Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen iedereen, mijn naam is Les.

Aangezien ik een leaseauto mag uitkiezen en ik hier geen restricties aan vast zitten ben ik uitgekomen op een Proceed GT-line 1.4 DCT7 in de sportieve kleur Infra Red.

Na de proefrit in de DCT uitvoering was het meteen duidelijk dat het sowieso een automaat ging worden, ook gelet op het aantal kilometers dat ik jaarlijks ga afleggen.

Hij is pas besteld dus ik moet nog even geduld hebben, maar dan heb je ook wat. :smile:

Ik hoop hier nog wat tips te vinden over de Kia zelf en om de gebruikerservaringen te lezen.

Geplaatst

Welkom hier! Erg mooie auto de ProCeed. Dat ging bij mij helaas niet passen in het leasebudget omdat ik nog verplicht een diesel moet rijden. Voor mij wordt het een Ceed station maar wel met de DCT automaat.

De dealer vertelde mij dat de levertijd voor de Ceed 3 tot 4 maanden zou zijn, is jou hetzelfde verteld?

Geplaatst (aangepast)
10 minuten geleden, meeder zei:

Welkom hier! Erg mooie auto de ProCeed. Dat ging bij mij helaas niet passen in het leasebudget omdat ik nog verplicht een diesel moet rijden. Voor mij wordt het een Ceed station maar wel met de DCT automaat.

De dealer vertelde mij dat de levertijd voor de Ceed 3 tot 4 maanden zou zijn, is jou hetzelfde verteld?

Ze hebben mij wijsgemaakt dat de levertijd zo'n 3 maanden zal zijn dus hopelijk hebben ze er zin in en wordt hij sneller geleverd

Ik heb daar gelukkig geen last van aangezien ze 25.000 hanteren bij mij. (ik ga daar jaarlijks zeker 15.000 overheen) maar dat maakte verder niks uit

aangepast door LC88
Geplaatst

Ik wil mij ook even voorstellen maar zie niet op de topic "Nieuwe leden/Introductie" hoe en waar ik de tekst kan intypen.

Kan iemand mij dit uitleggen?

BVD

Geplaatst (aangepast)

Gefeliciteerd, leuk nog een toekomstige Proceed rijder!

Zoals het er nu voorstaat mag ik mijn Proceed 15 april ophalen bij de dealer!
Ik heb de volgende uitvoering besteld:
Kia Proceed 1.4 T-GDI DCT7 GT-plusline Deluxe White met als accessoire in/uitstap verlichting wit led.

Verder heb ik via Ebay nog besteld: 
- LED mistlampen H8 (reeds ontvangen)
- Canbus tussenstekkertje (nog onderweg)
- LED lampen voor de kentekenplaat verlichting (reeds ontvangen)
- K Logo voor, achter, wielen en stuur (nog onderweg)

Uiteindelijk wil ik ook de kofferbak verlichting vervangend door LED, alleen weet ik zo niet welk lampje daar in gaat dus nog niet kunnen bestellen.

aangepast door fvlokven
Geplaatst
3 uur geleden, fvlokven zei:

Gefeliciteerd, leuk nog een toekomstige Proceed rijder!

Zoals het er nu voorstaat mag ik mijn Proceed 15 april ophalen bij de dealer!
Ik heb de volgende uitvoering besteld:
Kia Proceed 1.4 T-GDI DCT7 GT-plusline Deluxe White met als accessoire in/uitstap verlichting wit led.

Verder heb ik via Ebay nog besteld: 
- LED mistlampen H8 (reeds ontvangen)
- Canbus tussenstekkertje (nog onderweg)
- LED lampen voor de kentekenplaat verlichting (reeds ontvangen)
- K Logo voor, achter, wielen en stuur (nog onderweg)

Uiteindelijk wil ik ook de kofferbak verlichting vervangend door LED, alleen weet ik zo niet welk lampje daar in gaat dus nog niet kunnen bestellen.

Verrek... helemaal vergeten dat die accessoires er ook nog waren! (die kon ik ook niet kiezen tijdens het samenstellen) Naja, dan maar achteraf led verlichting bij de voeten inbouwen.

Een plusline was net niet mogelijk, tenzij ik de automaat op zou geven. De enige optie die voor mij meerwaarde zou zijn, zijn de JBL speakers dus dan ga ik kijken wat mogelijk is om in te bouwen en wat dat gaat kosten.

De andere aanpassingen ga ik er niet door krijgen bij de leasemaatschappij dus dat laat ik maar voor wat het is.

Ben heel benieuwd naar je ervaring, ik moet nog iets langer geduld hebben :hammer:

Geplaatst
10 minuten geleden, LC88 zei:

Verrek... helemaal vergeten dat die accessoires er ook nog waren! (die kon ik ook niet kiezen tijdens het samenstellen) Naja, dan maar achteraf led verlichting bij de voeten inbouwen.

Een plusline was net niet mogelijk, tenzij ik de automaat op zou geven. De enige optie die voor mij meerwaarde zou zijn, zijn de JBL speakers dus dan ga ik kijken wat mogelijk is om in te bouwen en wat dat gaat kosten.

De andere aanpassingen ga ik er niet door krijgen bij de leasemaatschappij dus dat laat ik maar voor wat het is.

Ben heel benieuwd naar je ervaring, ik moet nog iets langer geduld hebben :hammer:

Voetverlichting is standaard! Tenminste bij de GT-plusline, maar volgens mij ook bij de "gewone" GT-line.
Bij mij wordt (origineel vanuit Kia) verlichting onder in de deur geplaatst welke de straat verlicht bij in en uitstappen.

De andere LED verlichting heb ik zelf op Ebay besteld, dus dat doe ik ook zelf achteraf. Ging mij vooral om de kentekenplaat verlichting, ik vind bij zo'n auto moet dat gewoon LED zijn i.p.v. dat gele halogeen licht.

Geplaatst
Ze hebben mij wijsgemaakt dat de levertijd zo'n 3 maanden zal zijn dus hopelijk hebben ze er zin in en wordt hij sneller geleverd
Ik heb daar gelukkig geen last van aangezien ze 25.000 hanteren bij mij. (ik ga daar jaarlijks zeker 15.000 overheen) maar dat maakte verder niks uit
Ik zit rond de 50k tot 55k per jaar in de praktijk en ze kijken bij ons naar de daadwerkelijke kilometers.
Geplaatst
4 uur geleden, fvlokven zei:

Voetverlichting is standaard! Tenminste bij de GT-plusline, maar volgens mij ook bij de "gewone" GT-line.
Bij mij wordt (origineel vanuit Kia) verlichting onder in de deur geplaatst welke de straat verlicht bij in en uitstappen.

De andere LED verlichting heb ik zelf op Ebay besteld, dus dat doe ik ook zelf achteraf. Ging mij vooral om de kentekenplaat verlichting, ik vind bij zo'n auto moet dat gewoon LED zijn i.p.v. dat gele halogeen licht.

Dat hoort bij elke wagen met led verlichting (voor en/of achter) zie dat bij mijn vriendin d'r Picanto gt-line ook, halogeen met verder alles led

2 uur geleden, meeder zei:
11 uur geleden, LC88 zei:

Ik zit rond de 50k tot 55k per jaar in de praktijk en ze kijken bij ons naar de daadwerkelijke kilometers.

Dan heb je weinig keus inderdaad, lastig! Alles wat ik boven die 25.000 rij is voor mijn werkgever dus wat dat betreft mag ik niet klagen.

Geplaatst

Heb je daar toevallig nog een link van? Kan die zo niet vinden namelijk

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geplaatst
Op 25-3-2019 om 09:23, LC88 zei:

Goedemorgen iedereen, mijn naam is Les.

Aangezien ik een leaseauto mag uitkiezen en ik hier geen restricties aan vast zitten ben ik uitgekomen op een Proceed GT-line 1.4 DCT7 in de sportieve kleur Infra Red.

Na de proefrit in de DCT uitvoering was het meteen duidelijk dat het sowieso een automaat ging worden, ook gelet op het aantal kilometers dat ik jaarlijks ga afleggen.

Hij is pas besteld dus ik moet nog even geduld hebben, maar dan heb je ook wat. :smile:

Ik hoop hier nog wat tips te vinden over de Kia zelf en om de gebruikerservaringen te lezen.

Net gebeld door de LM, er was nog ruimte in het budget dus heb ik hem kunnen upgraden naar de GT-Plusline :tt1:

Geplaatst
38 minuten geleden, LC88 zei:

Net gebeld door de LM, er was nog ruimte in het budget dus heb ik hem kunnen upgraden naar de GT-Plusline :tt1:

Gefeliciteerd! Toch weer paar mooie extra opties, en mooie 18inch velgen!

Geplaatst

Dat is mooi nieuws.

Heeft iemand trouwens de test gelezen in autoweek tegen de i30 fastback?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geplaatst
1 uur terug, fvlokven zei:

Gefeliciteerd! Toch weer paar mooie extra opties, en mooie 18inch velgen!

Inderdaad! Ben vooral heel blij met de JBL en geheugenfunctie van de stoelen.

Die 18inch velgen vind ik t.o.v. de 17" niet heel veel mooier dus dat had van mij gerust die 17" mogen blijven :roll:

Geplaatst
Op 25-3-2019 om 12:21, hybridefreak zei:

Ik wil mij ook even voorstellen maar zie niet op de topic "Nieuwe leden/Introductie" hoe en waar ik de tekst kan intypen.

Kan iemand mij dit uitleggen?

BVD

als je het topic nieuwe leden/introductie opent zie je rechts een groen vakje met de text start nieuw topic 

als je daar op klikt kan je je eigen topic invullen 

Geplaatst
9 uur geleden, LC88 zei:

Inderdaad! Ben vooral heel blij met de JBL en geheugenfunctie van de stoelen.

Die 18inch velgen vind ik t.o.v. de 17" niet heel veel mooier dus dat had van mij gerust die 17" mogen blijven :roll:

Ja dat vind in ook zeker functies die ik echt als meerwaarde zie, vandaar ook voor de GT-Plusline gegaan. 

Maar ik vind de 18inch toch ook wel een stuk beter staan onder deze auto. 

• 2 weken later...
Geplaatst

Gefelicteerd met je keuze. Ik mag over een maandje een auto uitzoeken en ben er nog niet uit. Zodra ik de inlogcodes heb zal ik de proefritten inplannen. Twijfel tussen de Ford Focus 1.5 automaat in de ST-Line uitvoeren en de Kia ProCeed 1.4 DCT GT Plusline. Ga met alletwee rijden tegen die tijd. De Kia is wel completer en scherper geprijst dan de Ford. 

Ik ben voornamelijk benieuwd naar de rij ervaringen i.c.m. automaat. 

• 3 maanden later...
Geplaatst

Hoi proceed-rijders/bestellers,

Op 13 maart is mijn proceed gt plus diesel besteld. Inmiddels is de levering al 4x uitgesteld, nu tot eind augustus. Dat betekent dan dus al bijna een half jaar wachten, erg jammer! 

Voor gelukkigen die er al heen hebben: veel rijplezier!

Geplaatst

Evengoed welkom bij het Kia cluppie, ook al is het nog even wachten..

vervelend, maar als kleine troost, je bent niet de enige die wacht op uitlevering van de diesel volgens mij.

wel benieuwd straks naar de bevindingen.

de benzine uitvoering bevalt mij inmiddels 1500 km heel relaxed en heerlijk rijden.. 

Geplaatst

@BdC Dank je wel voor de info.

Het is helaas geen Kia Proceed geworden en ook geen Ford Focus. 
Ik heb gisteren in de Kia Proceed van mijn collega gereden. Ik moet wel zeggen dat die wel heerlijk rijdt en wat zitten die stoelen super.

Maar ik heb een Mercedes Benz CLA besteld die zoals het er nu voor staat eind september voor de deur staat. Maar blijf wel Kia in de gaten houden. 

• 3 weken later...
Geplaatst

Voor de liefhebbers, ik heb een uitdraai gemaakt van mijn huidige verbruik via de LM over mijn eerste 6.000 km.

kmstand aantal liters getankt
19  50,0
392 32,4
829 31,3
1313 36,8
1746 32,5
2212 36,5
2625 33,2
3092 38,8
3539 34,0
3987 34,0
4461 36,2
4946 36,3
5436 37,9
5948 x
  469,9
Gemiddeld verbruik                                    1 L = 12,66 km
Geplaatst
44 minuten geleden, LC88 zei:

Voor de liefhebbers, ik heb een uitdraai gemaakt van mijn huidige verbruik via de LM over mijn eerste 6.000 km.

kmstand aantal liters getankt
19  50,0
392 32,4
829 31,3
1313 36,8
1746 32,5
2212 36,5
2625 33,2
3092 38,8
3539 34,0
3987 34,0
4461 36,2
4946 36,3
5436 37,9
5948 x
  469,9
Gemiddeld verbruik                                    1 L = 12,66 km

Is toch niet heel erg zuinig; Ik kom toch op ruim 1 op 14, met een vakantie (1500 KM), en ik zit evengoed nog in de inrijperiode (nu 3000 km)

Geplaatst
1 uur terug, Roak zei:

Is toch niet heel erg zuinig; Ik kom toch op ruim 1 op 14, met een vakantie (1500 KM), en ik zit evengoed nog in de inrijperiode (nu 3000 km)

Het valt me ook wel tegen. zeker aangezien ik dagelijks 140 a 150 km rij waarbij zo'n 80 tot 90% snelweg is. (A2 bij Zaltbommel erop en A12 bij Gouda eraf) 

Mijn BC geeft wel gemiddeld 1:14 aan dus ik vermoed dat er ergens iets niet helemaal lekker gaat bij de registratie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...