Bur Posted November 27, 2020 Posted November 27, 2020 Hoi, Kan iemand mij vertellen waar de carterontluchting/carterventilatie van de 3.3V6 zich bevindt en hoe ik deze kan controleren? Ik wil graag zeker weten dat deze functioneert. Heb met vorige autos daar al 2 keer problemen mee gehad. Bedankt. Grt. Bur Quote
ehombie Posted November 28, 2020 Posted November 28, 2020 enkele kenmerken bij defect: 1 Verhoogde onderderdruk "onder de olievuldop" 2 wanneer je oliepeilstuk eruit trekt hoor je hem direct anders lopen --> icm verhoogde onderdruk bij olievuldop (maar dan moet die ook echt stuk zijn) 3 lean codes (arm mengsel) 4 beroerd stationair lopen (door vacuumlek heet dat) dit is vaak ook het geval icm punt 3 5 Olie verbruik neemt toe Waar die bevindt geen idee...(vaak zit die geïntegreerd in kleppendeksel) Quote
Bur Posted November 28, 2020 Author Posted November 28, 2020 27 minuten geleden, ehombie zei: enkele kenmerken bij defect: 1 Verhoogde onderderdruk "onder de olievuldop" 2 wanneer je oliepeilstuk eruit trekt hoor je hem direct anders lopen --> icm verhoogde onderdruk bij olievuldop (maar dan moet die ook echt stuk zijn) 3 lean codes (arm mengsel) 4 beroerd stationair lopen (door vacuumlek heet dat) dit is vaak ook het geval icm punt 3 5 Olie verbruik neemt toe Waar die bevindt geen idee...(vaak zit die geïntegreerd in kleppendeksel) Bedankt voor je reactie. Volgens mij werkt ie dan nog prima 1) ik hoor geen geluid van lucht die evt naar binnen of buiten gezogen wordt bij losdraaien vuldop. 2) totaal geen verschil 3) 0 foutcodes 4) loopt zeer stabiel die 6 pitter. Ik vind het telkens weer mooi om naar te luisteren. Bij koude motor klinkt ie stoer en krachtig. Bij warme motor zijdezacht als een (248pk) naaimachine. 5) Voor zover bekend niets. Op de 15dkm dat ik ermee gereden heb was er iig niets nodig. Quote
Recommended Posts