Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Temperatuur probleem Sorento 2.5 crdi 2004

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo.

Ik heb een Sorent J1 2.5 crdi uit 2004.

Vorige week na een rit van 150 Km ineens in de gaten dat mijn temperatuur meter helemaal voluit stond! echter geen waarschuwings lampje.

Ik heb mijn garage gebeld en ben dezelfde dag langs geweest, garage houder kon niets vreemds ontdekken temp meter helemaal hoog maar motor temperatuur normaal.

Op zijn advies de volgende dag een nieuwe thermostaat,echter probleem hetzelfde.

De volgende dag auto in koude toestand op eerste contact gezet, temperatuur meter sloeg direct naar half uit? ik heb de stekker van de temperatuur sensor in de motor lasgekoppeld echter het zelfde resultaat? motor koud en temperatuur meter slaat direct half uit als de Kia op contact wordt gezet/

Hoop dat iemand een passend antwoord heeft.

Mvg,

Paul.

Geplaatst (aangepast)

@Colly1 

Als je temp. meter uitslaat bij koude motor bij inschakelen contact dan lijkt mij het probleem electronisch. Er is immer geen warme motor die een dergelijk signaal doorgeeft.

Probeer dus alle electra na te gaan die betrokken zijn bij temperatuur. Maakt die ergens massa bijv. 

Een defect tellerunit zou ik als laatste verdachte pas verdenken, dat lijkt mij minder waarschijnlijk. 

Zaken die pas gaan spelen als de motor 90 graden bereikt zoals ventilator en sensor lijkt mij eveneens onwaarschijnlijk vanwege uitslaan meter bij koude motor.

Proberen alles door te (laten) meten?

Accu even los kan ook weinig kwaad maar geen idee of dit iets oplost.

aangepast door spostma85
  • Like 1
Geplaatst

Eerste verdachte zou de sensor zijn, maar die heb je al losgekoppeld.
Tweede verdachte is de bedrading. Als de stekker voor de sensor 1-polig is kun je eens kijken of de meter helemaal uitslaat als je deze kortsluit naar massa.
Maar is deze twee- of meerpolig dan zou je eerst moeten kijken hoe de sensor werkt.
Derde verdachte is een eventuele spanningsregelaar voor de meter; vaak zorgt die voor een referentiespanning waaraan de sensor vergeleken wordt.
Maar dat laatste is echt giswerk op baai van ervaring met andere auto's.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...