gehad. Ik heb sterk het vermoeden dat het probleem is opgelost, maar voor 100% durf ik dat niet te garanderen. Dat durf ik pas definitief te zeggen als de Niro een langere koude periode heeft doorstaan. Toch een dikke pluim voor mijn garage KIA VNDS Helmond en KIA Nederland die mijn probleem zeer serieus en klantgericht hebben aangepakt. Top KIA!!

Nu weer fijn genieten van deze geweldige auto.

• Like 1
Gast CeedDriver
Geplaatst

Hey Ceedje,

Wat top voor je dat het probleem opgelost lijkt tot nu toe. Laten we hopen dat het weg blijft en dit het probleem was en niet meer terug gaat komen.

Ik heb net een hele vreemde mail van mijn dealer gehad. Deze heeft met jou dealer gebeld en en wordt beweerd dat er een probleem is met het inleren van de koppeling bij jou Niro. 

Er wordt letterlijk geschreven aan mij ''Ik heb nog even  contact gehad met de desbetreffende dealer over de reparatie die hun uitgevoerd hebben.'' en

'' er is een probleem met het in leren van de nieuwe koppelingset. Zodra hun meer weten nemen ze contact op''

Ik begin me een beetje in de zijn genomen te voelen nu. Ik ga morgen met ze bellen en dan moeten we maar eens een sterke bak koffie met elkaar gaan drinken ben ik bang. 

Geplaatst

Hallo NiroDriver,

Wat ik heb begrepen is dat men de software niet geinstalleerd kreeg na de inbouw van de nieuwe koppeling. Kia Nederland moest daarvoor een nieuwe software update ontwikkelen. Die nieuwe update heb ik 27 maart gekregen. Men vertelde mij dat de nieuwe koppeling nu opnieuw moest inleren.  Vandaag belde de dealer mij op om te vragen wat mijn ervaring was tot nu toe. Mijn ervaring was positief, omdat het probleem niet een keer meer was voorgekomen. Met dit antwoord zou hij het probleem bij KIA Nederland afmelden. Daarnaast zou hij een KIA Dealer uit Valkenswaard op de hoogte brengen van mijn bevindingen. Deze dealer had ook een klant met hetzelfde probleem. Bij VNDS Helmond is Bart intensief betrokken bij oplossen van dit probleem.   

Gast CeedDriver
Geplaatst

Hey Ceedje,

Dit wordt een vreemd verhaal. Ik kom niet uit Valkenswaard, maar uit Haarlem. Mijn dealer zit in Velserbroek. Wel wist mijn dealer de datums op te noemen wanneer jou Niro gebracht zou worden voor reparatie en wanneer je terug moest komen voor de update van de software. Ook wist mijn dealer via Kia Nederland wie jou dealer was omdat Kia Nederland bevestigde aan mijn dealer dat de meetgegevens van jou Niro inderdaad aanwezig waren bij Kia Nederland en Kia Nederland heeft toen bekend gemaakt aan mij dealer wie jou dealer was zodat ze contact konden hebben met elkaar. Zou er een verwarring gemaakt zijn met Valkenswaard en Velserbroek, of zou er echt nog een Niro bij een dealer staan in Valkenswaard?

Ik snap er ondertussen niets meer van hahaha!! Ik heb mijn dealer een mail gestuurd of ze deze twee verschillende verhalen kunnen uitleggen aan mij, of dat er misschien sprake is van een misverstand. Mijn dealer stuurde mij zijn mail vanmorgen om 11:42 uur. En nu ik jou verhaal hoor vind ik het ook zo raar dat mijn dealer zegt, er is een probleem met het inlezen van de koppelingset dus ze weten nog niet of het probleem is opgelost, en ik van jou hoor, top de Niro rijd weer helemaal geweldig. Jou bevinden neem ik uiteraard blind aan en vind het absoluut super dat het probleem bij jou Niro is opgelost voor zo ver we tot nu toe kunnen aannemen.

Geplaatst

De dealer uit Valkenswaard gaat over een andere klant. Er is contact tussen die dealers i.v.m. genoemde probleem. De monteur heeft daar contact mee omdat hij daar eerder gewerkt heeft. Goed dat de dealers elkaar weten te vinden om ervaringen uit te wisselen. Eerder had ik al gehoord dat er drie klanten in beeld waren die dit probleem aangekaart hebben. Ik snap hier ook niets meer van. Lijkt me goed dat de dealers even met elkaar afstemmen. Nu is er te veel mist in de lucht.

Gast CeedDriver
Geplaatst

En dat op een dag als vandaag.....1 april. Je zou er bijna wat van gaan denken hahaha!!

En hangt inderdaad redelijk wat mist in de lucht. Wie met wie contact heeft, ik kom er niet meer uit. Ik heb mijn dealer net nog een aanvullende mail gestuurd met alle info die we nu wijzer zijn en de uitslag van jou dealer (reparatie gelukt, probleem opgelost en afgemeld bij Kia Nederland.) Verder heb ik morgen nog wel even contact met mijn dealer. Er is in ieder geval een dealer die kan vertellen hoe ze de reparatie uit dienen te voeren incl. software update, en dat is jou dealer hahaha! Er zijn in ieder geval zoals ik het nu allemaal begrijp van jou meerdere dealers bezig met dit probleem bij verschillende Niro's

Als ik meer info hebben dan zal ik het laten weten hier op het forum. 

Gast CeedDriver
Geplaatst

Nog even een update van mijn kant.

Mijn dealer mailde mij vanmorgen meteen terug. De dealers samen schijnen gezamenlijk gebruik te maken van een dossier dat ze onderling bijhouden over de Niro's. Dit op Zich een hele goede zaak natuurlijk. Mijn dealer had per ongeluk de update in het dossier er voor gelezen, en niet de laatste update. Hij heeft dit vanmorgen meteen nagekeken en terug gekoppeld naar mij.

Er stond in de laatste update inderdaad dat de koppeling nu met succes vervangen was bij de Niro van Ceedje en dat hij geen klachten meer had tot nu toe. Mijn dealer stelde mij voor de zelfde reparatie uit te voeren als dat bij de auto van Ceedje gedaan is, de gehele koppelingsset incl. de software update.

Ik heb de afspraak staan voor de 16e aanstaande en ben de auto dan zeker 2 volle dagen kwijt. Vervelend maar ook geen ramp. Ik krijg gratis vervangend vervoer van ze mee voor deze dagen. Gelukkig wordt het probleem bij mij dus nu ook snel opgelost. 

Tot nu toe zeer netjes opgepakt door de dealers. Mijn bevindingen na de reparatie zal ik blijven delen om te laten weten of dit inderdaad de oplossing is geweest mochten er in de toekomst nog andere Niro rijders met het zelfde probleem komen te zitten. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...