Jump to content
  • Sign Up
MrMaster

Navigatieshcerm blijft soms hangen

Recommended Posts

Hoi,

Af en toe blijft het navigatiescherm 'hangen', dwz het beeld blijft statisch en kan niet gewijzigd worden. Zo heb ik al eens gehad dat de achteruitrijkamera aanbleef tijdens het (vooruit)rijden, ook een dat ik een navigatiescherm kreeg, maar dat niet mee veranderde tijdens de rit, etc...

Iets aan'clicken' werkt niet. Ik kan de radio fysisch uitzetten met de knop, maar als ik die weer aanzet, komt hetzelfde vastgelopen scherm weer terug. Pas als ik de wagen een tijdje heb afgezet en weer start is het probleem dan opgelost.

Eerst dacht ik dat dit samenhing met het gebruik van een USB-stickje met muziek, maar dit probleem doet zich ook voor als ik helemaal geen USB'tje heb ingeplugd.

Alles bij elkaar komt dit maar enkele keren voor op een jaar, maar toch...

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Grtz,

Navi RESETTEN:

Schakel het radio/navi-systeem uit door de druk/draaiknop in te drukken nadat je de eventuele CD hebt verwijderd.
Daarna tegelijkertijd de ronde volumeknop EN de cd verwijder knop ingedrukt houden.
Draai nu de volumeknop minimaal 90 graden naar links draaien.
Het navigatiesysteem is nu gereset.

Ok, maar nadat ik de volumeknop EN de CD-verwijderaar heb ingedrukt, kan ik deze weer loslaten of gaat de nav-unit dan weer ùaan (mits speciale melding of zo)  alvorens ik de volumeknop minimaal 90° moet draaien? Lijkt me wel erg moeilijk anders om die beiden ingedrukt te houden en dan nog eens 90° te moeten draaien.

Begrijp ik het mogelijks verkeerd?

Greetings,

Zorg eerst dat de CD er uit is.
Zet de radio/navigatie uit.

Druk nu gelijktijdig de CD uitwerp-knop in en de AAN/UIT knop van de radio/navigatie.
Terwijl je dit ingedrukt houdt draai je de volume (AAN/UIT) knop minimaal een kwartslag (90 graden) naar links.
Als je dat gedaan hebt kun je alles gewoon loslaten. Stelt allemaal niets voor.

Nu is het apparaat gereset en zou je het gewoon aan of uit moeten kunnen zetten.

Edited by Sharkster

Is het inmiddels gelukt....?
Met 2 handen zou 't moeten lukken :clap:

Het het niet meer voorgehad. Dus ik, kon niet testen of dit iets deed.

Echter heb ik wel 'es een reset geprobeerd, maar....moet ik daarvan iets zien of dat merken (zou daarvan een melding op het scherm moeten komen fzo)? Ik heb immers niets speciaals zien verschijnen of gemerkt fzo...

Ofwja, toch wel. Sinds de reset vind de unit mijn usd stick (kort piepje en melding op het scherm) en dan houdt het op. Ik kan de stick dus niet meer afspelen. :-(

Zal toch maar 'es langs de dealer gaan binnenkort denk ik.

56 minuten geleden, MrMaster zei:

Echter heb ik wel 'es een reset geprobeerd, maar....moet ik daarvan iets zien of dat merken (zou daarvan een melding op het scherm moeten komen fzo)? Ik heb immers niets speciaals zien verschijnen of gemerkt fzo...

Ofwja, toch wel. Sinds de reset vind de unit mijn usd stick (kort piepje en melding op het scherm) en dan houdt het op. Ik kan de stick dus niet meer afspelen. :-(

Hoe heb je die reset dan gedaan waarna je USB-stick niet meer wordt herkend...?
Probeer anders je USB-stick eens opnieuw te formatteren op je PC.
En dan moet je de methode FAT32 of exFAT proberen, dus niet NTFS. (Zoek op Google als je niet weet hoe dit moet)

Dan opnieuw muziek erop zetten en proberen af te spelen

Edited by Sharkster