Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

@Niwaginde auto laadt tot 100%. De weergegeven schatting van de range bij 100% hangt af van je hoe zuinig je de afgelopen paar honderd km hebt afgelegd. Hoe dat precies wordt berekend is nog niet bekend. Het zou een afstand kunnen zijn, bijvoorbeeld gemiddelde verbruik over de afgelopen 1000km, of het gemiddelde van de afgelopen X ritten. Over de afstand zou mij logischer lijken.

Als je een tijdje heel zuinig rijdt (dus bijvoorbeeld alleen in de stad en rustig optrekken, niet boven de 100km/u uit op de snelwegen), dan kun je zeker boven de 500km uitkomen (is mij op vakantie in Noorwegen gelukt).
Bij mij staat ie normaalgesproken vaak op 380km bij 100% vol, dus ik rijd nog minder zuinig (ik rijd 90% snelweg en trek hard op). In de winter zal dat nog minder zijn.

Het fijne van dit systeem is dat de range erg goed klopt als je dezelfde soort ritten blijft rijden. Steeds beginnen met 480km range, maar dan op de snelweg niet verder dan 350km is natuurlijk niet handig.
Maar als je nu richting Duitsland gaat en daar vol gas gaat planken dan haal je die 420km natuurlijk ook niet. En rijd je daarna nog verder door dan staat ie ook op 360km bij 100% vol.

Je laadt de accu met stroom, niet met "kilometers" ;)

aangepast door jwv
Geplaatst

@Niwagin

In dit draadje en met name op deze pagina zie je dat er diverse rijders zijn die een bereik van over de 500 km halen:

Vergeet niet dat het bereik van heel wat dingen afhangt. Niet alleen je rijstijl, maar ook van de buitentemperatuur. van de winter, als het flink koud is, zal het bereik ws zelfs voor de zuinige rijders niet boven de 350-400 km uitkomen, verwacht ik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...