Jump to content
mcknikker

Onderhoud Rio

Recommended Posts

Ik wil graag kijken of ik simpele onderhoudswerkzaamheden aan mijn Kia Rio (2014) zelf kan uitvoeren.

Zoals bijvoorbeeld het vervangen van de Olie, filters etc.

In hoeverre loont dit ? en wat zouden jullie adviseren qua gebruik een potkrik of een garage krik icm Assteunen? Of zit hier in de praktijk weinig verschil in ?

Alvast dank!

Mvg,

Stephan

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Ron61
      Hallo allemaal, ik ben Ron en sinds vanavond hier geregistreerd. Ik volg dit forum al een tijdje en zit nu zelf met een klein probleempje. Ik heb een rio 3 uit 2014 en wil er een cc in het stuur zetten. Alleen als ik op het net ga zoeken zie ik ze wel staan voor 1.6 liter blokken maar ik heb een 1.2 liter. Werken die sets ook op mijn Rio? 

• By Mike Hammer
      Te Koop aangeboden:
      Stuurwiel Kia Rio 2013 zonder airbag.
      met stuurwiel bediening.
      stuur ziet er uit als nieuw.
      Vraagprijs €50,-

• By Johan Reibestein
      beste allemaal
      vraagje van mij
      als ik de deuren afsluit met de afstand bediening
      moet er dan een geluid te horen zijn of moeten de alarm gaan knipperen?

• By Mth Fritsell
      Goedenmiddag

Al een tijdje eigenaar van een kia rio 2013 1.4.
      Nu werkt de bediening aan de rechterkant op het stuur niet meer de trip en cruise.
      Zijn er meer mensen met dit probleem of weet iemand wat er aan de hand is?
      Ik hoor het graag van jullie

Mvg matthijs
    • By S Rio GT
      Hallo, 
      Wat vragen over de Rio die ik sinds deze week rij. Hele leuke auto maar wil een paar aanpassingen laten doen. 
      Ik heb voor beide vragen de search functie gebruikt maar kwam niet echt op concrete antwoorden, of vaak voor de oudere modellen. Dus vandaar toch dit topic. 
      Als eerste vroeg ik mij af of de pedalen afgesteld kunnen worden. In mijn vorige auto was ik gewend bij gas en remmen dat ie vrij pittig reageert. Nu lijkt het traag te reageren, dat je het pedaal intrapt en er na een cm ofzo pas echt reactie komt. 
      Dan de audio vraag Welke maat speakers heeft de voor en achterdeur. Ik kom 16.5 en 17cm tegen. Of luistert dat niet zo nauw?
      Tevens kom ik veel over de Match set tegen, maar zou wel een sub in de reservewiel willen, niet in de uitsparing van die ruimte. Iemand suggesties voor leuke opties voor zo een sub, en de speakers in deuren?
      Alvast bedankt! 
  • Create New...