vince! Geplaatst 12 Augustus, 2009 Geplaatst 12 Augustus, 2009 Hoi allemaal, Ik ben nieuw hier op het forum en ook vandaag voor het eerst met een Kia gereden. Een Cee'd SW 115pk crdi sport, het model die we overwegen aan te schaffen maar dan in EX uitvoering. Moet zeggen dat de testrit me niet tegenviel. Maar ik zit met een boel vragen, waar de dealer me niet echt kon/wilde op antwoorden. Er komt een facelift aan. Nu sta ik voor de keuze, het oude model aan een mooie prijs of wachten op de nieuwe. Wanneer kan je het nieuwe model bestellen ? en wordt de catalogusprijs duurder ? Wat verandert er allemaal, behalve het dashboard en de nieuwe neus. Komt er een 6 versnellingsbak en gaat de 115pk motor naar 128pk ? Wordt het ISG systeem standaard en is dit uitschakelbaar ? Hoelang zal de levertijd zijn ? Ik lees op het forum over gechipte motoren, hoe zit het dan met de garantie ? Je ziet, een boel vragen... Quote
Rio-man Geplaatst 12 Augustus, 2009 Geplaatst 12 Augustus, 2009 Als het goed is is het nieuwe model nu al te bestellen en is de voorraad op enkele voorraadmodellen van dealers zelf na al niet meer leverbaar. Quote
vince! Geplaatst 12 Augustus, 2009 Topic Starter Geplaatst 12 Augustus, 2009 De dealer wist me vandaag te vertellen dat er nog een aanzienlijke stock was, en dat het kon dat eerst deze stock de deur uit moest vooraleer de nieuwe modellen geleverd kunnen worden. Dit is het geval met de Sorento. Quote
Relena Geplaatst 12 Augustus, 2009 Geplaatst 12 Augustus, 2009 (aangepast) Allereerst wens ik je welkom op dit forum Vince. Bij wie heb jij je bestelling gedaan bij een sub-dealer of bij een hoofd-dealer. In deze rare kia tijden denk ik dat het voor de dealers zelf ook moeilijk is om aan directe informatie te komen. Om jouw van een goed advies te kunnen voorzien. Hoop dat het in de toekomst beter wordt. Persoonlijk denk ik dat Rio-man met het hierboven staande gelijk heeft. Maar zeker weet je dat maar nooit heb teveel gezien en gelezen de laatste tijd. Voor de promotie van de wagen zou dat alleen maar goed zijn omdat direct na vrijgave een mooi getal te zien is in verkochte cijfers. Maar ja het management van Kia heeft mij nog niet overtuigd. Vind ook de gehele kroymans affaire zeer zeer slecht gemanaged door Kia. Heeft de introductie van de Kia Soul en andere kia's niet goed gedaan. Wachten, wachten en nog eens wachten. Wil niet zeggen dat de wagens niet goed of mooi zijn. In tegendeel dat vind ik dus wel. Dat is nu juist wat ik zo jammer vind. Als je dan bedenkt dat de Kia Soul in Amerika tot en met 31 juli 16027 maal verkocht is jammer jammer. Heb het met een paar financi 12 Augustus, 2009 aangepast door Relena Quote
vince! Geplaatst 12 Augustus, 2009 Topic Starter Geplaatst 12 Augustus, 2009 Maakt het enig verschil uit dat ik bij een Belgische dealer langsgeweest ben ? Kan het zijn dat de Belgische invoerder nog even wacht en eerst de stock verkoopt ? Quote
Alex VB Geplaatst 13 Augustus, 2009 Geplaatst 13 Augustus, 2009 Hoi Vince, Zelf heb ik ook een Belgische cee'd sw en het kan inderdaad zo zijn dat de Belgische Dealers eventjes wachten om hun stock te verkopen. MAAR, als jij de nieuwe uitvoering wilt en die is al leverbaar, moeten zij jouw wens uitvoeren. Dus, nogmaals langs gaan en nogmaals een gesprek voeren en je wensen duidelijk kenbaar maken. Quote
vince! Geplaatst 13 Augustus, 2009 Topic Starter Geplaatst 13 Augustus, 2009 De dealer kon me niet vertellen wanneer het nieuwe model leverbaar was, ook wist hij niks van de technische veranderingen. Hij zou me opbellen als er meer nieuws was. Maar dan zit de kans erin dat het huidige model (tegen een interessante prijs) niet meer leverbaar zal zijn. Quote
vince! Geplaatst 18 Augustus, 2009 Topic Starter Geplaatst 18 Augustus, 2009 Vandaag nieuws gehad van de invoerder. Bestellen kan vanaf oktober en de leveringen starten november/december. Prijzen blijven alsnog onbekend, eveneens geen nieuws over de technische veranderingen. Quote
Giovanny Geplaatst 20 Augustus, 2009 Geplaatst 20 Augustus, 2009 Vandaag contact gehad met de leasemaatschappij die met de dealer nog maals had gesproken. Ik was namelijk bang een hogere bijdrage te moeten betalen. Ik krijg de neiuwe versie en hoef geen hogere bijdrage te betalen. E.e.a. gelijk zwart op wit laten bevestigen . . Quote
Relena Geplaatst 20 Augustus, 2009 Geplaatst 20 Augustus, 2009 Goed gedaan Giovanny. Groetjes, Relena Quote
vince! Geplaatst 20 Augustus, 2009 Topic Starter Geplaatst 20 Augustus, 2009 Da's alvast positief nieuws. Mag ik weten welke versie en motorisatie je gekozen hebt ? De 2.0 diesel zou verdwijnen en in de plaats zou er een 128pk variant van de 1.6 crdi komen. Quote
Giovanny Geplaatst 23 Augustus, 2009 Geplaatst 23 Augustus, 2009 Da's alvast positief nieuws. Mag ik weten welke versie en motorisatie je gekozen hebt ? De 2.0 diesel zou verdwijnen en in de plaats zou er een 128pk variant van de 1.6 crdi komen. Ik heb de 1.4 ISG SW gekozen, vanwege de gunstige 20% bijtelling. Ik weet niet of de 2.0 Diesel gaat verdwijnen, ik vind de 1.4 persoonlijk qua PK's voldoende. Ik ben ook niet van plan om een aanhangwagen van +750kg te trekken dus maak me verder daar geen zorgen over. Quote
ctheman Geplaatst 2 September, 2009 Geplaatst 2 September, 2009 De dealer kon me niet vertellen wanneer het nieuwe model leverbaar was, ook wist hij niks van de technische veranderingen. Hij zou me opbellen als er meer nieuws was. Maar dan zit de kans erin dat het huidige model (tegen een interessante prijs) niet meer leverbaar zal zijn. Hallo Vince, vandaag een transport van Cee'd's zien langs komen met alleen maar nieuwe model jaar ( nieuwe grill) richting Maastricht. Dus de leveringen van nieuwe face lift is er nu. Gr Cor Quote
Giovanny Geplaatst 2 September, 2009 Geplaatst 2 September, 2009 Hallo Vince, vandaag een transport van Cee'd's zien langs komen met alleen maar nieuwe model jaar ( nieuwe grill) richting Maastricht.Dus de leveringen van nieuwe face lift is er nu. Gr Cor Inderdaad, goed nieuws, wat ik wel minder vind is dat de 1.4 SW nu niet meer de 109 PK versie is maar een 90 PK versie. En zoals Vince ook aangaf verdwijnt de 2.0 Diesel versie ook. Ik lees wel hier en daar op buitenlandse forms dat de vering, ophang en wegligging enorm is verbeterd. Quote
reddevil74 Geplaatst 19 September, 2009 Geplaatst 19 September, 2009 Eindelijk is het dan zo ver. Mijn nieuwe kia is binnen. Na een lange wachttijd heb ik hem vandaag kunnen bewonderen. Het is de nieuwe Kia, nieuwe buiten- en binnenkant maar met wel de auto 115 pk 1.6 CRDI motor. Het is een tussen model! Nog even wachten en dan kunnen we rijden! Quote
Relena Geplaatst 19 September, 2009 Geplaatst 19 September, 2009 Dit bericht heb ik al eerder gezien. Quote
vince! Geplaatst 19 September, 2009 Topic Starter Geplaatst 19 September, 2009 Wat bedoel je met een tussenmodel ? Is dit de gefacelifte versie ? Quote
reddevil74 Geplaatst 19 September, 2009 Geplaatst 19 September, 2009 Yep, nieuwe neus, nieuw interieur, 6-versnellingen enz. Echter wel de oude 115 pk motor Quote
Alex VB Geplaatst 20 September, 2009 Geplaatst 20 September, 2009 De oude 115 pk motor is absoluut niet slecht.. Je had dan misschien graag de nieuwe 126pk gehad, maar deze is pittig en vlot genoeg.. Ik spreek uit ervaring! Quote
vince! Geplaatst 20 September, 2009 Topic Starter Geplaatst 20 September, 2009 @reddevil74 ; Mag ik weten wat je meer betaald hebt dan het 'oude' model ? Die 11pk meer of minder zal geen wereld van verschil maken denk ik, je bent beter af met die extra versnelling dan met die paar pk's. Quote
Gast sandor Geplaatst 20 September, 2009 Geplaatst 20 September, 2009 115 pk is pittig genoeg. Bovendien soepel en zuinig. Ik denk niet dat je die 11 pk mist. Zes versnellingen is natuurlijk wel heel aantrekkelijk. Quote
reddevil74 Geplaatst 20 September, 2009 Geplaatst 20 September, 2009 Ik weet de prijs niet. het is een lease-auto van de zaak. Aangezien wij een caravan hebben, heb ik meer aan de pk's (in combinatie met het koppel) dan een 6r versnelling) Quote
Giovanny Geplaatst 21 September, 2009 Geplaatst 21 September, 2009 De KIA.NL site is al wel aangepast maar je kunt nog niet zien wat de nieuwe prijzen van de auto's nog van de andere accessoires geworden zijn. Wel jammer. Ik had van mijn dealer begrepen dat indien je een auto in bestelling (vanaf fabriek) hebt lopen je dan gewoon de nieuwe versie krijgt en dus de prijs van het oude model nog betaald. De oudere modellen die al in de show room staan worden voor een lagere prijs verkocht (een soort van win - win situatie) ik moet ook nog wachten op mijn nieuwe kia, die is nog steeds in bestelling. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.