Ga naar inhoud

Kia Picanto GT Line grill


Matthijs_

Aanbevolen Berichten

Hallo,

Is er iemand die weet waar ik de grill van een Picanto GT Line kan bestellen? Het betreft de bovenste grill met rode accenten en de grill bij de mistlampen met rode sierlijst. Tot op heden kan ik op internet niks vinden.

Thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Matthijs,

Na even googlen op de oem nummers heb ik deze op ebay gevonden.

https://www.ebay.com/itm/OEM-Parts-Front-Radiator-Hood-Grille-Cover-Molding-3Color-For-KIA-18-19-Picanto-/273091633863

https://www.ebay.com/itm/OEM-Parts-Front-Bumper-Air-Duct-Trim-Garnish-LH-RH-Assy-For-KIA-2018-19-Picanto/253461935469?hash=item3b0382356d:m:mPgiEauEMISgWckeEkB6WMQ

 

hoe er wel rekening mee dat bovenste grill alleen op de GT en X line past, op andere modellen past deze niet!

 

Dit is ook een handige site, hoop tekeningen met oem nummers dat maakt zoeken wat gemakkelijker ;-)

 

Groeten,
Ronald.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Thanks! Handige site inderdaad. 
 

Past de bovenste grill niet op alle 2018 modellen? Ziet er namelijk het zelfde uit als mijn huidige grill. (Ik heb Kia gebeld, zij twijfelden of het paste, via hun kost ie €190,- ex. BTW)

Luchtkoelers voor de remmen/luchthappers ga ik zelf aanpassen. Bij mijn Picanto uit 2018 Heeft de mistlampen & dagrijverlichting daar in verwerkt zitten. Dus via de gestuurde link is helaas geen optie. Dan maar 3D printen & spuiten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben op een (dacht ik)  Engels forum een topic tegen gekomen waarin iemand de grill van de GT-line op een 'normale' uitvoering wilde gebruiken en dat deze net iets afweken van elkaar.

Zou je de originele grill niet kunnen demonteren en dan de kunststof plaat rood kunnen spuiten? dan heb je ongeveer hetzelfde idee toch?

Of je pakt het wat groter aan en neemt de complete voorbumper van de GT-line, staan er op marktplaats al een paar te koop. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Aha, vandaar. Ik ga inderdaad nu eerst kijken of ik de zwarte achterplaat kan rood spuiten. Eerst even goed kijken hoe ik de grill het beste kan demonteren. 
 

Zat ik ook naar te kijken, alleen al met al wordt dat een erg dure grap. Bumpers zijn goed aan te komen (ook in het wit, zoals ik nodig heb). Wel vaak beschadigd, maar dit is prima te herstellen met puddy. Echter wordt het een duurder verhaal als er een grill moet komen met mistlichten, want deze zitten bij de GT Line op een andere plek dan de luchthappers voor de remmen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...