floyd Geplaatst 16 December, 2019 Geplaatst 16 December, 2019 Erg vervelend inderdaad...… Ik ben ook op zoek naar LM-velgen om een wintersetje van te maken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer … Met het probleem wat jij hierboven beschrijft, wordt het alleen maar moeilijker, haha. Ik heb ook al gekeken bij KIA zelf, maar die prijzen zijn absurd.. Ga je ook gebruik maken van TPMS sensoren op deze set? Zet je ze dan over of heb je nieuwe aangeschaft? (ook nog zo'n vraagstuk waar ik mee zit...) Quote
pdakkerman Geplaatst 16 December, 2019 Topic Starter Geplaatst 16 December, 2019 3 uur geleden, floyd zei: Erg vervelend inderdaad...… Ik ben ook op zoek naar LM-velgen om een wintersetje van te maken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer … Met het probleem wat jij hierboven beschrijft, wordt het alleen maar moeilijker, haha. Ik heb ook al gekeken bij KIA zelf, maar die prijzen zijn absurd.. Ga je ook gebruik maken van TPMS sensoren op deze set? Zet je ze dan over of heb je nieuwe aangeschaft? (ook nog zo'n vraagstuk waar ik mee zit...) Ik heb inmiddels contact gehad met de leverancier (Giva Wheels) en zij gaan mij spacers toesturen en dat is voor mij een nette oplossing. Spacers van 3mm zou geen probleem opleveren. De tip die ik kan meegeven is goed te kijken en navraag doen voor de velgen. mijn kia heeft standaard 18" en gister heb ik ook op andere sites gekeken met een configurator en daar kon ik met de specs van mijn auto alleen 18" of groter kiezen. Zelf denk ik dat je met 17" een ET van 48 of lager goed uit de voeten kan. enige nadeel is dat de velg iets meer naar buiten valt, dus de zijkant wordt sneller vies. de originele 18"velg is vrij 'plat' / rechthoekig aan de binnenkant waardoor een ET van 55 dus wel past en 50 niet!! TPMS sensoren heb ik ook aangeschaft die moeten nog via Kia gepaired worden met mijn auto. Quote
pdakkerman Geplaatst 18 December, 2019 Topic Starter Geplaatst 18 December, 2019 Proceed winteredition Quote
pdakkerman Geplaatst 28 December, 2019 Topic Starter Geplaatst 28 December, 2019 Rammelende armsteun gefixed Quote
ARAP Geplaatst 30 December, 2019 Geplaatst 30 December, 2019 Op 18-12-2019 om 13:45, pdakkerman zei: Proceed winteredition Dat zit er echt dik uit die zwarte velgen 1 Quote
pdakkerman Geplaatst 21 Januari, 2020 Topic Starter Geplaatst 21 Januari, 2020 Afgelopen maandag mijn Proceed voor zijn 30k beurt geweest. Is een kleine beurt oa olieverversen. Maar ook een software update. Van dat laatste heb ik het idee dat er echt wat veranderd is. Iets wat ik veel las over dat men de automaat wat lui vonden (ik had er niet echt last van), merk ik nu dat hij sneller terugschakeld als ik gas geef. En nee, hij staat niet in de sportstand. Ook het verbruik lijkt gunstiger. Het longterm gemiddelde is 1 op 14,1 volgens de boordcomputer. Ik ben een vlotte rijder en rij veel snelweg met iets boven vMax. Laatste 3 ritten van ieder 90 km zat ik elk op Rond de 1 op 15, zelfs iets erboven Volgende week gaat de teller naar 30k en ga ik de longterm weer resetten, dus ik houd jullie op de hoogte. Quote
Wutroe Geplaatst 21 Januari, 2020 Geplaatst 21 Januari, 2020 Interessant die update. Daar moet ik nog wel even op wachten, ik zal met moeite 30k per jaar rijden. Ben je toevallig een Android Auto gebruiker? Zo ja, is daar ook nog iets anders aan geworden (bijv. het Android Auto logo weg aan de rechterzijde)? Je verbruik vind ik trouwens best hoog. Mijn long term geeft op dit moment 1 op 16,7 aan en daarvan ben ik al niet echt van onder de indruk. Quote
pdakkerman Geplaatst 21 Januari, 2020 Topic Starter Geplaatst 21 Januari, 2020 Ja dat verbruik.... laten we zeggen dat als ik 140 op de GPS kan rijden dan doe ik dat. Is het druk dan pas ik me aan. Ik ga niet kleven en constant remmen. Ik laat ook mij auto uitrollen zodat ik netje uitkom, op gepaste afstand, op mijn voorganger. Afgelopen week naar de dealer 75km was bijna alles 80 en 100km weg. Toen haalde ik 1 op 20. Ook weer rustig gereden. Alleen ff een vrachtwagen voorbij op de Oosterschelde kering. De rest lekker op de adaptive cruise control. Kan je geen afspraak maken voor die update? Quote
Vibravis Geplaatst 21 Januari, 2020 Geplaatst 21 Januari, 2020 Afgelopen maandag mijn Proceed voor zijn 30k beurt geweest. Is een kleine beurt oa olieverversen. Maar ook een software update. Van dat laatste heb ik het idee dat er echt wat veranderd is. Iets wat ik veel las over dat men de automaat wat lui vonden (ik had er niet echt last van), merk ik nu dat hij sneller terugschakeld als ik gas geef. En nee, hij staat niet in de sportstand. Ook het verbruik lijkt gunstiger. Het longterm gemiddelde is 1 op 14,1 volgens de boordcomputer. Ik ben een vlotte rijder en rij veel snelweg met iets boven vMax. Laatste 3 ritten van ieder 90 km zat ik elk op Rond de 1 op 15, zelfs iets erboven Volgende week gaat de teller naar 30k en ga ik de longterm weer resetten, dus ik houd jullie op de hoogte.Dit bovenstaande heb ik ook al gemeld in een ander forumLevertijd Kia Ceed SWhttps://r.tapatalk.com/shareLink/topic?share_fid=35523&share_tid=23472&share_pid=224413&url=https%3A%2F%2Fwww%2Ekiaclub%2Enl%2Findex%2Ephp%3F%2Ftopic%2F23472-Levertijd-Kia-Ceed-SW%2Fpage__view__findpost__p__224413&share_type=t&link_source=appIk ervaar exact hetzelfde en ik ben echt totaal niet blij meer. De dealer zegt geen software update te hebben uitgevoerd echter geloof ik hier helemaal niets van. Zeker niet gezien de stikstof ellende die de laatste tijd wel erg vaak bij kia naar voren komt. Ik heb juist het idee dat de felheid er totaal uit is. Terugschakelen duurt langer en het is soms wat ongelukkig tussen versnellingen in. Heb je jouw dealer al gevraagd wat ze precies gedaan hebben?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
pdakkerman Geplaatst 22 Januari, 2020 Topic Starter Geplaatst 22 Januari, 2020 Geen idee welke update. Op papiertje uit de werkplaats stond ECU update met een ingewikkeld nummer. Mijn diesel is juli 2019 geleverd en was de eerste keer dat ik weer bij de dealer was. Ik ben juist blij verrast door de update. Nog iets wat ik ben vergeten te schrijven. Voor de update was de actieradius na het tanken 812 km. Gisteren was het 912. Heb nooit eerder gehad. Die zuinige rit naar de dealer was alweer anderhalve dag en 2 ritten van 90 km + 45 naar het tankstation geleden. Quote
Robbels Geplaatst 27 Januari, 2020 Geplaatst 27 Januari, 2020 Op 22-1-2020 om 07:17, pdakkerman zei: Geen idee welke update. Op papiertje uit de werkplaats stond ECU update met een ingewikkeld nummer. Mijn diesel is juli 2019 geleverd en was de eerste keer dat ik weer bij de dealer was. Ik ben juist blij verrast door de update. Nog iets wat ik ben vergeten te schrijven. Voor de update was de actieradius na het tanken 812 km. Gisteren was het 912. Heb nooit eerder gehad. Die zuinige rit naar de dealer was alweer anderhalve dag en 2 ritten van 90 km + 45 naar het tankstation geleden. 1 op 15 met een diesel? Dat deed ik met mijn 1 serie 125d met 218pk en 450nm maar zo'n klein brommertje voorin moet toch makkie 1 op 20 halen :O ? Quote
pdakkerman Geplaatst 1 Februari, 2020 Topic Starter Geplaatst 1 Februari, 2020 Met de Proceed in de sneeuw Niet echt op sneeuw gereden, maar de auto hield zich goed in het berglandschap. Quote
Wutroe Geplaatst 3 Februari, 2020 Geplaatst 3 Februari, 2020 Op 27-1-2020 om 19:16, Robbels zei: 1 op 15 met een diesel? Dat deed ik met mijn 1 serie 125d met 218pk en 450nm maar zo'n klein brommertje voorin moet toch makkie 1 op 20 halen :O ? Mijn afgelopen tank was ook 1:15. Ik rijd op de snelweg best door, maar daar buiten normaal. Best een hoog verbruik vind ik. Quote
pdakkerman Geplaatst 18 Februari, 2020 Topic Starter Geplaatst 18 Februari, 2020 Vanavond de Proceed laten ophalen door de berger. Onderweg naar huis viel het vermogen weg en als ik gas gaf begon de auto enorm te trillen. Geen lampjes of gekke rookpluimen. In manueel in lagere versnellingen / hogere toeren wat meer trekkracht maar voelde niet aan zoals het hoorde. Op het gemakje naar huis gereden een Kia assistance gebeld. Binnen en halfuur was de berger er en heeft de auto opgesleept. Nu een Ford fiësta en morgen maar de leasemaatschappij informeren. Quote
pdakkerman Geplaatst 20 Februari, 2020 Topic Starter Geplaatst 20 Februari, 2020 Update Auto is alweer gemaakt. Kapotte verstuiver. Netjes onder garantie gemaakt Quote
pdakkerman Geplaatst 8 Maart, 2020 Topic Starter Geplaatst 8 Maart, 2020 Bye bye winteredition Hello summer Quote
pdakkerman Geplaatst 17 April, 2020 Topic Starter Geplaatst 17 April, 2020 (aangepast) Middenconsole organizer 17 April, 2020 aangepast door pdakkerman Quote
pdakkerman Geplaatst 26 Juni, 2020 Topic Starter Geplaatst 26 Juni, 2020 Vandaag de update laten uitvoeren van de navigatie. Ziet er netjes uit. éindelijk de radio logo's Nav heldere kleuren en eigen , echte snelheid. Ook de opties voor de flitsers zijn uitgebreider de drukte op de weg is zichtbaar. Moet er nog wat ervaring mee doen, maar een stap vooruit richting Waze/maps/Flitsmeister Quote
Wutroe Geplaatst 29 Juni, 2020 Geplaatst 29 Juni, 2020 Ik ben benieuwd. Gebruik je toevallig Android Auto? Quote
Plompieproceed Geplaatst 30 Juni, 2020 Geplaatst 30 Juni, 2020 7 uur geleden, Wutroe zei: Ik ben benieuwd. Gebruik je toevallig Android Auto? Goedemorgen, ja af en toe gebruik Android Auto, ik vind het lastig om iedere keer het kabeltje te gebruiken, maar werkt super hoor. Gr.Patrick Quote
Wutroe Geplaatst 30 Juni, 2020 Geplaatst 30 Juni, 2020 Ik ook. Maar vanwege de update van pdakkerman ben ik ben benieuwd of Android Auto inmiddels op full screen weergegeven wordt. Quote
pdakkerman Geplaatst 30 Juni, 2020 Topic Starter Geplaatst 30 Juni, 2020 7 uur geleden, Wutroe zei: Ik ben benieuwd. Gebruik je toevallig Android Auto? Ik gebruik redelijk vaak AA. Zeker bij de langere ritten. Houd er wel rekening mee dat ik een MY19 heb. Dus smallscreen. Zelf vind ik AA top. Enige dat balen is dat AA niet draadloos werkt. Want op deze manier is het draadloos laden eigenlijk overbodig. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.