Jump to content

Soulster Concept

El-Rio-Grande

Recommended Posts

Bij deze een plaatje van de Soulster Concept.

Foto afkomstig van KiaMedia. Erg leuke site met leuke plaatjes daar ;)

Overigens heb ik de afbeelding maar even wat verkleint, hij was wel errug groot.

SoulsterConcept.jpg

Mijn persoonlijke mening?? Ik hoop dat ie niet in productie gaat.

Waarom? Omdat ik de Soul op zich een unieke verschijning vind. Deze conceptwagen ziet er op zich leuk uit, maar om een of andere reden zou ik het zonde vinden als dit ook op de markt komt.

De achterlichten zijn best fraai overigens, maar dat open dak.. ik weet het niet hoor...

Groetjes,

Peter

Guest GreyGriffin

[ATTACH]213[/ATTACH]

Hallo Peter,

Om de discussie mooi/lelijk nog een beetje aan te zwengelen voeg ik er een foto aan toe van dezelfde auto, maar dan met het dak dicht. Hmmm, tsja, ik weet het niet hoor... Laten de Soul(ster)-aanhangers er maar eens iets over zeggen!

Hartelijke groet,

GreyGriffin

post-1520-1297852812,02_thumb.jpg

Hoi GreyGriffin,

Ik ben zelf vanaf het begin af aan liefhebber van de Soul. Als ik de centen had, zou ik absoluut een Soul aanschaffen.

Als ik dan de Soulster bekijk, naast de Soul, dan vind ik de Soulster echt 3 x niks, maar de Soul juist wel.

Call me an idiot, maar vind het ook een beetje vergelijkbaar met de Chrystler PT Cruiser.

Sowieso is de Soul qua idee, maar ook ruimte binnen in redelijk vergelijkbaar met de PT Cruiser (maar w

Guest GreyGriffin

Hallo Peter,

Je vergelijking met de PT Cruiser begreep ik meteen. Over de dichte versie ervan had en heb ik een licht neutrale mening, maar de cabrio vond ik vanaf het eerste ogenblik gewoon een lelijk ding.

Nu naar de Soul. Ook daarover was ik aanvankelijk niet erg enthousiast, maar toen ik vorige maand met mijn Cee'd naar de dealer moest voor een grote beurt, heb ik hem eens uitgebreid van binnen en van buiten bekeken en mij mening daarna toch wel wat bijgesteld. Toegegeven, ik zal hem niet op mijn verlanglijstje zetten. Maar ik hoor ook niet tot de 'doelgroep' (ben boven de zestig...). Ik besef dat dat een beetje een gewaagde uitspraak is, maar ik meen toch te hebben begrepen dat Kia de Soul in de markt heeft gezet als 'lifestyle-vehicle' voor een iets minder grijs publiek. En over de concept-Soulster kan ik kort zijn: niet erg fraai.

Waar ik denk ik wel enthousiast voor ga worden is de #3 (al hoop ik vurig dat-ie nog wel een andere naam gaat krijgen). Zeker als ze hem gaan uitbrengen met een Kia-DSG-automaat, zoals je hier en daar tussen de regels door kunt lezen. Ik ben een automaat-freak, zoals je uit mijn logo al wel hebt kunnen afleiden. En helemaal lyrisch word ik van de Forte Koup, maar daar heb ik elders op dit forum al de loftrompet over gestoken, dus daar zal ik nu verder over zwijgen.

Ben erg benieuwd hoe Kia in Nederland de modellenpolitiek verder gaan uitbouwen, want soms snap ik de achterliggende marktgedachtes wel, en soms ook helemaal niet. Maar ja, ik hoef ook geen auto's te verkopen!

Hartelijke groet van

GreyGriffin

Heb mijn vrouw er maar eens een keer bij gehaald.

En zoals je weet de vrouw heeft altijd gelijk.

Zij vind de soulster niks eigenlijk twee keer niks.

En om eerlijk te zijn vind ik dat ook.

Wat de soul heeft heeft de soulster niet.

Jij hebt gelijk Peter vanaf het begin heeft de soul ons gegrepen

en laat ons niet meer los.

Groetjes,

Relena

• 2 months later...

Dan zal ik maar eens olie op het vuur gooien......!!

Ik vind de Soulster wel een mooie auto! Waarom? Omdat deze auto mij doet denken aan de Ruska Buggy's van vroeger, gestoken in een moderner jasje. Natuurlijk is de Soulster een trendy/hippe auto, die niet echt in een bepaalde behoefte voorziet, maar net zoals de Soul is hij apart. En daar hou ik wel van. Tenminste geen auto die iedereen al heeft. En dat maakt hem leuk, zo'n controversieel model.