c0de1 Geplaatst 30 Juli, 2009 Geplaatst 30 Juli, 2009 Hallo forum leden, Sinds 22 juli 2009 ben ik de gelukkige eigenaar van een Cee'd SW 16 Xtra, super wagen kan niet anders zeggen. Het probleem ligt echter bij mijn autoradio. Deze is het standaard type in de Cee'd (radio/CD/MP3). Je kan de radio instellen om het volume te regelen hoe hard deze staat als de radio aangaat etc. Nou heb ik het gevoel dat het niks uitmaakt, ik heb het ingesteld op volume 7 maar zodra ik de dag erna in de auto stap en radio gaat aan, staat het weer veel lager dan die volume dat ik ingesteld had. Verder merkte ik op dat zodra de radio aangaat dat er op het display PI SEARCH komt te staan, daarna komt er geen radiozender. Ik moet dan echt even op een knop drukken voor een zender, is dit normaal ? Ik kan hiervoor wel naar de dealer toe maar wilde eerst even weten of dit "normaal" is of niet. Quote
Henk.W Geplaatst 30 Juli, 2009 Geplaatst 30 Juli, 2009 Het is toch verstandig om even terug te gaan naar je dealer, er zijn wel eens problemen met de radio. Zet altijd je radio uit voordat je de auto stopt, het kan gebeuren als de radio nog aanstaat en je het contactsleutel er uit is dat er toch nog stroom blijft lopen en de radio je accu leeg trekt. Je dealer kan het testen, en als het zo is wordt de radio vervangen. Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 30 Juli, 2009 Geplaatst 30 Juli, 2009 Hallo c0de1, In mijn Cee'd uit 2007 gebeurt bij het aanzetten van de radio precies hetzelfde als bij jou. Eerst 'pi search' en daarna moet je nog de knop met het station van je keuze indrukken. Een beetje omslachtig, zeker als je zoals ik maar naar Quote
kiakeproceedke Geplaatst 30 Juli, 2009 Geplaatst 30 Juli, 2009 Brand maar eens mp3's op een cd-rw dan krijgt de radio ook zijn kuren . Plots uitvallen omdat hij de cd niet meer kan lezen.Enige methode om de radio terug aan de praat te krijgen dan is de + van de batterij voor een 1 min loskoppelen. Quote
c0de1 Geplaatst 30 Juli, 2009 Topic Starter Geplaatst 30 Juli, 2009 hey hallo, bedankt voor je reactie. Ik vermoed dat het bereik van de radio niet zo heel veel is, want onderweg van mijn werk naar huis, kon het direct de zenders vinden (zonder PI SEARCH in het display). ik kijk het nog even aan. Quote
c0de1 Geplaatst 30 Juli, 2009 Topic Starter Geplaatst 30 Juli, 2009 over het algemeen hebben auto radio's moeite om een cd-rw / cd+rw goed te lezen. Ik heb een cd-r gebrand en die heeft geen enkele storing gegeven. Quote
Gast sandor Geplaatst 30 Juli, 2009 Geplaatst 30 Juli, 2009 Hallo, bij mij komt er ook eerst PI SEARCH te staan. Het is even wachten (een aantal seconden), maar dan schakelt de radio bij mij automatisch naar de voorkeurzender waarop hij het laatst was ingesteld. Even wennen, maar voor de rest werkt hij prima. Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 31 Juli, 2009 Geplaatst 31 Juli, 2009 over het algemeen hebben auto radio's moeite om een cd-rw / cd+rw goed te lezen. Ik heb een cd-r gebrand en die heeft geen enkele storing gegeven. Ik rij dan weliswaar geen Cee'd en heb in mijn auto geen standaard radio, maar een zelf los aangeschafte Pioneer radio. Ik gebruik al sinds dag 1 CDRW schijfjes in de radio en nooit problemen mee gehad. Als er problemen waren, dan was het niet alleen de autoradio die de CDRW niet pikte, maar ook andere spelers in huis (soms incl. de PC die de CDRW gebrand heeft!). Wat betreft de 'PI Search' melding van de standaard radio: Mijn eigen autoradio heeft hier de laatste tijd ook steeds meer last van. Dit heeft denk ik te maken met het oxideren van contacten, waardoor een slechter contact ontstaat. Valt mij ook geregeld op dat er in de schroeffitting van de spriet antenne allemaal korrelig vuil zit. (Mijn auto is geregeld door de wasstraat geweest, waardoor de spriet dan afgenomen moet worden en er dus vocht en vuil in kon spoelen) Mijn tip: Loop de contactpunten eens na van de antenneontvangst. Grote kans dat er ergens iets geen goed contact maakt. Even als noot: Mijn radio had deze kuren eerst niet. Pas de laatste tijd gaat ie wat meer 'rommelen' met de radio ontvangst. Overigens: Een antenne versterker / Signal Booster is leuk, het versterkt je ontvangst inderdaad iets. M Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 31 Juli, 2009 Geplaatst 31 Juli, 2009 Hallo Peter, Voor de volledigheid moet ik er even bij vermelden, dat de radio van mijn Cee'd (2007) vanaf de allereerste dag dat ik de auto splinternieuw bij de dealer afhaalde in 'twee stappen' werkte. Dus na het aanzetten eerst 'pi search' en vervolgens nog een druk op een voorkeursknop. Hij gaat dus ook niet na een paar seconden spelen, zoals bij Sandor. En een slecht contact met de antenne kan hier dus ook niet in het spel zijn. Ik vind het overigens niet zo'n ramp hoor, die 'tweetrapsraket'. Sterker nog, ik zou me geloof ik nu een ongeluk schrikken als-ie in Quote
c0de1 Geplaatst 31 Juli, 2009 Topic Starter Geplaatst 31 Juli, 2009 Hoi, bedankt voor al jullie reacties, het is niet echt een ramp maar het viel me gewoon op. In mijn vorige auto (Peugot 307) werkte de radio zodra je het contact erop zet. Foto's van mijn Cee'd komen er spoedig mogelijk aan... Quote
dennisceed Geplaatst 5 Augustus, 2009 Geplaatst 5 Augustus, 2009 Hoi,bedankt voor al jullie reacties, het is niet echt een ramp maar het viel me gewoon op. In mijn vorige auto (Peugot 307) werkte de radio zodra je het contact erop zet. Foto's van mijn Cee'd komen er spoedig mogelijk aan... Bij een 307 is de redio ook zo'n beetje het enige wat wel werkt toch:p Quote
c0de1 Geplaatst 5 Augustus, 2009 Topic Starter Geplaatst 5 Augustus, 2009 hahaha, nou nee mijn Peugot 307 had 99000 km gereden, en nooit echt grote problemen ondervonden (gelukkig) Quote
Alex VB Geplaatst 5 Augustus, 2009 Geplaatst 5 Augustus, 2009 Hoi hoi, Betreffende "euvel" van de radi bij de SW lijkt een veel voorkomend ites te zijn. Ik heb hetzelfde, maar ik wist het vanaf het begin toen ik de auto kocht. Toen we de auto geleverd kregen hebben we een rondje "black Mamba" gemaakt en werd ons alles tot in details uitgelegd mbt de auto en de radio. de verkoper vertelde ons dat het PI Search normaal is omdat de radio dan gaat zoeken naar een sterk signaal voor betreffende zender. Wel is het bij de mijn zo dat deze ook de zender vanzelf na een paar seconden laat horen. Wis je dat je radio een equlaiser heeft? Quote
c0de1 Geplaatst 5 Augustus, 2009 Topic Starter Geplaatst 5 Augustus, 2009 Hoi hoi,Betreffende "euvel" van de radi bij de SW lijkt een veel voorkomend ites te zijn. Ik heb hetzelfde, maar ik wist het vanaf het begin toen ik de auto kocht. Toen we de auto geleverd kregen hebben we een rondje "black Mamba" gemaakt en werd ons alles tot in details uitgelegd mbt de auto en de radio. de verkoper vertelde ons dat het PI Search normaal is omdat de radio dan gaat zoeken naar een sterk signaal voor betreffende zender. Wel is het bij de mijn zo dat deze ook de zender vanzelf na een paar seconden laat horen. Wis je dat je radio een equlaiser heeft? Ja dat de radio een equlaiser heeft wist ik, toch bedankt ! ben er inmiddels al achter, dat het signaal minder sterk is in mijn woonplaats. Zodra ik rij is die PI SEARCH snel verdwenen. Quote
dennisceed Geplaatst 6 Augustus, 2009 Geplaatst 6 Augustus, 2009 Hoi hoi,Betreffende "euvel" van de radi bij de SW lijkt een veel voorkomend ites te zijn. Ik heb hetzelfde, maar ik wist het vanaf het begin toen ik de auto kocht. Toen we de auto geleverd kregen hebben we een rondje "black Mamba" gemaakt en werd ons alles tot in details uitgelegd mbt de auto en de radio. de verkoper vertelde ons dat het PI Search normaal is omdat de radio dan gaat zoeken naar een sterk signaal voor betreffende zender. Wel is het bij de mijn zo dat deze ook de zender vanzelf na een paar seconden laat horen. Wis je dat je radio een equlaiser heeft? Ik weet wel dat de radio standen heeft voor jazz, pop enz. Een equalizer waarmee je zelf toonhoogten kunt stellen heb ik niet gevonden, alleen treble en Bass. Mis ik iets?? Overigens gaat ook mijn radio eerst in PI search en springt dan op de laatst gekozen zender. Wat mij overigens meer stoort aan de radio is de bediening van mij i pod via de poort onderaan het dashbord, mbv meegeleverde kabel. De radio dwingt de i pod alle nummer achter elkaar te zetten. Wil je bv het 400 st nr draairen moet je daar met de hand naar toe scrollen, hetgeen erg traag gaat. De normale afspeellijsten van de i pod werken dus niet. Quote
c0de1 Geplaatst 6 Augustus, 2009 Topic Starter Geplaatst 6 Augustus, 2009 Ik weet wel dat de radio standen heeft voor jazz, pop enz. Een equalizer waarmee je zelf toonhoogten kunt stellen heb ik niet gevonden, alleen treble en Bass. Mis ik iets?? Je mist niks, het is ook geen equalizer. Je kan inderdaad alleen kiezen tussen verschillende instellingen (jazz, pop, klasiek etc) Quote
Pierre80 Geplaatst 26 Januari, 2023 Geplaatst 26 Januari, 2023 Hoe kom ik bij de instellingen pop, jazz, klassiek?? Mijn kia ceed 2009 was bij Apk en sindsdien is iets verandert. Normaal gesproken heb ik de bass altijd op 4+ gehad en naar de apk op 10+ en het lijkt nog steeds alsof de bass niet actief is. Heeft iemand een idee?? Quote
AlbertKia Geplaatst 27 Mei, 2024 Geplaatst 27 Mei, 2024 Ik heb een SW uit 2009 en mijn radio is al jaren een drama. De bediening op de radio zelf werkt intussen helemaal niet meer. Het enige wat werkt zijn de knopjes aan het stuur. Dus ik gebruik altijd de zoekknop om een zender te vinden, meestal lukt het hem om een zender te vinden, maar soms verspringt hij ook zomaar. Misschien moet ik er maar eens een andere inzetten. Heeft iemand een idee wat een passende radio is? Quote
gios Geplaatst 27 Mei, 2024 Geplaatst 27 Mei, 2024 3 uur geleden, zei AlbertKia: Ik heb een SW uit 2009 en mijn radio is al jaren een drama. De bediening op de radio zelf werkt intussen helemaal niet meer. Het enige wat werkt zijn de knopjes aan het stuur. Dus ik gebruik altijd de zoekknop om een zender te vinden, meestal lukt het hem om een zender te vinden, maar soms verspringt hij ook zomaar. Misschien moet ik er maar eens een andere inzetten. Heeft iemand een idee wat een passende radio is? Kijk eens op Audiovolt daar heb ik hem ook gekocht Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.