Jump to content

jwv

Leden
  • Content Count

    211
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

jwv last won the day on November 12

jwv had the most liked content!

Community Reputation

38 Excellent

About jwv

  • Rank
    Lid

Algemeen

  • Auto
    e-Niro

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. @Mrfloppy je hebt een DC lader, maar 24kW is niet “snel”. Vanaf 45kW zou ik het als snel willen kwalificeren. En hoe sneller hoe meer degradatie je kan verwachten als je dat heel erg veel doet. In jouw geval sluit ik het uit. Wat jij ziet is wat iedereen nu ziet: bij lagere temperaturen kom je gewoon minder ver met een EV. Een batterij wil graag warm zijn, tussen de 20 en 25 graden volgens mij is ideaal. Dus als je die ABRP routeplanners gebruikt: vul daar temperaturen in die je op je rit verwacht. Dan wordt er al rekening gehouden met een minder bereik (en mogelijk ook een langere laadtijd). Stops van 300km zijn in de zomer ook niet handig. Je wilt tussen 15% en 75% lading blijven. Genoeg om uit te wijken naar een alternatief en niet langer dan nodig wachten want vanaf 73% lading stort de laadsnelheid in. Het is dan sneller om een extra stop te maken dan langer te wachten om bijvoorbeeld tot 90% te laden. Misschien is er nog plek volgende week, ik denk dat een basiscursus EV rijden je goed zal doen: https://www.evrijders.nl/2019/09/06/nieuwe-cursussen-voor-ev-rijders/ Jammer dat zoiets niet via Kia wordt aangeboden. Bij Volkswagen krijgt iedereen wel een cursus aangeboden namelijk.
  2. Hoofdstuk 1 vers 12: (uitleg winter mode): “Ook wordt deze modus gebruikt om de rijprestaties te verbeteren wanneer de batterijtemperatuur laag is tijdens het rijden of wanneer de geplande airconditioning/verwarming actief is.” De winter mode zou juist bij DC snelladen helpen, over AC laden en voorverwarmen zie ik niks. Maar dat gepland laden icm onderweg snelladen lijkt me vreemd als Kia dat als advies geeft. Zou je dan de aankomsttijd van de snellader in kunnen plannen? Lijkt me niet dat dat werkt..
  3. Als je drive mode op eco staat, staat je airco standaard ook op standje eco.
  4. Ja dit is cold gate zoals Bjørn Nyland al vroeg blootlegde, maar wat je nu stelt @Cabjo is dat je begin dit jaar onder gelijke omstandigheden wel een stuk sneller kon laden dan nu. Heb je al updates gehad vanuit de dealer? Is je vermoeden dat er daardoor iets anders is gaan werken? Ik baal ervan dat we zelf geen controle hebben over wanneer de batterijverwarming aan gaat. Ik zou daar een knopje voor willen hebben, laat maar loeien met dik 2kW vanaf 30min voor aankomst bij een snellader, dan gaat je laadsnelheid gegarandeerd omhoog. vraag me ook nog af of er niet nog iets te doen is aan de isolatie van de accu, zou het vanaf de onderkant beplakken met radiatorfolie iets helpen bijvoorbeeld?
  5. Ik zie zo ook geen manier.. Maar de vraag is hoe erg het is? 5 minuten op vol vermogen warmstoken kost ook niet zoveel accu. 6kW gedurende 5 minuten is 0,5 kWh, is nog geen 1% van je accu.
  6. https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=205a4307-5dbe-4a02-95db-6a662a10d587 hiermee. Je kunt spelen met buitentemperatuur en maximale snelheid in de planner. Lage temperatuur is wel een aanslag op je range, probeer zoveel mogelijk je stoel- en stuurverwarming te gebruiken, dan kom je een stuk verder dan dat je de kachel vol aan zet. Veel plezier, echt leuk zo’n trip met de e-Niro. Staan meer dan genoeg snelladers op de route. Zou bij twijfel een keertje eerder stoppen dan dat je moet billenknijpen. En enorm probleem? Is juist leuk. Lekker wat koffiedrinken onderweg, kalm aan. Met een range van minder dan 150km wordt het pas pionieren.. 350km is echt zat. Zou wel The New Motion erbij nemen, die hebben de beste dekking.
  7. @GejeM welkom hier! Dit gedeelte van het forum is voor de e-Niro, niet de PHEV Niro. Om verwarring te voorkomen is het handiger om dit probleem in het andere forum te plaatsen
  8. Haha ja daar heb ik ook nog een foto van, 102kWh/100km is mijn record nu. Kwestie van alle verwarming aan en dan 3 minuten wachten tot alles ontdooid is. Na 40km kwam ik gewoon aan met 19kWh/100km gemiddeld, zo dramatisch is het niet om een paar minuten voluit op te warmen
  9. jwv

    e-Niro - Stamtafel

    Blijven doen, er zeuren gewoon te weinig mensen.. je betaalt hier extra voor, dus dan mag je op z’n minst verwachten dat het beperkte wat er nu in de app zit 24/7 werkt (en dat evt onderhoud gecommuniceerd wordt). Er was nog van alles beloofd aan extra functionaliteit, maar nu de UVO app er komt voor MY20 is dat duidelijk een doodlopende weg..
  10. @Hippe lip ah interessant ja. Bij voorruitontwaseming gaat ie inderdaad vol op warmtepomp EN elektrische verwarming (en dat ontdooien gaat daardoor in recordtijd), maar had me niet gerealiseerd dat als ie enkel de WP voor normale verwarming gebruikt het dan of-of is en er dus niet ontvochtigd kan worden..
  11. @HenkM https://automotive-online.nl/management/laatste-nieuws/internationaal/23068-ev-s-mogen-in-oostenrijk-130-de-rest-mag-100
  12. jwv

    e-Niro - Stamtafel

    Is een bekende bug ja.. je kan het overrulen met de knop linksonder op het dashboard, dan begint ie meteen met laden.
  13. Wat precies aan de zin "Het is niet mogelijk om een 1-fase uitvoering te upgraden naar 3-fase" doet je hier aan twijfelen?
  14. En als je nu eens alleen met het knopje hervat ipv met het gaspedaal?
  15. Bij mij is het niet de handrem/parkeerrem. Maar gewoon de normale rem die de SCC gebruikt als je stil staat. En geloof me, als je maar een paar km/u rijdt en ie remt vol, dan is dat al echt irritant..
×
×
  • Create New...