apollo Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 Ik heb vandaag een carens getest 2.0 diesel van 2005 50000km, mogelijks ga ik tot koop over. Zijn er mankementen aan deze serie of wat zijn de positieve punten, het is een automaat rijdt lekker maar maakt wel een beetje lawaai tijdens de koudstart, waarschijnlijk is dat normaal. Mag ik om raad vragen, dankuwel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
16_v Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 ik werk zelf bij kia maar tot zo ver ik weet zijn er geen mankementen met de carens diesel. de handgrepen van de deur willen nog wel eens afbreken en de lusjes van de achterbank. dat is eigelijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apollo Posted September 24, 2009 Author Share Posted September 24, 2009 hoi, bedankt. Nu is er nog een vraag misschien weet je daar ook antwoord op, het stuur gaat links en rechts tijdens het rijden niet erg natuurlijk maar voor mij wel irritant, wat zou er aan de hand kunnen zijn, je voelt het bij rijden van 0.5 to ...km /u als ik een drempel nam voelt het stuur met een vast punt die je dan overwint en dan voel je het stuur licht bewegen. Ik denk een velg maar het zou ook ergenr kunnen zijn denk ik vandaar ik ook nog niet beslist heb om te kopen. Kent iemand zo'n probleem De auto is ongeval vrij en heeft 53.000 echte km, waarvan ik zeker ben. Ik heb wel eens zo'n probleem gehad met een aandrijfas van een Pontiac transsport. Maar deze had een ongeval gehad. Alvast bedankt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apollo Posted September 24, 2009 Author Share Posted September 24, 2009 de kogel is door de kerk , we hebben gekocht vanaf nu zijn wij Kia bezitters. Nieuwe banden en we zijn vooruit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brouwer2001 Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 gefeliciteerd heel veel rij plezier met de auto. als het uit komt plaats even een foto van je nieuwe aanwinst. gr ronald Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apollo Posted September 24, 2009 Author Share Posted September 24, 2009 Dank u , zal ik zeker doen. Het is de eerste diesel dat we hebben ,we rijden beide op lpg met Mazda beide 1995 , een 626 en een Xedos 6 2.0 wordt vervolgd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apollo Posted November 17, 2009 Author Share Posted November 17, 2009 We zijn nu on the road met de Carens, deze rijdt zeer lekker. wel een beetje luidruchtig, nu wij zijn geen diesel gewoon. Wat ik nu overweeg om eventueel nog eene te kopen voor mijzelf dan. Maar ben een beetje bang voor gekke kosten, als er iets mis gaat dat ik het 2 maal kan tegen komen. Wat moet ik doen? Dus het zou ook een automaat zijn en ook een diesel. Waarom staan er zoveel te koop toeval of... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 Er kunnen zoveel redenen zijn waarom er zoveel Carens te koop staan. Het nieuwe model is al een tijdje uit, de recessie de mensen in Belgi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apollo Posted November 18, 2009 Author Share Posted November 18, 2009 (edited) Dus het zou het overwegen waard zijn, maar wat gaan ze in Belgenland doen met de km heffing of iets anders, het wordt ......de glazen bol bestaat niet maar de auto is nog altijd de melkkoe en zal ze wellicht blijven. Ik doe voor mijn woon werk verkeer 12.000 van mijn 22.000 km per jaar. Wat ook is doe ik graag alles zelf van cardan tot waterpomp onderhoud etc, natuurlijk stel ik mij vragen wat kan er nog zelf gedaan worden. Edited November 18, 2009 by apollo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giovanny Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 De Carens zie ik de laatste tijd ook niet zoveel meer rijden, misschien wordt hij opgevolgd door een nieuwer model of misschien laat KIA de CeeD in dat segment doorlopen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 Ik zie deze hier toch regelmatig rijden: De cee'd en cee'd SW wat meer, maar dan nog.. Persoonlijk vind ik dit model niet geslaagd en ik vermoed met mij vele andere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giovanny Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 Ik zie deze hier toch regelmatig rijden: De cee'd en cee'd SW wat meer, maar dan nog.. Persoonlijk vind ik dit model niet geslaagd en ik vermoed met mij vele andere. Mee eens, het uiterlijk is niet geslaagd denk ik, de neus is klein, hij is relatief hoog, vangt dus meer wind en ziet er niet echt stoer uit. Een grote pluspunt vind is wel, hij is zeer ruim van binnen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts