Jump to content

Ff voorstellen...

Guest Two Plugs

Recommended Posts

Guest Two Plugs

Zocht eigenlijk naar de topic om me voor te stellen... Maar het kan uiteraard ook op deze wijze...

Heb het forum en de club gisteren ontdekt en ben meteen vol overgave gaan posten.

Wellicht wel net zo netjes om me als nieuwe gebruiker ff voor te stellen...

Mijn naam is Bernard Stikfort, bj 1972 en woon samen in het Groningse Ommelanderwijk (geen mens weet waar het ligt, proberen we ook zo te houden :lol: ) en rij ??n van de eerste Sorento's (december 2002, januari 2003 op kenteken), een CRDi EX Custom.

De grap: voelde mij helemaal niet tot Kia aangetrokken, behalve voor de ?oude? Sportage 2dr met softtop (zie je in Duitsland nog wel eens rijden) en de Kia Retona, Kia?s ?legerjeep?, die eveneens in Duitsland op de markt is verschenen.

Op een mooie dag in juli 2002 rij je langs een Kia dealer in Klazienaveen, en zie de Sorento staan. ?Wat moet een Lexus RX300 nu bij een Kia dealer?? om vervolgens het Kia logo op de grille te ontdekken.

Thuisgekomen ligt de nieuwe Autovisie op de deurmat. En, hierin de eerste rij-impressie in Itali? met de Sorento met in koeienletters ?GOAL? boven het verslag, uiteraard een verwijzing naar de voetbalkampioenschappen die destijds in Korea werden georganiseerd.

Mijn interesse was gewekt.

Als je dan tussen twee Kia dealers ook nog eens met een inruilverschil van 5.000 ? wordt geconfronteerd (shoppen loont altijd) waarbij de prijsafspraak met je eigen (Fiat) dealer wordt overschreden, dan is de keuze snel gemaakt.

Dus, rijdt ik sindsdien rond in een Sorento.

Gimmicks:

- Side bars (Cobra)

- Dubbele einduitlaatdempers (Maximo)

- Getinte ruiten (achteraf)

- Originele KIA (Alpine) geluidsinstallatie (want die stond zo mooi in het dashboard in de Sorento folder)

- Stekkertuning door mijn eigen Kia Dealer;

- Performance sportluchtfilter (Maximo)

Inmiddels staan er ruim 105.000 km op de klok en ben ik nog steeds enthousiast over de auto ?n de veiligheid van deze auto. Na nog geen half jaar besloot een mede- weggebruiker z?n Daihatsu ongeremd achter in de Sorento te parkeren (stond achter in de file op een 100 km weg), de details zal ik jullie besparen. Gelukkig geen gewonden, de Daihatsu was tot aan de voorruit ?weg? en voor mij waren door de kracht van de impact nog eens 3 auto?s tegen elkaar geschoven?

1col.jpg2col.jpg

Volgens de politie hadden deze mensen geluk dat ik achter in de rij stond? De rode vloeistof is overigens koelvloeistof van de Daihatsu, dit voor de Spectaculisti onder u.

En ondanks de impact was de Sorento de enigste van de betrokken voertuigen die van de politie toestemming kreeg om op eigen kracht verder te rijden.

En g??n trillinkje, niet trekken, helemaal niets? alsof er niets gebeurd was? De schade is verder perfect gerepareerd, via mijn Kia dealer. Niets dan lof voor dit degelijke Koreaanse terreinwonder.

Hellaas is een vergelijkbare Sorento in nog geen twee jaar tijd ruim 6.000 ? duurder geworden. Zit er op te broeden om over een jaar of twee een nieuwe of jonge demo uit Duitsland te halen. Wil eerst de 2-ton op de kilometerteller halen.

Zag aan de activiteiten dat er veel wordt georganiseerd in het westen en zuiden van het land. Errug jammer. Wil dan ook van de gelegenheid gebruik maken om jullie eens in het mooie, rustieke noorden uit te nodigen voor een leuke rit of een hapje en een drankje.

Wellicht een leuke geste voor volgend seizoen?

Voor de rest ben ik bestuurslid voor de grootste allroad club in Nederland, www.transalpclub.nl en regel voor deze club het toer programma. Hier doen we alles in pijltjesbolletje systeem (vind GPS in Nederland en Europa ?berhaupt onzin), zowel on- als offroad. De motoren die binnen deze merktype club zijn toegestaan zijn eigenlijk de ?Sportages? en de ?Sorento?s? onder de motoren.

Hou mij hier ook op Internet mee bezig met een eigen website: www.varadero-international.com Ook met een leuk forum, welliswaar in het Engels.

Zit er wel stilletjes op te hopen dat er een specifieke Sorentoclub wordt opgericht. Waar van mij ook Sportage rijders mogen aankloppen. De overige producten van Kia interesseren mij eigenlijk totaal niet. Ben hier eerlijk in!

Mooi verhaal Bernard. Zo willen we het graag zien. Uitgebreide verhalen waar je over de ervaringen van de Kia bezitter kan lezen. Overigens is hiervoor een speciaal item in het forum namenlijk het Eigenaren dagboek met als onderdeel "Dagboek van de Kia bezitters".

Maar dit terzijde. Leuk om iemand te begroeten die al lang onderweg is. Geeft een hoop info voor de anderen. Jammer dat je onze website zolaat hebt gevonden. Ik dacht dat we toch redelijk te vinden zijn via de gangbare kia pagina's.

In ieder geval hartelijk welkom op het forum.

Wat betreft het organiseren van een rit in het noorden. Geen probleem. We zitten nu in het westen en zuiden maar ook in het midden. In het noorden is voor ons ook prima.

De eerst volgende bol-/pijlrit is 18 september en mogelijk in oktober een rit in het midden van Nederkland.

Hallo Bernhard,

Als je iets in het noorden wil organiseren, dan doe je dit toch gewoon. Maak het hier in het forum bekend, en dan komen we naar het noorden.

Zelf ben ik ook zo'n gek die probeert overal bij te zijn. Ik rij zelfs naar Stuttgart om samen met andere Sorento-bezitters de auto de poetsen. (Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet gepoetst heb, maar wel leuk gesproken heb met andere Sorento-bezitters, en daar ging het eigenlijk om).

We horen het wel, als je iets organiseert...

Guest Two Plugs

Tnx voor de respons, mensen!

Ik zal dat 'dagboek' hier eens 'opsnorren' en eerdaags er een uitgebreider verhaal posten met meer foto's.

Tja... drukbezet (voor wat betreft verenigingen)... Voor wat betreft onze motoren (Honda Varadero) zijn we n?t zo gek en doen ook veel met het Duitse Forum. Is zo ongeveer voor mij een tweede taal geworden, naast het Gronings uiteraard... :roll:

De 18de van de 9de hebben we een sterrit van onze eigen club, eind oktober nog een weekeindje in Dwingeloo, dus als er midden oktober iets in het midden van het land wordt georganiseerd zullen we zeker ons best gaan doen om hier bij te zijn.

En, voor wat betreft een activiteit hier in het Noorden... Zal er ff stevig over nadenken. Heb een aantal mooie toeren in 'pijltjesbolletje' format uitgezet die zondermeer ook voor de auto gebruikt kunnen worden. Zowel on- als offroad. De langste is ca. 230 km, met eveneens een stuk door Duitsland. De kortste is een offroad tour van 65 km. Of iets er tussen in, de meeste potenti?le deelnemers zullen al een behoorlijk stuk moeten rijden dunkt me... Maar wat is nu 100 km meer in een Sorento?

Wellicht is ergens in November een mooie optie?

Pee-Esje: vandaag reeds de bevestigende mail van de P?tholder (Gronings voor Penningmeester) ontvangen. Zal vandaag de 10 Euri contributie voor 2005 overmaken.

Hallo Bernhard,

De rit in oktber is op zondag 16 oktober. Kun je vast in je agenda zetten. Ik hoop dat dez wel uitkomt.

Wat betreft een rit in het noorden. November lijkt me prima, maar volgend jaar kan natuurlijk ook. Kunnen we de ritten wat afstemmen. We gaan binnenkort weer vergaderen en zullen dan weer een voorlopige agenda voor 2006 in elkaar zetten.

In ieder geval heb je er al twee reacties op en er zitten nog meer leden in het noorden, dus belanstelling zal er wel voor zijn.

• 2 weeks later...
Guest Two Plugs
Hallo Bernhard,

De rit in oktber is op zondag 16 oktober. Kun je vast in je agenda zetten. Ik hoop dat dez wel uitkomt.

Wat betreft een rit in het noorden. November lijkt me prima, maar volgend jaar kan natuurlijk ook. Kunnen we de ritten wat afstemmen. We gaan binnenkort weer vergaderen en zullen dan weer een voorlopige agenda voor 2006 in elkaar zetten.

In ieder geval heb je er al twee reacties op en er zitten nog meer leden in het noorden, dus belanstelling zal er wel voor zijn.

Staat genoteerd (in de agenda). Voor wat betreft de 'noorder rondrit': November is prima voor ons, maar ergens anders in het jaar 2006 is ook geen probleem. Wellicht kan ik wel iets afspreken met mijn kia dealer.

Over de 16de... Kan op de site niets terugvinden, behalve dat in Oktober een bijeenkomst geplant staat in het Westland...

Of wordt het toch centraal in Nederland?

Zou een update erg waarderen.

Ik hoor het wel!

Pee-Esje: contributie voor 05 en 06 zijn overgemaakt.

Guest Two Plugs
Update moet er ook komen maar ik kan geen contact vinden met de webmaster. deze had ook allang de homepagina moeten aanpassen.

Hoi Andr?,

Dan plaats je toch gewoon de relevante informatie onder het Evenemententopic op dit forum?

We hebben eenzelfde probleem in onze club op deze wijze opgelost. Gewoon op het forum een 'Toertopic' aangemaakt waar alle evenementen worden vermeld.

Groet en wellicht tot de 16de van de 10de... Voor zover het centraal NL blijft :cool: