Jump to content

jwv

Leden
  • Content Count

    252
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

jwv last won the day on February 13

jwv had the most liked content!

Community Reputation

53 Excellent

About jwv

  • Rank
    Lid

Algemeen

  • Auto
    e-Niro

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. jwv

    abrp Gebruik ABRP

    Die token is niet wat je denkt dat het is. Dat is de token om apps toegang te geven tot EVNotify, dat is niet de token die EVNotify van jou van ABRP heeft gekregen. Die staat onder Integrations, en daar is nog geen knop om te resetten / ontkoppelen.
  2. jwv

    abrp Gebruik ABRP

    Ik snap het wel, en ik heb dat al eens eerder gevraagd aan de ontwikkelaar van EVNotify. Het staat in de backlog sinds augustus. Zijn blijkbaar belangrijkere dingen. Je zou het bij ABRP even kunnen vragen, mailtje sturen ofzo. Maar zodra jij OVMS gaat gebruiken dan overschrijft die de data weer van EVNotify. Zolang je EVNotify niet koppelt aan een OBD zal die geen data meer versturen. De data die je nu ziet is 1,2 miljoen seconde oud. En ik spreek uit ervaring want heb Torque Pro en EVNotify gekoppeld. Ik kan beide om en om gebruiken, ABRP pakt altijd de meest actuele data. Nix aan de hand dus
  3. jwv

    abrp Gebruik ABRP

    @Hippe lip je hoeft niet perse te ontkoppelen. Je hebt EVNotify nu geautoriseerd om in jouw ABRP account te uploaden. Je kan meerdere clients autoriseren. Je moet datzelfde nog eens doen met je OVMS. Ik neem althans aan dat zodra je OVMS gebruikt je dan niet ook nog in parallel met EVNotify aan de slag gaat met je OBD.
  4. @Ton van Hout welcome back!
  5. Tot welke SoC laad jij op standaard?
  6. jwv

    abrp Gebruik ABRP

    Als je goed naar die chip rechts kijkt dan is die van Autowolf duidelijk anders. Daar tel ik ca. 12 pinnen aan de rechterkant. Bij die van @Hippe lip iets van 7.
  7. jwv

    abrp Gebruik ABRP

    @Hippe lip heb je de iCar 2, 3 of de iCar Pro? De Pro (en alleen de Pro) zou auto wake up moeten hebben:
  8. Dacht dat men al geconcludeerd had dat de bruto capaciteit 67kWh moest zijn? In dat geval is 100% volgend de meter, 95,5% echt. Nog steeds wel in de zone waar je liever niet te lang zit, maar niet nokje vol.
  9. Toch is het beter om niet elke dag tot 100% te gaan. Ook al is dat niet de volle 100% van de accu intern. Kia heeft namelijk een balans gezocht tussen maximale range en minimale degradatie. Heb je de maximale range die dag niet nodig, dan kun je beter niet 100% laden zodat je degradatie nog minder zal zijn.
  10. @martijnmarleen ok boomer(s) Verhaal doet me denken aan diegene die eind jaren 90 werd geïnterviewd over mobiele telefoons. Totaal geen besef van wat de toekomst ging brengen
  11. Dat toestemming geven was toch enkel voor de TomTom Live Services en niet voor de MijnKia app? De MijnKia app/module staat helemaal los van het standaard infotainmentsysteem.
  12. @oldie ik zou afraden om ook maar te proberen iets aan te passen via OBD, de kans is aanwezig dat je dan juist problemen introduceert. Hoe werkt die firewall precies? En waarom kun je met OVMS dan wel de deuren openen en sluiten via de OBD poort? Had dat dan ook niet achter de firewall gemoeten?
  13. Vreemd verhaal wel. Als je de kabel dus half raakt en alleen de fase in aanraking zou komen met het aardscherm dan heb je toch potentieel een levensgevaarlijke situatie terwijl de zekering niet klapt?
  14. @Terp1234 leuk om te lezen! Verschil in reistijd toch wel fors, de dakkoffer hielp ook niet mee natuurlijk. Hoe snel kon je laden? Heb je de 77kW kunnen halen of last gehad van cold gate? O wacht, ik lees niet goed. Accu dus prima op temperatuur gehouden onderweg. En misschien wel grappig om te weten hoeveel de dames in de polo aan benzine kwijt waren?
  15. Nog wel, maar ik verwacht weinig diefstal van het populairste model van 2019: Tesla Model 3. Daar kun je op wat onderdelen doorverkopen na vrij weinig mee omdat de auto op afstand uitgezet kan worden.
×
×
  • Create New...