Geert23 Geplaatst 1 Januari, 2021 Geplaatst 1 Januari, 2021 Ik hoor van de week eigenlijk pas over V power. Ik tank vaak bij Tango en heb eigenlijk geen problemen, maar nu hoorde ik dus dat het erg slechte benzine schijnt te zijn. V power zou stukken beter zijn en schaad de motor niet, zou ik zo kunnen overstappen van benzine? Ik heb een Kia Venga van 2017 groet Geert Quote
Murcielaygo Geplaatst 1 Januari, 2021 Geplaatst 1 Januari, 2021 Wat een kul dat Tango "slecht" zou zijn.Benzine moet in Europa aan bepaalde eisen voldoen om te mogen worden verkocht. Tango is gewoon jet Self-service merk van Q8, net als Elan dat is van Total en Direzone van Esso...Bij V-Power betaal je voor de naam en het idee, de extra kosten haal je er NIET uit, net als met een auto die met 95 kan volstaan tanken met 98... 1 Quote
meeder Geplaatst 1 Januari, 2021 Geplaatst 1 Januari, 2021 De benzine van Tango is zeker niet slecht.Er zijn motoren die profijt hebben van een hoger octaangetal, vooral sommige turbo motoren (Ford Ecoboost bijvoorbeeld).Bij veel tankstations is de enige manier om nog aan 98 te komen het tanken van een premium brandstof.Motoren in onze normale auto's zijn allemaal ontwikkeld om op 95 te lopen maar dat neemt niet weg dat sommige wel profijt hebben van 98 of hoger.Daarnaast is in deze tijd de keuze voor een 98 octaan brandstof soms ook verstandig bij auto's die veel stil staan omdat er geen ethanol in zit en daardoor minder snel water aan trekt. 1 Quote
SMITHEN69 Geplaatst 2 Januari, 2021 Geplaatst 2 Januari, 2021 ik tand te toen ik nog een Kia nero had de goed koopster benzine die er te koop was en daar rijd die prima op. 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.