Jump to content

body kitt

renemr2

Recommended Posts

hi hallo

ik ben rene nog niet in bezit van een kia maar zeker wel van plan !! mijn bedoeling is dat we een kia cee'd gaan kopen een sw maar ik zou er graag kwa styling al gelijk aan willen veranderen wat kan ik hier voor krijgen ????? en waar ?? hebben jullie misschien mooie website's waar je wat kan zien ?? wat is de maximale velg maat die er onder kan ??

als jullie hier wat antwoorden voor hebben graag en of foto's natuurlijk

groeten rene

hi hallo

ik ben rene nog niet in bezit van een kia maar zeker wel van plan !! mijn bedoeling is dat we een kia cee'd gaan kopen een sw maar ik zou er graag kwa styling al gelijk aan willen veranderen wat kan ik hier voor krijgen ????? en waar ?? hebben jullie misschien mooie website's waar je wat kan zien ?? wat is de maximale velg maat die er onder kan ??

als jullie hier wat antwoorden voor hebben graag en of foto's natuurlijk

groeten rene

Hallo Rene,

Ik heb sinds een maand een Ceed SW 14. ISG. Qua styling heb ik:

Stootlijsten met RVS ceed logo.

Alleen helpen de stootlijsten niet. Ze zitten net op een hoogte (omdat het niet anders kan) dat als je de deur open doet niet met de stootlijsten ergens tegen aankomt.

Spatlappenset

Helpt enigzins tegen de steenslag. De verkoper bij de dealer vertelde me dat het hier puur om de styling ging om en dat de spatlappen niet 100% alles tegenhouden. Toch heb ik ze laten plaatsen voor enige bescherming. Ze zijn niet te groot.

Lichtmetalen velgen 16"

Ik was van plan om 17" te plaatsen alleen vertelde me de verkoper dat de veiligheid van de auto er dan niet beter op werd. Niet van auto's in het algemeen maar van de Ceed SW.

Chromen achterkleplijst

Erg mooi om te zien. Het geeft toch wat extra's

Instaplijsten komen nog.

Spoiler en mistlampen staan nog op mijn verlanglijstje.

Zelfs was ik nog op zoek naar led verlichting voor achter.

Bumperlijsten rondom waren er volgens de verkoper niet. In ieder geval die op de Ceed SW moesten komen. Ze nemen dan de bumperlijsten van de Ceed Pro maar die passen niet. En universele bumperlijsten zien er niet uit. Veel te smal naar mij smaak. Ben nog op zoek naar mooie brede bumperlijsten.

Je kunt deze spullen bij de dealer laten plaatsen maar je kunt ze natuurlijk bij bedrijven aanschaffen die aan autostyling doen. Soms kun je het door het bedrijf laten plaatsen, soms zelf doen. En meestal zitten ze net onder de prijs van de dealer.

Dat is het een zo'n beetje qua styling. Ik zou eens foto's moeten plaatsen.

Daarnaast nog:

Rubberen matten met het Ceed logo in het rood. Zien er mooi uit.

Anti slipbak.

Parkeersensoren achter

Navgate 900 BT

8" plafondscherm

Kleinleerpakket (volgend jaar laat ik waarschijnlijk alles in leer bekleden.

Ik heb op mijn SW 17" LM velgen van de Pro C'eed liggen. Rijdt echt super, heb de dealer niks horen zeggen over veiligheid...

Ik heb verder nog geblindeerde ramen, dat staat ook wel cool, veel donkerder dan Privacy Glass wat ik in mijn vorige auto had.

Velg doorsnede in inch kan theoretisch ook geen (negatieve) invloed hebben op de veiligheid. De velg is immers rond en in balans.

Wel kan de breedte van invloed zijn. Het wiel moet wel volledig de wielkast in kunnen draaien. Ik ben wel benieuwd wat voor argumenten een verkoper m.b.t. veiligheid over 17" of grotere velgen heeft...

Wat wel van belang is bij LM velgen (LichtMetaal) is de kracht waarmee de wielmoeren worden aangedraaid. Dit heeft weer te maken met spanningen in het metaal en de reactie hierop. Volledig begrijpelijk.

Een goede dealer gebruikt dan ook netjes een momentsleutel voor het vastdraaien van de moeren.

@Glopulisa: Kun je de argumenten van de verkoper eens noemen?

Velg doorsnede in inch kan theoretisch ook geen (negatieve) invloed hebben op de veiligheid. De velg is immers rond en in balans.

Wel kan de breedte van invloed zijn. Het wiel moet wel volledig de wielkast in kunnen draaien. Ik ben wel benieuwd wat voor argumenten een verkoper m.b.t. veiligheid over 17" of grotere velgen heeft...

Wat wel van belang is bij LM velgen (LichtMetaal) is de kracht waarmee de wielmoeren worden aangedraaid. Dit heeft weer te maken met spanningen in het metaal en de reactie hierop. Volledig begrijpelijk.

Een goede dealer gebruikt dan ook netjes een momentsleutel voor het vastdraaien van de moeren.

@Glopulisa: Kun je de argumenten van de verkoper eens noemen?

Hallo,

Ik was toevallig vandaag bij de dealer (storing aan de ISG!). De verkoper vertelde me dat hij zelf vond dat 17" te "hard" rijden was. Dit omdat de band groter is en daardoor de veer meer wordt ingedrukt dan bij een 16". Daardoor lijkt het of de auto nog strakker staat afgeveerd. Gevolg is dat de banden iets meer slijten en daardoor onstabieler zouden zijn.

Ik kan me hier wel iets bij voorstellen maar dit kun je wel oplossen met allerlei accessoires (andere veren, spacers, enz.)

Ik heb op mijn SW 17" LM velgen van de Pro C'eed liggen. Rijdt echt super, heb de dealer niks horen zeggen over veiligheid...

Ik heb verder nog geblindeerde ramen, dat staat ook wel cool, veel donkerder dan Privacy Glass wat ik in mijn vorige auto had.

Hallo Djeed,

Ik zal van de week wat foto's plaatsen van mijn auto. Als jij een foto plaatst met jouw SW kan ik ook een keer zien hoe een SW er met 17" eruit ziet.

Gilbert

Hier http://www.kiaclub.nl/dagboek-van-kia-rijders/1196-ceed-sw-1-6-crdi-sport-black-pearl.html zie je een cee'd SW met 17" velgen. Toevallig is het die van mij en ik moet zeggen dat de 17" absoluut niet verkeerd rijden. Banden maat is 225/45/R17. In het begin lagen er Michelins onder maar sinds een paar maanden rijd ik op BF Goodrich en persoonlijk vindt ik deze lekkerder rijden.

@renemr2,

body kitt voor de SW is niet of nauwelijks te krijgen. Wel kan je apart dingen bestellen op bijv deze site:

http://www.ath-hinsberger.de/tuning_mazda_kia_hyundai_zubehoer.php/sid/f6e998bb880803a713c5b5e5730cf527/cl/alist/cnid/7f9459a5a276f9ab0.22457043

Voor de rest is het shoppen in Azi

Hallo Djeed,

Ik zal van de week wat foto's plaatsen van mijn auto. Als jij een foto plaatst met jouw SW kan ik ook een keer zien hoe een SW er met 17" eruit ziet.

Gilbert

Hallo Gilbert,

Ik was nog altijd van plan een paar mooie foto's te maken, ik heb 2 gemaakt, deze zal ik alvast posten.

dsc00359j.jpg

dsc00358yrt.jpg

dsc00515ynl.jpg

Groetjes,

Edwin

Edited by djeed
Foto te groot... Foto bijgevoegd.

• 1 month later...