Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

kia connect service

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
werkt het weer/live traffic/flitsers (als het niet werkt zie je dat flitsericoontje met de plus niet) wel dan?
hopelijk krijg ik reactie van mijn dealer vandaag... 
zouden ze wel automatisch de rekeningen betalen van die esims.........

Mijn auto staat denk ik net op een plek waar geen ontvangst is. Staat al stil sinds zaterdag omdat ik nergens naar toe hoef. En sinds parkeren ook geen ontvangst sindsdien. Zal vandaag es verplaatsen
Geplaatst
werkt het weer/live traffic/flitsers (als het niet werkt zie je dat flitsericoontje met de plus niet) wel dan?
hopelijk krijg ik reactie van mijn dealer vandaag... 
zouden ze wel automatisch de rekeningen betalen van die esims.........

Mijn auto staat denk ik net op een plek waar geen ontvangst is. Staat al stil sinds zaterdag omdat ik nergens naar toe hoef. En sinds parkeren ook geen ontvangst sindsdien. Zal vandaag es verplaatsen
Geplaatst

Gechecked

Status update werkt niet.
Voor de rest zie ik de ritten en ook
waar auto nu is.

Moet je na reset weer alles instellen of is dit alleen voor UVO?

Live verkeer en alles werkt wel normaal
Dus connect lijkt te doen.
Enkel statusupdate niet

Geplaatst
2 uur geleden, gjklasens zei:

Gechecked

Status update werkt niet.
Voor de rest zie ik de ritten en ook
waar auto nu is.

Moet je na reset weer alles instellen of is dit alleen voor UVO?

Live verkeer en alles werkt wel normaal
Dus connect lijkt te doen.
Enkel statusupdate niet

ik heb net mc donalds gehaald maar werkte in ieder geval niet. ik zie rechtsboven ook het uvo woord met vol bereik. Bij de dealer wsa hij bij mij vergeten te registreren. Ik heb dat zelf geklikt maar zou de rekening wel betaald worden nu :)

• 4 maanden later...
Geplaatst (aangepast)

ik heb sinds een paar dagen geen Kia Live service meer, in het scherm staat TMC ipv Live. Hij geeft aan dat er een netwerk fout is. 

Ook de Uvo app blijft hangen in de remote. Laatste update van de auto is op 07-08-2020.

Heeft iemand een oplossing of oorzaak?

Het betreft een Kia Niro uit mei 2020.

aangepast door Michael 1712
aanvulling tekst
  • 1 jaar later...
Geplaatst

Zijn er mensen die 2 of meerdere accounts toegang hebben gegeven tot hun KIA Connect?
Zover ik begrepen heb is dat als ikzelf een account aanmaak, hieraan de auto koppel, dat ik dan de beheerder/eigenaar ben. Echter als ik nog iemand wil toevoegen, is het dan mogelijk om bepaalde rechten te verlenen of in te trekken?
Heb is bijvoorbeeld niet de bedoeling dat de ander de auto op afstand kan aan- of uitzetten. of de deuren kan openen.

Iemand ervaring met meerdere accounts? 

Geplaatst (aangepast)
1 uur terug, zei gjcvro:

Wat wil je het andere account dan wel laten doen?

Smart Home integratie.

Bijvoorbeeld handig om gewoon thuis op de tablet even te checken hoe de oplaad status etc is.
Verder maak ik 'automatiseringen'. Bijvoorbeeld melding wanneer de auto vertrekt, thuiskomt (indien een ander erin rijdt). Of alleen laden tijdens bepaalde tijdstippen of wanneer de zonnen energie veel oplevert kan ik dan automatisch het opladen activeren. Lampen aan wanneer de auto terug 'thuis' komt, lampen uitzetten wanneer de garage dichtgaat of wanneer de auto niet meer 'thuis' is. 
De mogelijkheden zijn eindeloos..

Maar meer dan alleen informatie van de auto inzien en uitlezen naar de Smart Home integratie is hiervoor niet nodig. En ivb met beveiligingsredenen wil ik dus bepaalde rechten kunnen wijzigen. Een gebruiker waarmee ik alleen uitlees in de home integratie zou ideaal zijn.

aangepast door Rick
Geplaatst (aangepast)

Ah, ja helder. Ik geloof niet dat ik ergens gezien heb dat je dit specifiek kunt regelen. Ik gebruik nu inderdaad een normaal account voor HA (HomeAssistant). Alleen staat die alleen in mijn lokale netwerk dus relatief veilig. Bediening kan ook alleen van huis, en bepaalde functies kun je wel uitzetten in HA. (of gewoon geen UI voor maken is in mijn geval ook al voldoende)

aangepast door gjcvro
  • Like 1
Geplaatst

Ik wil het ook gebruiken voor HA :P 
Maar ik heb de auto nog niet dus ik kan nog niet veel proberen.
Aan het uitzetten van functies of weglaten in de UI was ik indd ook al aan het denken.

Mijn HA kan ik wel bereiken via een VPN verbinding, misschien een wachtwoord op bepaalde pagina's of 'knoppen' maken voordat iemand eraan kan. 
Helaas moet ik nog even geduld hebben voordat ik kan gaan proberen haha.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...