Jump to content
  • Sign Up

jwv

Leden
  • Content Count

    89
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

jwv last won the day on June 8

jwv had the most liked content!

Community Reputation

20 Excellent

About jwv

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Auto
    e-Niro

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. jwv

    e-Niro - Stamtafel

    @Xmoo wel eerlijk geweest over je eigen geëxperimenteer? Pech kan natuurlijk, maar ik zie hier toch wel bevestiging van het risico dat gepaard gaat met zelf klooien met Android apps Had je wel eerst al je wijzigingen ongedaan gemaakt, inclusief het legen van cache etc? Als er te weinig vrije ruimte is, en Kia gaat er niet van uit dat men zelf gaat knutselen, dan krijg je precies wat je beschrijft.
  2. Wax is ook maar zacht. Een glascoating laten aanbrengen ga je meer aan hebben. Kost wel honderden euro om te doen.
  3. Toch maar een Tesla ivm 4% bijtelling in 2019? Een enkel berichtje lijkt me wel voldoende hier trouwens i.p.v. het ook in andere topics te spammen.
  4. jwv

    e-Niro - Stamtafel

    @Prlwytzkofsky En dan straks je Niro verkopen omdat je beiden liever in de Tesla rijdt?
  5. @Hippe lip hoe nauwkeurig is die meter? MID gecertificeerd? Meet de laadpaal zelf nog wat? Heb zelf thuis dik 1700 kWh verbruikt (volgens mijn NewMotion paal) met 10.000km op de teller, en denk minimaal 300 kWh elders of met grannycharger geladen. Dat klopt wel aardig met het gemiddelde van de boordcomputer en het 15% laadverlies.
  6. Was ook mijn gedachte. Er schijnt een temperatuursensor in de stekker van de grannycharger te zitten. Als @Alex de Kock deze rechtstreeks in het stopcontact steekt (dus GEEN verlengsnoer gebruikt) dan zou dat de “slaat af na 1 minuut” ook verklaren. Als er na verloop van tijd een slecht contact is ontstaan (intern in de wcd) dan wordt ie vrij snel warm en gaat de temperatuurbeveiliging erop.
  7. jwv

    abrp Gebruik ABRP

    Oef.. zou dat solderen echt de enige manier zijn? Is diegene met die launcher-vastloper daar echt aan begonnen? Ik hoop eigenlijk dat er een bepaalde combinatie is van knoppen lang ingedrukt houden zodat er een hersteloptie verschijnt.
  8. jwv

    abrp Gebruik ABRP

    Weet je toevallig ook hoe dat is opgelost? Is er een procedure om de unit te resetten?
  9. jwv

    Stekker

    Dat hoort zo De diepere pin is namelijk bedoeld om pas contact te maken als de stekker volledig ingestoken is, zo “weet” de laadpaal wanneer een stekker gekoppeld en afgekoppeld wordt en kan ie meteen de stroom er af halen bij afkoppelen.
  10. Ja en hoe worden die laadstations gefinancierd denk je? Zit gewoon in de prijs verwerkt natuurlijk. Met het stroomtarief dat nieuwe Tesla’s nu moeten betalen (24ct/kWh) dekken ze de kosten niet. De eerste jaren zat er levenslang gratis snelladen bij. Maar dat laadnetwerk, maar ook de supersonische laadsnelheid (200kW en gaat later nog verder omhoog waarschijnlijk), en het automatisch voorverwarmen van de accu net voordat de snellader bereikt wordt. Tesla ligt gewoon mijlenver voor op de rest, maar qua prijs zitten ze nog steeds in het hoge / topsegment.
  11. @Joey-Rio ja met zo’n Tesla van bijna 60.000 euro is er geen lol meer aan, dan hoef je echt niet meer te puzzelen waar je moet laden en hoe snel je mag rijden om je bestemming te halen..
  12. @Luc2000 ja de winter scheelt heel fors, de kachel vreet stroom en ook de accu presteert slecht bij kou. Ook zul je de 77kW laadsnelheid in de winter lastig halen, daar moet de accu eerst warm voor worden. zie ook https://ev-database.nl/auto/1125/Kia-e-Niro-64-kWh snelweg zomer: 375km (dat klopt goed met mijn ervaring nu) snelweg winter: 265km Sneller dan 77kW zie ik niet gebeuren omdat Kia nu eenmaal niet bekend staat om zn software updates voor bestaande auto’s. Veel sneller laden wordt de accu ook warmer van met mogelijk extra degradatie tot gevolg. De temperatuur waarmee ABRP rekent kun je instellen, staat standaard op 20 graden en windstil.
  13. Dat hangt van de opties in de planner af. Als jij met 50% lading wil aankomen dan moet je daarvoor dus nog even extra of langer aan de snellader. Wat betreft bestemming kun je het jezelf makkelijk maken door een accommodatie nabij een laadpunt te zoeken natuurlijk of vooraf even afstemmen met de verhuurder of je een stroomaansluiting kunt gebruiken. Aangenomen dat je eenmaal aangekomen geen enorme afstanden gaat afleggen is dat allemaal niet zo’n probleem..
  14. Er is maar 1 fase bedraad aan de e-Niro kant, ik meen de R (of L1). Maar welke fase je er in huis aan knoopt mag je zelf weten (of aan de monteur doorgeven). Sterker nog: het is raadzaam om het gebruik van je verschillende fases in kaart te brengen. Bij mij bleek alleen de vaatwasser als “grootverbruiker” op L3 te zitten (kookplaat, oven, wasmachine, droger allen op L1 of L2). Nu gaat ie dus alleen een beetje trager laden als de vaatwasser aan staat.
  15. Er gaat 64kWh in, de lader van de auto gebruikt ook nog wat stroom dus van helemaal leeg naar helemaal vol kost ongeveer 72 kWh. Hoeveel 1 kWh kost is afhankelijk van waar en wanneer je laadt. Thuis in het daltarief ca 22ct/kWh, in piek 24ct/kWh (verschilt per contract). Aan een openbare laadpaal kan het oplopen tot 35ct/kWh. Dus een complete lading kost tussen de 15,80 en 25,20 euro. Daar kun je dan ca 380 km mee rijden gemiddeld genomen.
×
×
  • Create New...