Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Omdat mijn accu telkens leeg loopt (niet altijd) en I'm 1 keer heb gezien dat de dagrijverlichting nog zwak brandde vermoed ik dat het relais dat de verlichting uit moet schakelen niet goed functioneert (heb zelfs vermoeden dat ie spontaan aangaat want ik controleer het al een tijdje als ik uitstap).  Kan iemand mij vertellen wat dit relais zit en hoe ik hem kan herkennen.  Kan de garage laten doen maar uurtarief is 120 euro.  Jawel honderdentwintig.  Gem. Tarief is tussen 40 en 70.  Die 7 jaar garantie pakken ze zo weer van je terug.  Hoop dat iemand kan helpen want al 3 accu's in een jaar tijd vervangen. 

Geplaatst

Heb je LED-DRL, of gloeilampen onderin de bumper?
In dat laatste geval zou ik eerst de bekabeling van zowel DRL als stadslicht nakijken.
Als daar een verbinding niet goed (meer) is kan DAT al verklaren waarom je wat zwak ziet oplichten; zoiets kan gebeuren wanneer bijv. een massa-verbinding slecht is...

Met LED-DRL heb je te maken met drivers op verschillende niveaus, daar kan ik je helaas niet mee helpen...

Geplaatst

Dank voor je bijdrage. Snap helaas jouw oplossing niet. Ik heb normale verlichting.   Wel keyless entry dus er moet ergens een relais zitten.  Als de bekabeling niet goed is zouden de lampen toch juist niet branden. Dat ze flauw brandden kwam omdat de accuspanning onder 8 volt was gezakt. (dag accu).  

Geplaatst

Het was mij niet duidelijk dat het zwak branden kwam door de lege (defecte) accu. Als dat zo is mag je mijn "oplossing" vergeten.

Ik weet niet precies hoe bij de Picanto de DRL schakelt, ik heb zelf een Picanto TA met projectorlsmpen met daarin DRL, maar ik vermoed dat de DRL inschakelt obv signaal van de dynamo, aangezien de DRL enkel werkt bij draaiende motor ipv de stand vh contact. En ik weet dat dit een gebruikelijk systeem is.

Er kan dus ook wat mis zijn met je laad-circuit, waardoor de DRL slecht functioneert, maar zeker ook je accu kan vernielen. Heb je DAT al eens nagekeken?

Geplaatst

De garage heeft laadstroom en lekstroom gemeten. Dat is in orde. Probleem is dat de verlichting blijft branden (of spontaan aan gaat) dus een relais werkt niet goed. Wil dus weten waar dat relais zit en hoe ik het kan vervangen 

Geplaatst

Volgens mij zitten de meeste relais achterop de zekeringkast. Lijkt me geen simpele operatie.
Misschien de DRL losstekkeren en dan kijken of het weg blijft?

Ik zou iig eerst een fatsoenlijke diagnose doen voor je vanalles gaat vervangen. En een relais dat spontaan aan gaat is zeldzaam, dan zou je toch eerst de stuurstroom moeten uitsluiten lijkt mij.

Als ik trouwens naar de zekeringen vsn mijn Picanto TA kijk heb ik op de tweede rij van onder, derde positie van links een 10A zekering zitten met een icoontje van een koplamp met stippellijnen ipv streepjes, ik DENK dat dat de DRL-zekering is, er zijn aparte zekeringen voor dimlicht links en rechts en mistlampen voor en achter. Maar ik heb wel een Picanto met projector-koplampen en LED-DRL, dus bij jou kan het anders zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...